Beauty (2de keer erop) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danique07

Re: Beauty (2de keer erop) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:39

Ticcie schreef:
Er is tussendoor met gewerkt! Alleen was ik het niet, ik kan moeilijk elke dag 30 kilometers afleggen om die pony te rijden en/of te laten werken. .

Niet boos bedoeld ofzo, maar ik neem aan dat die 30 kilometer heen EN terug is?
Dat rij ik ook bijna elke dag (per week ongeveer 1 á 2 keer niet, maar dan met goede redenen). En ik weet niet of je het met de auto of op de fiets doet, maar ik doe het toch echt elke keer op de fiets! Dus zo moeilijk is het niet hoor Knipoog

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 22:41

naadje24 schreef:
Ticcie schreef:
2. Als jij voor elk paard dat je koopt om 2 maanden later terug te verkopen een nieuw zadel koopt, fijn voor jou, maar ons portemonnee geeft zoveel niet. Dit is momenteel het beste dat we hebben.

waarom gaat het dier na 2 maanden terug? en als je beurs het niet toelaat om een beetje goed passend zadel te kopen waarom begin je dan aan een paard?

een bontje had iig het minste geweest
zet het dier dan gewoon aan het werk op een andere manier zoals longeren in plaats die rug te verkloten

Het is niet mijn paard, het is geen paard dat we houden. Het paard wordt geleerd en wordt verkocht. Wij krijgen gewoon de opdracht het te leren en daarna staan wij er niet meer voor in.
Het dier wordt al gelongeerd en dergelijke.
En alsjeblieft, zo'n taalgebruik!

Oja, 't is trouwens veel duidelijker met komma's, punten, hoofdletters, ..

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 22:44

Danique07 schreef:
Ticcie schreef:
Er is tussendoor met gewerkt! Alleen was ik het niet, ik kan moeilijk elke dag 30 kilometers afleggen om die pony te rijden en/of te laten werken. .

Niet boos bedoeld ofzo, maar ik neem aan dat die 30 kilometer heen EN terug is?
Dat rij ik ook bijna elke dag (per week ongeveer 1 á 2 keer niet, maar dan met goede redenen). En ik weet niet of je het met de auto of op de fiets doet, maar ik doe het toch echt elke keer op de fiets! Dus zo moeilijk is het niet hoor Knipoog

Het is dertig kilometer heen.. Dus 60 heen en terug.. En ik rijd met een brommer, ik kan niet fietsen wegens een knieblessure. Het is niet moeilijk daar eens naar toe te gaan, maar ik rijd elke dag (zonder naar daar te gaan) al 30 kilometer om mijn ander paarden eten te geven enzo. Ik betaal ook mijn brommer en de kosten daaraan zelf dus daar moet ik ook rekening met houden.
Vroeger reed ik ook elke dag die 30 kilometer, tot ik werd aangereden. Dagdag fiets was het toen!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:48

aerdenhout1 schreef:
Wat is dat toch met jullie 14.. 15.. 16 jarige meiden? !

Ik denk dat je zelf wel begrijpt dat lang niet iedereen dat doet, ben zelf 14 en weet heel goed tot wat ik met mijn paardje kan doen. Ze heeft een super conditie en ik rij haar echt nooit moe. Met een les is ze wat meer op als andere keren maar de dag daarna doe ik ook heel rustig ermee, alle spieren weer bewegen etc dus spierpijn zou ze niet hebben..En ik rij er ook niet eerst dressuur mee, dan buiten & dan springen. Bij mij is het of of. Wat vandaag niet kan komt morgen ofzo wel weer. Dus niet alle 14 etc meiden zijn zo hoor ! Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:52

aerdenhout1 veralgemenen is altijd makkelijk natuurlijk. Scheve mond

IK vind dit er rotslecht uit zien. Ik ga er vanuit dat het dier nog niet zo lang onder het zadel is. Waarom ruk je hem dan al meteen onderin? Dit is geen ontspanning maar puur een kracht wedstrijdje. Oh en geloof me, van het moment dat dit dingetje wat sterker en zelfzekerder word mag je er zeker van zijn dat ie je er net zo hard vanaf knalt. En weet je wat er dan gegilt word 'het paard is vals!' Door deze manier van inrijden worden er zoveel goede paarden verpest. Scheve mond Eerst maar eens terug richting manegelesjes. Scheve mond Hoe kan je een pony de basis aanleren die je zelf niet eens bezit?

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 22:55

Ik heb niet heel het topic doorlopen maar ik vind dat de pony doorgaans achter de teugel loopt. Het lijkt of je alleen bezig bent met 'aan de teugel', je kijkt ook de hele tijd naar beneden. Je handen zet je niet echt vast maar je zet ze wel op je benen, dus probeer je handen hoog te dragen, niet op je benen! En ik zou dat aan de teugel ook nog wat laten, gewoon mooi voorwaarts! Voor de rest is het een mooi beestje!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 23:00

Ik laat het nu allemaal over mij gaan, maar er wordt gevraagd achter opbouwende commentaar als je hier iets plaatst, de meeste kraken hier nu alleen maar af!

@ magli: 't Is goed als je het topic eens doorloopt want sommige dingen zullen dan duidelijk worden.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:02

Ticcie schreef:
Het is niet mijn paard, het is geen paard dat we houden. Het paard wordt geleerd en wordt verkocht. Wij krijgen gewoon de opdracht het te leren en daarna staan wij er niet meer voor in.
Het dier wordt al gelongeerd en dergelijke.
En alsjeblieft, zo'n taalgebruik!

Oja, 't is trouwens veel duidelijker met komma's, punten, hoofdletters, ..

meid ,als je rijden net zo kundig word al je grammatica dan mag je van mij een grote mond opzetten...

ieder zo zijn eigen kwaliteiten he? Vork

ik vind dat het dier iig op zo'n manier niet goed beleerd word en voor de verkoop dus zeer bar weinig waard word!

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:11

Ik heb het topic doorgelezen. Ik ben het trouwens eens met Tinne, ik zou echt nog niets doen met aan de teugel, ook al doe je het er ook niet om! Als die pony dan gaat verkocht worden en d'r wordt enige druk op de teugels gezet gaat die pony direct zo diep lopen, we hebben d'r ook zo een lopen in onze manege! Dat te diep moet je echt proberen te vermijden, vooruit drijven als ze dat doet, laat haar maar op eigen benen lopen. En als ze haar rug wegdrukt moet je proberen haar gerust te stellen, mss even een gang trager, lange teugel in de stap enz. Dus mijn raadgevingen: je handen hoger dragen, gewoon mooi contact met de teugels en verdere hierboven.

Het springen ziet er trouwens wel heel netjes uit!

faruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:36

Ja ik ben het helemaal eens met pharagirlke .Aan je rij stijl te zien moet je zelf nog meer dan zat leren ,en het is zo zielig dat je er een zadel op legt wat niet eens past kun je je voorstellen als jij met iets rondloopt wat niet goed zit hoe iri dat is en dit is ook nog eens schadelijk voor de pony ..

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 00:03

ik ben eigenlijk ook wle benieuwd van wat voor een materiaal de buizen zijn waar mee je springt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:04

Pff, meid ga eerst eens dressuurmatig aan de slag in plaats van gelijk te gaan springen. Wat voegt dat springen nou toe? (behalve voor je eigen plezier) Je zegt zelf al dat ze een hittepetit is, dus ga haar eerst eens lekker basisgericht rijden, en met een ander zadel. Denk om de pony!

Niet zo blind op dat hoofd staren. Ik begrijp dat het een sterrenkijker is, maar wat je nu doet zal later tegen je gaan werken. Probeer haar bezig te houden onder het rijden dmv figuren rijden, en probeer haar vanuit voorwaarts naar het neerwaarts te rijden. Jij slaat gelijk een aantal stappen over die verschrikkelijk belangrijk zijn!

Voor de rest wel en leuke pony, hopelijk ga je les nemen!

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 10:19

Ik ga geen les nemen met haar neen, mijn lesgeefster woont te ver en we kunnen haar niet vervoeren.
Sommigen geven hier een goede raad, en daar ga ik met verder, met afbreken kan ik niets aanvangen.
Velen zitten nu ook bezig over mijn dressuur dat het niet goed is, heeft iemand al mijn andere topics gezien met mijn eigen paard ofzo? Neen dus. Elk paard is anders hé!

En Cayenne, het springen is niet voor mijn eigen plezier, ik ben dressuurruiter, geen springruiter, ik kan dat niet goed en doe dat niet graag. We deden dit omdat ze dan rustiger is en er meer mee te doen valt. Ze is een hittepit inderdaad, ze is een hittepit als ze in een piste loopt en figuurtjes enzo moet rijden. Ze is een superpony buiten en om te springen. Daarom dus afwisseling dat ze hopelijk ook graag "dressuur" zal doen.

magli, aan je tweede bericht heb ik meer dan aan je eerste, is dat zo moeilijk dat van de eerste keer te schrijven? Dat ik er iets aan heb en het kan proberen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 10:33

Iedereen geeft hier goeie tips, maar je komt zelf zo aanvallend over. Het is maar net hoe je het leest, maar jij plaatst hier een topic, dus dan kun je nou eenmaal commentaar verwachten.
Kijk zelf eens kritisch naar de foto's zou ik zeggen Lachen

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 10:37

Dat heb ik al gedaan..
En volgens mij kan ik er op die foto's niet veel aan doen dat ze zo diep loopt.
Zeker niet omdat ik daarna altijd de teugels los laat, om het feit dat ik niet wil dat ze dat doet.
'k Weet zelf dat het niet goed is, daarom teugels altijd gelost en denk dat dat het enige was dat ik toen kon doen.
Sommige berichten komen nu eenmaal aanvallend over vind ik.. Ik wil niet aanvallen ofzo, zeker niet, 'k wil gerust commentaar krijgen, tips, maar velen komen echt aanvallend over, alsof ik mishandel haar en dat doet wel pijn..
't Is al een rotweek, heb net een depressie achter de rug, en dan is dit er ook gewoon wat teveel aan.. (Zit met psychische problemen..)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:12

Ticcie...neem les...leer paardrijden en neem iets aan van mensen die het al veel langer in de paarden zitten! Al je antwoorden zeggen mij n.l al genoeg. En voor alle 15, 16, 17 jarige die het wel goed doen...en die zijn er NATUURLIJK OOK... sorrie!! ( maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel hoop ik! )

faruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:12

waarom ga je niet eerst je eigen focusen op dat je haar meer met een fijne verbinding kan rijden want net als wat anderen ook zeggen .Het springen kun je nog altijd doen maar wat ik zelf het belangrijkste vind is dat je je pony met een goede verbinding moet kunnen rijden en dit is alles behalve dat .Ik zeg dit niet om je af te kraken maar om je advies te geven .

faruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:15

o ja en als je zelf niet lekker in je vel zit ,ga er dan niet op want daar maak je het alleen maar erger mee , ik werk zelf in de horeca en als ik een rot dag achter de rug heb dan ga ik er ook niet op ..Want ik weet dat het juist negatief werkt als ik er tog op zou gaan .En zeg niet dat het niet lukt, dan moet je harder je best doen en eerst 1 ding afronden en dan pas aan het volgende beginnen

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:21

Hee! Doei!

Leuke pony Ja

Alleen denk ECHT om je handen want die staan niet zo goed , duimen omhoog handen BOVEN het zadel!
Ik heb het gevoel dat jij heel graag aan de teugel wilt rijden.
En dat zie ik op sommige foto's en voor mij geeft dat geen fijn beeld.

Starlett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:25

Ik heb het idee dat dit zadel het beestje enorm in de weg zit bij het bewegen. Daarnaast ligt het ook te ver naar voren.
Een goed zadel is het halve werk. Een slecht pasend zadel kan voor veel (rug)problemen zorgen, en dan ben je nog veel verder van huis ( ook qua financien, reken maar Knipoog ).

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:31

nicole_amber schreef:
Leuke pony en leuke combinatie Pling maar als je je teugels een halve meter korter doet en je handen mooi draagt oogt het veel beter, en je tenen naar binnen draaien Bloos . Maar verder mooie pony Knipoog . Succes verder.

Ja mee eens.
En je hebt op de eerste paar foto's wel erg pianohandjes. (handen dus mooi rechtop houden)
Wat is het trouwens voor ras? (een hackney? ben niet zo goed in rassen raden Tong uitsteken )

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 18:36

aerdenhout1 schreef:
Ticcie...neem les...leer paardrijden en neem iets aan van mensen die het al veel langer in de paarden zitten! Al je antwoorden zeggen mij n.l al genoeg. En voor alle 15, 16, 17 jarige die het wel goed doen...en die zijn er NATUURLIJK OOK... sorrie!! ( maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel hoop ik! )

Helemaal mee eens....Arm beesie word helemaal in de krul getrokken!!!!

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:04

hoi
het is duidelijk te zien dat het zadel niet past en daardoor zal het waarschijnlijk komen dat ze haar hoofd omhoog gooit, omdat ze haar rug wil wegdrukken van de pijn. Mss zonder zadel rijden? met combinatie van haar zelf een beetje te longeren en werken aan lange lijnen? denk dat het zadel veel doet aan de gevoeligheid van het paardje en de reacties wat ze zelf aangeeft. Ik kan dan ook begrijpen niet jouw paardje dus ook geen centjes voor goed passend zadel en ze word erna terug verkocht daarom kan je mss beter dus combinaties van doen met zo min mogelijk het gebruik van het zadel. Denk dat ze het dan sneller zal begrijpen en dus ook meer vordering zal maken anders zal ze leren op mij rijden betekent pijn.
Dit is een advies dat ik je geef niets aanvallend bedoeld ofzo ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes

Moosie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:16

Jeezzz, toch knap dat veel van de mensen die commentaar hebben meteen conclusies trekken na het zien van een paar foto's!
Nu is het wel zo dat de mensen hier op HAW naar tips/commentaren vragen, maar volgens mij kan dat over het algemeen wel vriendelijker en opbouwender, of niet?!
Als je eens in het profiel kijkt, dan zie je vaak wat meer van een ts en zie je in deze dus ook dat ze op haar eigen paardje (Atlantis als ik het goed heb) prima overkomt met rijden!
Ook ik zie dat het met het paardje van de foto's in dit topic niet echt lekker klikt en dat ze het ook op een andere manier aan zou kunnen pakken om het beestje lekkerder en meer ontspannen te laten lopen.
Goed dat je zelf ook toegeeft dat er dingen zijn waar je nog aan moet werken wat betreft je houding en handhouding, daar zet je een stap mee in de goede richting!

Het lijkt mij dat er dus beter tips gegeven kunnen worden waar de ts iets aan heeft i.p.v. de "aanvallende" commentaren als:,, neem eerst eens wat lessen" en ,, leer paardrijden".

Ticcie, succes verder en ik hoop voor je dat je nog wat tips krijgt waar je mee aan de slag kan gaan!

Kijk ... tijdens het schrijven van dit berichtje heeft iemand voor mij een opbouwend stukje geschreven!
Daar heb je wat aan Knipoog

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:55

jep. Ze heeft dit berichtje ook geplaatst om advies te krijgen in de goede richting en niet om commentaar te krijgen op dingen die ze zelf al een beetje aangeeft. Dus daarbij heb ik mijn advies gegeven. Iedereen doet wel iets fout.
veel succes verder.
groetjes