paard wil niet linksom lopen. het is een echt gevecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: paard wil niet linksom lopen. het is een echt gevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:49

Ik las dat je ook al een bericht had geopend met de vraag of je met een martingaal of bijzet kunt gaan rijden. Ga alsjeblieft nooit met een bijzet rijden. Als je paard een keer in verzet komt en gaat steigeren heb je heel veel kans dat je paard achterover valt. en even over deze topic: het lost niets op als je allerlei hulpteugels gaat gebruiken! Dit is gewoon een manier om het paard te onderdrukken en daardoor zul je alleen maar meer verzet krijgen.

imsointoyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 21:10

okee alvast bedankt.. ik los eerst het ene probleem op en dan het andere:P alles op zijn tijd,..,

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:26

Ik heb het andere topic afgesloten wegens dubbelpost. Bij deze het verzoek aan de TS om eerst goed na te denken over je reactie, voordat je zo aanvallend reageert op een goede bedoeling.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:40

Ik zou je paard eens laten nakijken door een paardenfysiotherapeut. Er kan, net als bij mensen, ergens een botje of spier verkeerd zitten en dat kan pijnlijk zijn.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:45

Als het zo'n gevecht is zou ik je paard eens helemaal goed laten nakijken Lachen.
Dierenarts, osteopaat, tandarts, ... Weet ik veel!
Het zou me verbazen moest alles in orde zijn, eigenlijk Ach gut .
Waarschijnlijk heb je deze problemen niet meer als je je paard eens helemaal laat nakijken, wacht er niet te lang mee Lachen.

Is er echt, echt niets aan de hand (maar ik zei het al, dat zou me ten zeerste verbazen) dan pas kan je gaan trainen op haar moeilijke kant.

Vertel eens, wat doet ze precies? Uit je beginpost lees ik alleen "ze trekt haar hoofd helemaal omhoog". Graag wat meer uitleg Lachen.

imsointoyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 15:51

ze wil gewoon niet linksom lopen.. ze doet er echt alles voor om niet die kant te hoeven lopen.. het begint nu ook heel erg bij longeren.. ze komt dan steeds naar me toe.. als ik een stap links zet doet zij het ook en als ik naar achteren loop doet zij het ook.. ik ga maar hulp erbij vragen ik weet het niet meer

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:55

dan zal ik ook even laten kijken naar dr tanden

Maud_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:56

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:00

Laat even een 'proffesioneel' iemand met je mee kijken met het longeren.
Als je gaat longeren, probeer de 3-hoek te houden.
Ken je dat? Jij staat in het midden van de bak, in je rechterhand heb je het longeertouw en je paard loopt ook op de rechterhand, in jou linkerhand heb jij de longeerzweep die richting kont wijst.
En op de andere hand is het natuurlijk andersom.

Heb je prive les? Waarschijnlijk kan zij jou ergens bij helpen.

Laat inderdaad ook even de tanden nakijken door een echte paarden tandarts en niet door een dierenarts. Ik heb met een dierenarts namelijk slechte ervaringen (zoals kiezen afbreken ipv trekken). Maar goed, da's mijn mening.

Laat ook even een fysio of osteopaat je paardje na kijken.
Misschien heeft ze wel last van d'r rug of nek.

Succes!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:20

Inderdaad, laat je paard goed nakijken! Ik ken een paard met hetzelfde probleem waar een botsplinter ontdekt is..
Inmiddels is dit paard opgehaald door de verzekering. Wees er op tijd bij!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:46

Pardon?

kaatje_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:44

Het zou weleens kunnen zijn dat je paard scheef/krom is. Ga maar eens n stukje achter hem/ voor hem staan en kijk of z'n lichaam recht is.Als hij scheef is dan staat ie n beetje in n bananenboog met z'n hoofd naar rechts (voor hem rechts). Kijk ook maar eens of z'n staart rechts is.
Hij zou een blokkade aan de linker kant van z'n lichaam kunnen hebben. Als jij dan linksom wilt rijden, leun je met je gewicht op die zere kant, en kun je dus verzet krijgen. Als zo'n paard scheef is, heb je dus een speciale training nodig, afhankelijk van hoe erg het is, en als het nodig is van een deskundige, die er dan op gaat rijden. Als je er nog zelf wat aan kunt doen, zou je veel buiging en traver moeten rijden om hem weer recht te krijgen (en dat kan maanden duren).
Hoe gaat het opstijgen? Is hij ook wat ongemakkelijk als je dat doet?
Ik ben benieuwd. Iig veel succes ermee!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:08

Als hij met longeren wel linksom wil en onder het zadel niet, dan denk ik meteen aan een zadelprobleem ( heb dit ook met een paard gehad, zadel zat te krap en knelde bij de schouders). Heb je er al een goede zadelmaker bij gehad?