Ik zie nu al jaren veulens van hem, en ben altijd zo benieuwd hoe ze eruit komen te zien
Leuk
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zal het wel laten weten als ik een keer bij jullie ga starten, wordt iig wel volgend jaar, hopelijk binnenseizoen. Maar bedankt voor je berichtje, erg leuk! 
_Maurits_ schreef:nati schreef:Ja, klopt. Friezen zijn pas laat rijp. Maar de keuze was niet aan mij om hem zo vroeg in te laten rijden, anders had ik wel minstens een jaar gewacht. Weet dat ik toch wel een beetje fanatiek ben, maar ik rijd niet vaker dan 3 x in de week, en dan ook niet langer dan een halfuur intensief. En mocht blijken dat dat te veel voor hem wordt, krijgt hij rustig een week (of meer) vakantie, en doe ik rustiger aan. We hebben geen haast.leuke fries!
ziet er wel al fanatiek uit....hij is nog wel wat aan de jonge kant of ligt het aan mij,
volgens mij is drie voor een fries nog wel heel jong, (ik heb verder helemaal geen verstand van friezen) maar dat is altijd wat ik hoorde over friezen....??
verder wel een heel leuk paard.Maar bedankt voor je berichtje!
)
. _Maurits_ schreef:en denk ook dat Maurits dat ook is.
_Maurits_ schreef:En mij lijkt het fijner om in een koele en schone stal te staan en 3 uur in de wei, dan de hele dag in de volle zon in de wei.
Wendy schreef:_Maurits_ schreef:En mij lijkt het fijner om in een koele en schone stal te staan en 3 uur in de wei, dan de hele dag in de volle zon in de wei.
Ja, dat lijkt jou misschien fijner, maar ik geloof niet dat jij een paard bent toch?
Trouwens, op de stal waar mijn paard staat, staan de paarden ook de hele dag op de wei. Dat zijn dan volgens jou geen sportpaarden? Moet je die eigenaren toch maar eens vertellen als je ze in de toekomst tegen zou komen op concours. Want dat zijn dus wel degelijk sportpaarden.
Dat de vorige eigenaren het arme dier veel te vroeg beleerd hebben is trouwens iets waar jij nu niks meer aan kunt doen. Maar je zou wel kunnen proberen de schade te beperken. Zowel geestelijk als fysiek. Je paard is immers nog volop in de groei, voor zijn ontwikkeling zou je hem eigenlijk zo min mogelijk moeten belasten, maar wel onbelaste beweging moeten geven. Krijgt ie sterke botten van. Wetenschappelijk bewezen. In de wei ermee dus. En van de tijd gebruik maken om een passend zadel te zoeken.
met al die vliegen in de volle zon of in de modder, als het lang heeft geregend 
Auky schreef:_Maurits_ schreef:en denk ook dat Maurits dat ook is.
Keep on dreaming
Kinke schreef:Dit gaat een eindeloze discussie worden. Iedereen denkt dat hij/zij het het beste voorheeft met zijn paard. Het is maar net hoe je het wil zienkom op, in plaats van met de hakken in het zand gaan kun je ook even nadenken wat beter is voor een dier wat gebouwd is om veel in beweging te zijn....in de wei met soortgenoten, lekker ravotten, elkaar groomen, dominantiespelletjes spelen, galopperen, draven, slapen, stoer doen, luieren, gras eten of in je hokje van 3 bij 3 gemiddeld zo'n ehmmm...20 uur per dag???
. Alleen in de wei is niet per definitie beter. Aandacht is nog altijd het belangrijkste.
_Maurits_ schreef:Het is maar net hoe je het wil zien
Wat een lekkere discussie is dit !!
en zal zeker nog veel mooier worden, maar doe rustig aan met rijden en trainen omdat hij zo jong is. Zo zal je langer plezier van hem hebben.