ik @ trainen voor jockey debuut

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: ik @ trainen voor jockey debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 18:10

zeggen dat iemand rustiger moet reageren is nog al makkelijk, maar opbouwend commentaar geven wordt volgens mij wat lastiger :S

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:12

mensen willen wat te zeuren hebben. En cap is gewoon altijd eigen keuze. schoenen is gewoon logisch dat ze het zo doet.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:15

Spannend dat je het een keer mag proberen. MAar het was toch uit met je vriend??

Naja, veel succes.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:18

dorienkee schreef:
mensen willen wat te zeuren hebben. En cap is gewoon altijd eigen keuze. schoenen is gewoon logisch dat ze het zo doet.

Nou, logisch vind ik niet het juiste woord. Ik denk zelf wel een paar keer na voor ik het zou doen.
Ik kan me voorstellen dat laarzen idd niet fijn zitten en stalschoenen te groot zijn. Na een keer zou ik toch op zoek gaan naar wat anders.
Cap is altijd eigen keuze, de een heeft m altijd op de ander denkt weg ermee. Zo is het nu eenmaal en zo zal het ook blijven, daarom heet het ook eigen keus. Knipoog

Ik vind het heel leuk voor je dat je de kans krijgt om dit uit te proberen. Toch zou ik als 'jockey' zeker zorgen voor een cap, het is toch een tak van de paardensport die (in mijn ogen) nog wat meer risico's met zich meebrengt.
Iig heel veel succes & plezier!

naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:20

nou...ik wil wel even zeggen
dat ik het snap...dat zonder cap met die warmte enzo...zelf rijd ik wel altijd met cap maargoed....bij ons is het dan ook geen 40 graden...
ik vind het er leuk uitzien.....
en snap dat het vast wel ff wennen zal zijn....zo met je beugels zo kort enzo...
veel succes verder...en plezier natuurlijk

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:24

ik wil nu niet zagen ( foto kan ook momentopname zijn, of ik die het gewoon verkeerd zie). maar op die foto waar je aan het zien bent hoeveel gaatjes de beugels nog korter moeten, daarop lijkt het of je je paard wat in de mond zit ( zijn mond gaat namelijk open)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:25

Hoi.

Aangezien ik renpaarden (Volbloeds) heb getraind in ierland vond ik het leuk om te kijken waar je precies mee bezig was. Knipoog

Lijkt me zowiezo heerlijk op het strand! Probeer te kijken of je steeds meer de beugels iets hoger kunt doen en meer op je kuiten te steunen (veel spierpijn maar het went) probeer dan je handen laag en stil te houden en je rug meer te rechten, c.q. iets te hollen.
Over het paard kan ik weinig zinnigs zeggen; als het een hete puller is, heb je veel aan een martingaaltje.

We reden daar atlijd met helm; met een cap kon de renstal zijn verzekering kwijtraken. Zo allemachtig hard kan het gaan!..
Veel jockeys waar ik mee werkte (en die echt meer ervaring hadden dan ik ) hadden vele soorten letsel opgelopen; tanden eruit, gebroken sleutelbenen, aremn, benen, gekneusde ribben, hersenschuddingen...
Een meisje daar bleef in de beugels hangen toen ze eraf voel (goede jockey!) werd in volle galop de baan over gesleurd en was hartstikke dood. Verdrietig

Pas wel een beetje op, hoor! Enneh.. cap is inderdaad your choice, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. ookal is het heet; een beetje zuinig mag je best zijn op jezelf! En bij klemmende beugels zou ik alternatieven zoeken.

Succes!

Laat je weten hoe het gegaan is?.. Probeer het zwaartepunt van je lijf ongeveer boven de schoft te krijgen, dan ben je qua ballast minder zwaar voor het dier!

Winnen he? Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:44

iloveyah87 schreef:
[naam] schreef:
Iets rustiger reageren mag ook wel. Ik zeg alleen wat ik zie, daar hoef je het verder niet mee eens te zijn of er wat mee te doen Lachen

maar je zegt daar hang je gewoon aan Verward

Ik zei: Iig, zo lijkt het.

Maar nogmaals, negeer het lekker als het je niet aanstaat of je het er niet mee eens bent.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 20:49

@lindav ja klopt, maar na een goed gesprek is het weer goed gekomen sinds een week geleden. Ik zal het zo verder toelichten op ZK

@shanna16 momenteel trainen we gewoon nog in een grote bak. een rustig handje galopje, en af en toe op het rechte stuk ietsje versnellen en weer terug nemen.

@tempus, ik had al uitgelegt in 1 van me reacties dat ik dus bukte waarop ze begon te dribbelen en ik in hield.

@detour bedankt voor je opbouwende commentaar! ik heb daar zeker wat aan! nu trainen we nog gewoonin een grote bak, met een handgalopje en op de rechte stuk af en toe iets versnellen. straks in de race en als we op de baan gaan trainen ben ik ook echt van plan om een bodyprotector en cap te gaan dragen!

@juul, Inderdaad wat dat hangen aan me teugels betreft negeer ik! aangezien ik zelf weet dat het niet zo is! maar wat cap en schoenen betreft daar zit wat in. Maar aangezien ik mijn situatie al uitgelegt heb bt verwacht ik begrip. met name wat mijn schoenen betreft! En ook heb ik al aangegeven dat ik daar nog een oplossing voor moet vinden!

en alle anderen die ik niet specifiek genoemd heb bedankt voor jullie reactie!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:01

ok sorry dan moet ik er over heen gelezen hebben. Kan gebeuren, hoop dat je die post niet als aanvallend hebt gezien

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:04

Tempus schreef:
ok sorry dan moet ik er over heen gelezen hebben. Kan gebeuren, hoop dat je die post niet als aanvallend hebt gezien

haha nee hoor, geef alleen mijn reactie terug Knipoog

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:07

Leuke foto's. Leuk dat je zo'n 'onbekende' sport doet.

Maar ik heb toch wel een tip.
- In de verlichte zit moet je meer meegaan. Ik vind het er wel op lijken alsof je aan de teugels trekt.

DIT IS MIJN MENING!

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:09

Detour verwoord het hier goed.

In de galop kun je houding beter pakken. Als in de draf.
2 weken is wel wat kort, maar neem aan dat het geen echte race is? Normaal moet je eerst een rijproef ect af leggen. En theorie leren.

Zal je tips over PB geven.. Haha!..

Trouwens ik zie nergens op de foto's dat ze aan de teugels hangt. Ze heeft namelijk ook een nekstrop om, waar ze zich aan vast houd dus als ze uit evenwicht valt hangt ze daar aan ipv de teugels..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:11

pintogirl schreef:
Leuke foto's. Leuk dat je zo'n 'onbekende' sport doet.

Maar ik heb toch wel een tip.
- In de verlichte zit moet je meer meegaan. Ik vind het er wel op lijken alsof je aan de teugels trekt.

DIT IS MIJN MENING!

volgende keer laat ik de teugels lang!! zodat lekker hard naar voren gaat in een paddock! en over zijn eigenbenen heen struikelt doordat hij geen aanleuning heeft! mensen enige ervaring met Engelse volbloeden en hun karakter??????

diepe zucht!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:12

Kun je ook een beetje normaal reageren? Slapen

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:12

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 02:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:16

Ow ik vind dat zoooo kicken he, racen!
Heb het met Griebels hier op bokt een keer gedaan bij een stal waar ze renpaarden trainen. ZOOOOOOOOOOO gaaf Haha! Wel pijn aan mijn kuiten maar wel een cap op en fatsoenlijke stalschoenen aan, met die snelheid eraf vallen is echt niet grappig, en je valt nogal snel als je net begint. Valt erg tegen zulke korte beugels Lachen

En met verlichte zit steun je met je benen en niet met je handen, daar mag je wel steun aanpakken, maar ik vind het ook lijken alsof je daar al je steun vandaan haalt.
Laatst bijgewerkt door Urko op 29-07-07 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:17

pintogirl schreef:

heb je AL mijn reacties gelezen? en niet alleen de laatste? misschien begrijp je dan me reactie!

@nat dank je wel!

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:22

lijkt me echt heel leuk om te doen...
aangezien dat vele commetaar zouk ook maar niet beginnen
ik rijd heel soms zonder cap alleen met dressuur...
op een paard dat super braaf is...maar hij kan ook een verkeerde stap maken
maar ja het is je eigen keus...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:22

Afbeelding

Hier hangt ze niet aan de teugels hoor, ze heeft de teugels zelfs in een losse boogje hangen. En je kan het aan haar houding zien, als je aan de teugels hangt, hang je meer verkrompeld..

*edit* iets vergeten

@ Urko het is niet echt fijn als je op een openbare forum vertelt hoe een stal traint. Dat vinden ze meestal niet echt leuk.
Nu heb je nog niet veel uitleg daar over gegeven, dacht zeg het ff.
Laatst bijgewerkt door esperance op 29-07-07 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:25

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:27

esperance dank je wel!!!

@philadelphia.. Engelse volbloeden en met name die nog koersen zien er vaak rang uit!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:29

en ook aan zijn dunne benen zoals jezelf zegt kun je zien dat het een fijnn gebouwd paard is

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:32

esperance schreef:
Afbeelding

Hier hangt ze niet aan de teugels hoor, ze heeft de teugels zelfs in een losse boogje hangen. En je kan het aan haar houding zien, als je aan de teugels hangt, hang je meer verkrompeld..

*edit* iets vergeten

@ Urko het is niet echt fijn als je op een openbare forum vertelt hoe een stal traint. Dat vinden ze meestal niet echt leuk.
Nu heb je nog niet veel uitleg daar over gegeven, dacht zeg het ff.

edit Knipoog

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:35

iloveyah87 schreef:
pintogirl schreef:

heb je AL mijn reacties gelezen? en niet alleen de laatste? misschien begrijp je dan me reactie!

@nat dank je wel!

Nou sorry hoor