Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

het dier moet een reden hebben om voor je te willen werken.
) en de tranen zo in mijn ogen sprongen. Het is wel gelukt daarna trouwens.
.
. Je hebt je iig beheersd en daarna is het gelukt. Een extra plus puntje dus
.
Of zelfs weken moeten wachten eer mijn boosheid en dat van het paard gezakt was. Nu heb ik ook wel enkele heethoofdige ezels
.......lol
. Af en toe heeft ze van die buien dat ze even moet uitproberen en daarna is het weer goed loesaardbei schreef:hallo!
Ik heb wel eens last onder het rijden van mijn zelf beheersingsoms als ik heel boos ben geef ik mijn pony wel eens een tik en daarna heb ik er weer spijt van omdat het eigenlijk helemaal niet aan hem lag!
hebben jullie daar wel eens last van? zo ja, wat doe je ertegen?![]()
![]()
Gewoon een dagje longeren of iets anders. runningkawa schreef:loesaardbei schreef:
En dan denk ik nee wat 1 met karakter liet je nu ter plekke afstappen
herken je dat? dat je foto's van jezelf ziet met rijden en denkt, ik stop ermee en ga wel dammen ofzo
) dan bij het paard. Het is wat anders als het een overduidelijke puber/ik ga eens kijken hoever ik met jou kan gaan-actie is, maar ik zal dan eerder een brul en een por met mijn benen geven dan dat ik ga slaan (exteme gevallen uitgezonderd). Op zich kan ik me voorstellen dat het wel eens nodig is om dan hard in te komen tijdens het rijden, maar mijn ervaring is dat het meestal alleen maar averechts werkt (dat jezelf helemaal frustie bent en je paard totaal over de zeik/boos is). Dus ik zie er dan ook niet echt het nut van in. Vind dat echt niet kunnen tov je paard.
), ik ben gewoon een softie wat dat betreft, kan dat voor mezelf echt niet rechtvaardigen. Ik heb de verantwoordelijkheid over dat dier, dan moet ik daar naar eer en geweten mee omgaan, en niet mijn eigen onmacht botvieren op een paard.
. Ze verliest werkelijk nooit haar geduld, en doet het desnoods 100x over met hetzelfde liefelijke toontje.
.
Als ik zo'n reactie van mijn eigen kant voel aankomen dan geef ik me paard even aan iemand anders. Ik weet dat mijn reactie op dat moment niet fare naar me paard zal zijn en dat het zeker niks oplost. maar af en toe halen ze het bloed onder je nagels vandaan.

ik wil het niet en ik voel me ook echt mislukt als ik m'n geduld weer eens kwijt ben geraakt. En het helpt ook totaal niet omdat ze er juist nog drukker door word want ze is al zo gevoelig.. Het word wel steeds minder omdat ik toch wel weet dat het niet helpt. het is ook al wel minder dan vroeger gelukkig
ik ga proberen om vaker tot tien te tellen.