Furia, jonge andalusierruin @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ThessaKeizer

Re: Furia, jonge andalusierruin @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:37

Wow, wat een super gaaf paardje zeg, en er is al genoeg commentaar gegeven, alleen.....je rijd steeds op het verkeerde been licht zo van de foto's te zien Knipoog En joh dat wordt een toppertje in de toekomst, hij heeft zeker potentie.

Groetjes Thessa Doei!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:39

Spoorgebruik op de foto's vind ik heel netjes. Ik zie liever een spoortje dan lomp beengebruik of iemand die alles maar 20x vraagt zonder reactie.
Succes met het vinden van instructie.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 19:57

Leuke foto's Jasmijn!
Misschien kan je proberen je been er iets meer aan de houden ipv weg te steken, dan verbetert dat wegrennen voor 't been ook wel.
Ja gewoon komen lessen op Poel hea. Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 20:03

Hij is echt knap!

Fijn dat jullie 'm weer zo lekker op kunnen pakken na de castratie.

Wat het jonge betreft, je kunt inderdaad best voorzichtig zijn, deze paarden groeien tot hun 7e jaar en zijn dan dus pas volwassen...
Dus zeker voor dit ras is 4 jaar echt nog jong.
Zijn verhoudingen en spieropbouw zullen dus bij weloverwogen werk alleen maar mooier en beter worden! Knipoog

Succes ermee!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 20:15

Zo haha, nou mn zus heeft inderdaad alles beter verwoord dan ikzelf, ben niet zo'n held daarin.
Fioon, daarom heb ik nu juist dit topic geplaatst, hij is ook achteruit gegaan.
Hij heeft natuurlijk een ruime maand rust gehad en we zijn hem nu gewoon aan t oppakken.
Katja, bedankt over de opmerking van de sporen, vaak zien mensen sporen en dan krijg je gelijk te horen dat het niet nodig is, maar ik gebruik ze amper, drijf meer met de zijkant van mijn laars zeg maar Knipoog

Maaike, ja maar dat is zo moeilijk he Tong uitsteken Daarom heb ik een instructeur nodig, die kan je lekker wijzen op dat soort dingen!
Jammer dat Poel te ver weg is voor elke week les, maar we komen zeker een keer instructieweekend doen!

Nouvel, je hebt helemaal gelijk, als hij eerder van ons was geweest dan hadden we het zeker anders aangepakt. Nu trainen we gewoon rustig aan, zo'n 2 á 3 keer dressuur, een bosritje, een dagje longeren en een dagje vrij.

Thessa, bedankt. En met de juiste training en begeleiding komen we er ook zeker wel, dat weet ik! Fuur is een topper!

Egnie, super dat je in mijn profiel heb gekeken, dan kan je het zelf ook zien. Daarom bouwen we nu juist de training ook rustig op. Als je ook ziet hoet Fuur eruit zag voor dat hij bij ons kwam, en toen nadat wij hem een paar maanden (voor de castratie) was een hele verbetering, en nu na de castratie is hij idd weer terug gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 22:06

Ook even in je profiel gespiekt, erg mooi beestje. Ziet er naar uit dat hij idd flinke klap heeft gekregen na de castratie, heeft ook spierweefsel verloren, maar hij heeft ook 2 maanden niets gedaan zeg je.

Idd voorzichtig aan met hem, eerst wat longeren om zijn spieren weer op te bouwen is wellicht een beter idee. 4 jaar voor een anda is ook best jong. Lijkt mij een paardje dat zich graag voor je inzet, dus voorzichtig met ineens te veel vragen.

Succes met hem. Vork

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 12:15

Ik kan jullie alleen maar gelijk geven. We zijn hem ook zeker niet ineens weer gaan rijden, we hebben eerst nog een maand longeer- en langelijnen werk gedaan. Nu doen we het nog steeds rustig aan met rijden.

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:26

Een heel leuk paard vind ik het, maar het heeft er inderdaad beter uit gezien als ik je profiel zo bekijk Knipoog Verder zou ik de sporen eraf doen, want zo te zien heb je ooit ook zonder die dingen gereden en toen liep hij veel beter. Dat slecht aan het been zou ik eerder oplossen door heel veel overgangen te rijden en zo min mogelijk aan te sporen, als hij niet reageerd op je been dan heb je je zweep daarvoor Knipoog Maar ik denk als jij weer lekker gaat lessen met hem dat dit helemaal goed gaat komen!