Venetia (Jazz x Contango) @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Venetia (Jazz x Contango) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:39

Wat een fijne reactie geeft ze in het achterbeen!! Ze begint al echt een heel paard te worden zo. Heb je al gestart met haar?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 11:48

__PSM__ schreef:
Sorry, de valse knik kan ik ook niet terug vinden... Wat ik wel vind is een vooral op de recente foto's een paard wat echt heerlijk loopt naar mijn idee. Lekker op lengte en het ziet er heerlijk ontspannen uit.. Ga zo door, snel door naar het ZZ zou ik zeggen

Dank je! Heb alle tijd hoor, maar het doel is idd wel minimaal ZZ Bloos

Katja schreef:
Wat een fijne reactie geeft ze in het achterbeen!! Ze begint al echt een heel paard te worden zo. Heb je al gestart met haar?

Dankjewel, ze wordt al steeds sterker achter Lachen
Heb haar een aantal keer L1 gestart, wisselend resultaat. Ze is nog wat kijkerig en gespannen op vreemde dingen. Als ik er een paar keer langs kan rijden is het goed, maar in de proef heb je die tijd meestal niet. Ze krijgt wel positief jurycommentaar. Nou ja, hoop dat het met ervaring beter wordt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:51

Gewoon kilometers maken dus. Ik heb met Tinus het geluk dat hij niet kijkerig is dus daarom mag hij thuisblijven om door te trainen.

Marieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:57

Vind het al een fijn beeld geven! Tenslotte is het nog een jong dier en ze is al aardig op weg! Ze is lekker over de benen en zelf weet je de aandachtspunten waar je op moet letten. Zulke dingen heeft gewoon tijd nodig! Veel succes en ik weet zeker dat dat goed komt! OK dan!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:14

Leuk!
Ik denk dat je absoluut op de goede weg bent met haar!

Vraagje:(geen kritiek! Bloos )
Zijn sporen al wel nodig gezien onderstaande citaten van je?
"Venetia is 5 jaar en loopt L1"
(....) qua reacties is ze inderdaad veruit de snelste die ik ooit gereden heb, maar niet vervelend(afgezien van de bokken die ik eerst op mijn been kreeg"
"Het is een sensibel dier om te rijden (...)"

Dat je je zweepje erbij wilt houden ter ondersteuning van je hulpen snap ik wel, maar misschien dat je in dit stadium van africhting met een dergelijk sensibel paard nog wel zonder sporen kan rijden?
(En ja, ik weet het; sporen zijn ter verfijning van je hulpen..)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:17

@Mulan,
Ik snap je vraag heel goed! Ik kan haar ook best zonder sporen rijden, tot het punt waarop ze weer eens een truc uithaalt(bijvoorbeeld ineens stil gaan staan op mijn been en dan bij been een hoge bok, als ik dan sporen heb is zo'n moment toch sneller voorbij) . Dan wil ik graag even wat extra's. Die momenten worden trouwens steeds minder hoor, hoogstens eens per twee weken komt het nu voor. Het zijn knopsporen, maar wel wat langere. Meer voor de zekerheid en de buiging dan voor het voorwaartse.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:07

Ik vind het dat je m mooi op lengte rijdt en het neusje er goed uit hebt..
Ik vind het ook wel een fijn beeld om naar te kijken, pas alleen op dat er geen boogje in je teugel komt. Succes verder!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:23

wat een leuk paard heb je daar onder je lopen zeg! Vingers aflikken

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:32

Venetia schreef:
@Mulan,
Ik snap je vraag heel goed! Ik kan haar ook best zonder sporen rijden, tot het punt waarop ze weer eens een truc uithaalt(bijvoorbeeld ineens stil gaan staan op mijn been en dan bij been een hoge bok, als ik dan sporen heb is zo'n moment toch sneller voorbij) . Dan wil ik graag even wat extra's. Die momenten worden trouwens steeds minder hoor, hoogstens eens per twee weken komt het nu voor. Het zijn knopsporen, maar wel wat langere. Meer voor de zekerheid en de buiging dan voor het voorwaartse.

Mijn paard deed dit ook altijd, ik ben toen ook met spoortjes gaan rijden, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.. Nogmaals het ziet er heerlijk uit.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:48

venitia; wees gerust je rijdt op een contango.Uit ervaring weet ik dat dit niet de makkelijkste zijn.Zeker niet met sluiten.Het advies dat ik je mee kan geven over de contango,s Misselijkijdt ze voorwaarts ,wij zeggen altijd kilometers maken met zo,n paard.Hij moet gewoon weg zijn voor de benen zonder omhoog te komen en geef hem veel afwisseling in het werk( maakt het moeilijk zodat hij na moet denken en geen tijd heeft om zich eruit te drukken).Dat uit je zadel gooien deed de onze ook zo erg, hij laat je niet zitten.Veel overgangen rijden als hij dat doet.
Je hebt een heel goed paard en jullie komen er wel!!!

xTEZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:58

Wat een Schatje, =D

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:34

Ze ziet er nog net zo mooi uit als in groesbeek, maar dan met iets meer spieren Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 22:29

nathalie16 schreef:
Ik vind het dat je m mooi op lengte rijdt en het neusje er goed uit hebt..
Ik vind het ook wel een fijn beeld om naar te kijken, pas alleen op dat er geen boogje in je teugel komt. Succes verder!

Dankjewel! Boogje is idd een aandachtspunt. Gaat met betere bodem (geen plassen) al wat beter.
Ga jij nog naar Zevenaar jonge paarden met je merrie?

pitbullgup schreef:
wat een leuk paard heb je daar onder je lopen zeg! Vingers aflikken

Dankjewel!

meredith schreef:
venitia; wees gerust je rijdt op een contango.Uit ervaring weet ik dat dit niet de makkelijkste zijn.Zeker niet met sluiten.Het advies dat ik je mee kan geven over de contango,s Misselijkijdt ze voorwaarts ,wij zeggen altijd kilometers maken met zo,n paard.Hij moet gewoon weg zijn voor de benen zonder omhoog te komen en geef hem veel afwisseling in het werk( maakt het moeilijk zodat hij na moet denken en geen tijd heeft om zich eruit te drukken).Dat uit je zadel gooien deed de onze ook zo erg, hij laat je niet zitten.Veel overgangen rijden als hij dat doet.
Je hebt een heel goed paard en jullie komen er wel!!!

Wat grappig, ik kreeg ook al een pb van iemand die in mijn merrie sprekend haar Contango zag, ze zal er dus toch wel wat van weghebben! Heb vandaag toevallig extra aandacht besteed aan het naar voren gaan en niet opdrukken voor het been. Heb balken in de bak voor de afwisseling en afleiding, als het nodig is Knipoog
Heb je meerdere Contango's gereden?

_angela_ schreef:
Ze ziet er nog net zo mooi uit als in groesbeek, maar dan met iets meer spieren Knipoog

Misschien is het ook wat vet Bloos ze staat nu op de wei Haha! Al hoop ik dat het spieren zijn!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 07:57

Ik vind echt niet dat ze een valse knik heeft en ook ik heb dit paard een paar keer IRL gezien, mss dat het beeld op de foto's wat vertekent, maar voor zover ik het kan beoordelen wordt ze fijn van voor naar achter gereden en loopt ze absoluut niet in een "houding"!!

Ook Venetia ziet er weer meer bespierd en voller uit, met de reactie van haar achterbeen lijkt niks mis Knipoog Gewoon veel km maken, denk dat dit paard wat meer tijd nodig gaat hebben dan Wanelka, maar gewoon volhouden, komt uiteindelijk echt wel goed!

Hoe is het met haar knappe zoon? Ik zal als ik tijd heb eens foto's van Unicum maken en naar je mailen, kun je vergelijken!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:08

Mooi paard en mooie combinatie. Jazz paarden zijn soms wat eigenzinnig in hun halshouding, dat is een uitdaging op zich; niet te hoog en niet te laag. Wat me wel heel erg opvalt is dat je zelf zoveel naar beneden naar je paard kijkt en niet over je paard heen, als je naar je cap kijkt wijst die constant naar beneden. Ik ben zelf ook zo'n "loopt ie wel lekker ik kijk even" type maar mag dat van mijn instructeur niet want het inbuigen van je hoofd heeft heel erg effect op je balans en hoe je gewicht verdeeld is op een jong paard. Volgens mij gaat het perfect als je over haar heen gaat kijken want het totale beeld is verder al heel vriendelijk en netjes en relaxed.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:20

venitia: ik heb 1 contango gehad, en die loopt nu in amerika zware tour. Wat ik vooral vind is dat ze niet echt de makkelijkste zijn.Ze zijn niet snel voor de benen en de jouwe ook niet zo te zien.Op het moment dat je hem een beetje pissig maakt loopt hij het best.Vandaar ook dat voorwaarts rijden,hij moet absoluut naar voren toe en tempo lopen. De verzameling doen ze erg goed en komt de voorhand mooi omhoog met een groot voorbeen.Ze kunnen veel sprong maken.Wat het kijken naar achter betreft zie ik geen enkel probleem. In de training is het heel normaal om te kijken of het paard goed zijn achterhand mee neemt in de buiging. Je moet wel leren om niet te veel achter in je zadel te gaan zitten , je valt daardoor naar voren. Ik denk ook dat je echt een ander zadel moet hebben.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:27

meredith schreef:
venitia: Ze zijn niet snel voor de benen en de jouwe ook niet zo te zien.

Nou eerlijk gezegd ken ik de merrie en dat dier is dus echt wel vlot voor het been.

Superhitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:40

WoW het is een mooi paard met aardig wat talent!!!!
ik zie die valse knik wel ik een paar foto's maar dan kan bij een jong paard wijnig kwaad!!!.
gezien dat je bij 2 instucteurs rijdt zal dat wel goed komen(ook door het nivo wat zij hebben gereden)
je paard heeft een mooi achetrbeen met veel techniek......
nou ik ga maar eens veel suc6 met je paard hij is echt heel leuk!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:42

Leuke foto's, leuke merrie om te zien. Heeft ze predikaten? Voor een 5 jarige is L1 africhting toch ook goed? Dan is ze een jaartje later in de oprichting, dat zal wel goed komen.

Probeer wel voor je uit te kijken, of ligt er zoveel geld in de bak? Clown

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:31

Erg leuk paard vind ik het, en dat jaartje ‘extra’ daar heb je later denk ik alleen maar profijt van, lijkt me een paard wat het werk goed aanpakt in ieder geval. Ze ziet er lekker ‘vol’ uit, van dit type paarden houd ik wel.

Rijden ziet er verder prima uit en je weet zelf goed waar je aan moet werken.

Enne een spiegelreflex is echt fijn hè.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:21

VValar schreef:
meredith schreef:
venitia: Ze zijn niet snel voor de benen en de jouwe ook niet zo te zien.

Nou eerlijk gezegd ken ik de merrie en dat dier is dus echt wel vlot voor het been.

ik zeg niet dat ze sloom of zo is. Foto 8 en de laatste foto is een paard wat voorwaarts is, de rest is tegen het been.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:10

He Kris, leuke merrie hoor. Het is en blijft een Jazz, maar ja daar kan jij ook niks aan veranderen Knipoog Tong uitsteken haha.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:11

meredith schreef:
Foto 8 en de laatste foto is een paard wat voorwaarts is, de rest is tegen het been.
Hoe beoordeel jij dat?

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:42

Sammie schreef:
meredith schreef:
Foto 8 en de laatste foto is een paard wat voorwaarts is, de rest is tegen het been.
Hoe beoordeel jij dat?

Door goed naar het ondertredende achterbeen te kijken en hoe het zich drukt met naar voren gaan. Ik wil niet zeggen dat ik iets beoordeel , ik geef mijn mening sorry had dat er bij moeten zetten. Misschien kan venita zelf zeggen hoe ver ik er naast zit.
Ik bemoei me er al niet meer mee!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:39

Haha! Ookal bang geworden voor de ongesensureerde mening van Venetia Tong uitsteken ?