Wielkopolski By Nature HH @ dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeF

Re: Wielkopolski By Nature HH @ dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:58

Tha_Niekje schreef:
Gaat de goede kant op! Netjes hoor Knipoog
En foto 7; WAUW!! Kwijl

Ben ik met je eens Aniek!
Ik bleef ook ff hangen bij foto 7 Pling ..
Leuk setje hoor, gaat inderdaad al de goede kant op! Lachen
Ga zo door.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:59

Ziet er goed uit en een goede verbetering van je houding Haha!
Leuke pony, vooral foto 7 is super mooi!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:00

die foto tegen de zon in Lovers die zou zo bij mij aan de muur kunnen hangen,als het mijn eigen paard was! whow!

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:05

wauw het is echt een ontzettende verbetering als je die andere foto ook bekijkt! Knap gedaan hoor!

En dat zweepje, of het er nu wel of niet leuk uitziet, het is wel verkeerd. Als je je zweepje zo houdt, is je handhouding ook niet correct en als helemaal niet ontspannen.
Je zweepje hoort naar beneden af te hangen en als jij je hand netjes ontspannen rechtop houdt gebeurt dit automatisch.
een tructje om beide in een keer te oefenen is je zweepje ook tussen je ringvinger en pink te haken, dan wordthij in een juiste houding gedwongen.

veel succes verder met dit hele stoere paardje!

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:23

Ziet er netjes uit hoor! Leuk paardje en Setje staat super!
Ik bleef ook ff hangen bij Foto 7! Kwijl Wat een super mooie foto!
Laat je die uitvergroten?

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:27

Het ziet er veel beter uit had je vorige topic ook gezien maar dit ziet er veel beter uit.Je ziet steeds meer dat je elkaar gaat vetrowen leuk hoor setje staat hem leuk Lachen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:27

Je houding is stukken verbeterd.
Fijn dat je nu wel een paard hebt gevonden die je terug vertrouwt..
Veel plezier nog met hem/haar! Lachen

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:30

Ze loopt af en toe te diep. Wel een leuk beest! Foto is de zon is erg mooi, en waarom draag je een zweep als ze nog maar 4 maanden onder het zadel is?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 10:51

De reden dat ik met zweep rij is omdat ze absoluut niet naar mijn been luisterd en dat ik anders blijf drijven.. als ze 1 klein tikje met de zweep heeft gehad bij het aandrijven luistert ze veel beter naar mijn been waardoor het voor beide fijner is.. Na 10 min kan ik mijn zweep ook laten vallen.. Ik heb een hekel er aan om met zweep te rijden en weet nooit waar ik hem moet laten vandaar dat hij omhoog steekt.. ik laat hem ook altijd zo snel mogelijk vallen.. ik weet nooit waar ik met dat rot ding heen moet en als ik hem naast me laat , vind ik dit niet lekker rijden dan ben ik veelste bang dat ik haar raak..
En ik geef haar liever 1 keer een klein tikje met de zweep dan dat ik kontinu moet drijven en dat ze daar niet op reageerd en straks helemaal niet meer reageerd.. is gewoon een klein hulpmiddel

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 10:55

Zoals je trouwens kan zien ben ik niet met zweep begonnen.. maar pas later en ik ben ook geendig zonder zweep.. maar die foto zit er toevalig niet tussen.. en zo raar is het toch niet om als hulpmiddel een zweepje er bij te pakken???

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:58

Je hoeft niet zo fel te reageren? Het was een vraag. Je kunt haar namelijk nu ze pas zo kort onder het zadel is nog veel beter aan het been brengen. Ja

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:02

leuke fotos....vooral die tegen de zon in.....

vraagje...

schuift je zadel? tis net of op 1e fotos het verder naar achter ligt dan op de laatste fotos....?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 11:21

ik reageer niet fel.. sorry als het wel zo overkwam ..Ik hou zelf absoluut niet van zwepen en vind het ook heel beroerd rijden.. maar als ik geen zweep bij me draag kan ik drijven tot ze een ons weegt en dan loopt ze nog niet.. dit komt denk ik door de vorige eigenaar die nam zelfs al als ze langs de weg aan de hand liep met zweep.. met rijden gebruikte ze standaart een zweep.. als ik langs de weg rij heb ik hem nooit.. lopen ook nie en met rijden soms als ze absoluut tegen het been is.. ik wil haar hier weer gevoeliger voor maken en alleter.. dit omdat ze dit totaal niet was.. het gaat nu al een stuk beter.. Ik heb haar pas 2 maanden

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 16:30

Laura op daisy gister Haha!

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding

Tormenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:46

Hallo (naamgenootje Knipoog )
Vind het er hartstikke goed uitzien voor de korte tijd dat je d'r hebt, vooral als je zo gespannen geweest bent! En een heel leuk paard om te zien ook. Foto's zijn ook erg mooi.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:26

Lindy1982 schreef:
De reden dat ik met zweep rij is omdat ze absoluut niet naar mijn been luisterd en dat ik anders blijf drijven.. als ze 1 klein tikje met de zweep heeft gehad bij het aandrijven luistert ze veel beter naar mijn been waardoor het voor beide fijner is.. Na 10 min kan ik mijn zweep ook laten vallen.. Ik heb een hekel er aan om met zweep te rijden en weet nooit waar ik hem moet laten vandaar dat hij omhoog steekt.. ik laat hem ook altijd zo snel mogelijk vallen.. ik weet nooit waar ik met dat rot ding heen moet en als ik hem naast me laat , vind ik dit niet lekker rijden dan ben ik veelste bang dat ik haar raak..
En ik geef haar liever 1 keer een klein tikje met de zweep dan dat ik kontinu moet drijven en dat ze daar niet op reageerd en straks helemaal niet meer reageerd.. is gewoon een klein hulpmiddel

Hey Lindy:

Dat is helemaal niet verkeerd hoor. Je paard word niet sneller aan je been door te blijven drijven. maar juist door been er geven en bij geen reactie even bij te tikken. Been = vooruit zeker met een jong paard kan je dit niet snel genoeg aanleren en als een zweepje daarbij een hulpmiddel kan zijn prima toch. Zodra hij gewoon goed aan je been is kan die weer weg. Ik rij mijn jonkies ook altijd met zweepje. Hoe meer been ik moet geven om hem aan het lopen te houden des te minder hij uiteindelijk gaat reageren.

Verder leuk paardje Lindy! Zo te zien hebben jullie een hoop lol! Ik zie regelmatig met een Haha! op je paard zitten! En dat is belangrijk!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 20:04

ik was al bang dat het fout ging hahah begin gewoon te twijfelen en dat met 14 jaar ervaring en 12 eigen paarden Haha! Marjolein rijdt ook haar 3 weken onder het zadel paardje met zweep voor correctie en niet om continu te gebruiken

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:12

niet gaan twijfelen! Haha! Je doet het goed zo hoor. Zweepje is gewoon voor extra controle waar als ie niet op het been reageerd. Been geven is ook niet iets wat een paard van nature begrijpt. Dit leerd ie in het proces inrijden en doorrijden. Bij een kriebel op zijn kont weet ie dat ie naar voren moet omdat de hulp vanaf de achter kant komt. Net zoals zijn longeren. Dit combineer je met been en na een tijdje valt het dubbeltje en dan zijn jullie er Haha!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:25

Ben het helemaal eens met het verhaal over de zweep, het is juist niet slim om zonder zweep te rijden als je paard niet aan je been is.

Je zit er inderdaad een stuk beter op als in je vorige topic.
wel vind ik nog steeds dat je paard de neiging heeft te diep te lopen, en dat je hem iets meer voorwaards zou kunnen rijden.

aangezien ze (gezien jouw verhaal) niet zo aan je been is, is dat best lastig, dat snap ik!!

succes

goldiplay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:27

Ziet er leuk uit, gaaf setje ook! Ziet er al super uit hoor voor 4 maanden onder het zadel.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 13:35

Ik ben nu veel overgangen aan het rijden.. extreem veel.. dit pakt ze opzich goed op en gaat nu naar een lichte kuitdruk in draf.. Haha!
Heb vandaar poging gedaan voor een buitenrit in me eentje.. met zijn tweeen heeft ze al geregeld gedaan en dat gaat erg goed.. Ik sta op een doodlopende weg dus weinig verkeer..
In het begin ging het super.. totdat een vrouw het nodig vond haar hond uit te laten met een levensgrote paraplu Haha! dat vond ze toch wel eng en spong om en ging aan de kletter.. Gelukkig kon ik haar vrij snel terug nemen.. en heb ik haar er rustig naar laten kijken.. Omdat ik vond dat dit niet een aanleiding moest zijn om terug te gaan, ben ik na een enkele minuut laten kijken me weg vervolgd.. Na 500 meter gedraagde ze zich nog netjes en heb ik haar weer omgekeerd huiswaarts.. Voor zo de eerste keer vond ik het erg goed gaan..
Ik ben heel bewust door gereden met mijn ritje omdat ik anders ghaar de zin zou geven en dat ze anders misscien de volgende keer gaat denken als ik aan de kletter ga daan gaan we terug naar huis.. vandaar dat ik express nog 500 meter ben door gereden LD ben trots op mijn meisie

u2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:32

Vind het er goed uitzien! helemaal doordat je eerst zo gespannen was! Leuk setje! Alleen loopt je paard soms even net iete te diep!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 21:16

dank je Haha! zijn er hard mee aan het werk.. binnekort weer prive les Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:19

Gaaf setje!
Heb je ook de polo ervan of niet?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 13:30

ik zou het niet weten Haha! ik heb hem in ieder geval niet Haha!