Ester shetlander @ springwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

m1992

Re: Ester shetlander @ springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 19:51

rosaaa schreef:
leuke shet
hij springt best mooi
en vooral heel hoog:O

Ze kan nog hoger springen hoor.. Tong uitsteken

Prinslover @ bedankt voor de reactie! Haha!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 21:44

Deze foto vind ik trouwens ook erg schattig Ja

Afbeelding

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:19

Die is inderdaad ook erg lief Marlin Lachen

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:04

Leuke foto's!
en ook erg leuke shet! Haha!
als je het in de toekomst vaker wil gaan doen,
is het mischien een tip om beschermertjes te kopen ; peesbeschermers enzo. Pling (heb ik ook voor mijn welsh en is echt ideaal)!
nog veel sucses!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-07 19:48

Ja viteske, die had ik ook, maar die pasten niet, we zijn nu op zoek naar goed passende

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:52

ThaGirl schreef:
waarom heeft hij zo'n grote stuk bont op z'n neus? Valt mee dat hij de hindernis nog kan zien!

Dit is toch een grapje? Clown

Maarja, wat een leuke shet zeg Lachen
Die vind springen wel leuk of niet Haha!
En ik geloof ook dat er goed over het springmateriaal is nagedacht,
dus daar heb ik geen problemen mee Lachen
Leuk hoor!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 08:45

Bedankt voor je leuke reactie riss!
Ja ze vind springen zelf ook heel leuk, alleen bij de hogere gaat ze eerst niet, maar als ze er een keertje overheen is gegaan wil ze wel weer.. Haha! En de lage daar galoppeert ze echt hard op af Ja

PBjane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:47

Piaffe heeft peesbeschermers in shetlandmaat.... In allerlei kleuren... Haha!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:14

Leuke pony..
Alleen ik vind de hindernissen onverantwoord en ik vind ook dat je pony minstens peesjes om moet. Zeker met zulke hindernissen.
Zorg eerst voor veilige spullen, ga daarna springen. Maar dat is mijn mening.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 13:37

Ja patries, we komen eens langs.. Lachen
Nessah, oke dan, jouw mening.. Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:41

Leuke pony.

Ik denk niet dat dat van het bont een grapje was, zo'n bontje belemmert namelijk wel het zicht voor een paard/pony.

Die hindernissen zijn nog steeds verre van veilig, als je paard op de één of andere manier met zijn hoef in het gaas geraakt ben je héél ver van huis.

Zou het niet meer op deze manier doen als ik jullie was.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:28

hee dat is een naamgenootje van mij haha
leuke shet hoor alleen zou ik het springen in het vervolg wel anders aanpakken Bloos

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:39

Wij hadden vroeger ook schapen, en dus schapengaas om de bak & het land heen, met veulens en volwassen paarden, is er nog nooit een tussen gekomen ( alleen mn vader toen ie gelanceerd werd Clown ) Ze hebben al 1000x gezegt dat ze de hindernissen getest hebben. Ze hebben ook gezegt dat ze op zoek zijn naar PASSENDE peesjes! Liever geen, dan iets dat niet past, maargoed dat is mijn mening. Als iets niet past wordt het alleen maar gevaarlijk.. Dus denk even na voordat je zomaar wat gaat zeggen, en lees de rest van het topic & de beginpost even Knipoog Zoveel is 2 blz lezen nou ook weer niet Knipoog Geef liever tips ipv alleen maar commentaar te geven! Daar hebben ze meer aan, want zeggen dat het niet veilig is, als ze getest hebben, daar schieten ze niets mee op, geef dan iig een alternatieve oplossing! Maargoed, ik zal niet verder rellen Clown

Erg leuke shet Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:43

is idd niet echt veilig maar ze springt wel goed

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:47

Leuke shet, maar ik snap niet dat je zegt dat alle hindernissen kunnen vallen. Je hebt op een paar foto's je 'balk' in het gaas gestoken! Als ze blijft hangen met haar beentjes....tja, dat kun je zelf wel raden. En veilig vind ik ze dus ook niet. Ze springt wel héél goed vind ik Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 16:52

Jolienn schreef:
Wij hadden vroeger ook schapen, en dus schapengaas om de bak & het land heen, met veulens en volwassen paarden, is er nog nooit een tussen gekomen ( alleen mn vader toen ie gelanceerd werd Clown ) Ze hebben al 1000x gezegt dat ze de hindernissen getest hebben. Ze hebben ook gezegt dat ze op zoek zijn naar PASSENDE peesjes! Liever geen, dan iets dat niet past, maargoed dat is mijn mening. Als iets niet past wordt het alleen maar gevaarlijk.. Dus denk even na voordat je zomaar wat gaat zeggen, en lees de rest van het topic & de beginpost even Knipoog Zoveel is 2 blz lezen nou ook weer niet Knipoog Geef liever tips ipv alleen maar commentaar te geven! Daar hebben ze meer aan, want zeggen dat het niet veilig is, als ze getest hebben, daar schieten ze niets mee op, geef dan iig een alternatieve oplossing! Maargoed, ik zal niet verder rellen Clown

Erg leuke shet Lachen

Heel erg bedankt voor je (nuttige) reactie. Ik hoop dat de anderen dit even lezen! Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 16:57

Jolienn schreef:

Ik heb het hele topic doorgelezen, maar blijf bij mijn mening. Dit is eigenlijk gewoon ronduit gevaarlijk. Dat ze het getest hebben zal gerust, maar er kan áltijd op de één of andere rare manier een ponyhoefje tussen het gaas komen.
Een alternatieve oplossing? Als dit de enige springmogelijkheden zijn die ze hebben, zou ik als ik hen was gewoon niet springen met mijn pony. Liever niet dan gevaarlijk. Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 17:44

Ilzjuh, liever niet als gevaarlijk, daar ben ik het mee eens! Maar het is niet gevaarlijk dus kunnen we gerust springen met haar.. Lachen De hindernis valt zelfs om als het hard waaid, dus een kleine aanraking is al voldoende om de hindernis om te laten vallen. Echt niet gevaarlijk dus. Knipoog Met de beentjes tussen het gaas, dat kan ook met gewoon longeren, en als ze gaat rollen of gewoon in haar eentje in de wei loopt. Dus dan zouden we haar dus gewoon in een stal op moeten sluiten voor heel haar leven.. Nagelbijten / Gniffelen We maken wel even een filmpje van wanneer die omvalt, als we hem zelf aanraken. Ja

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:51

marlinH schreef:
Ilzjuh, liever niet als gevaarlijk, daar ben ik het mee eens! Maar het is niet gevaarlijk dus kunnen we gerust springen met haar.. Lachen De hindernis valt zelfs om als het hard waaid, dus een kleine aanraking is al voldoende om de hindernis om te laten vallen. Echt niet gevaarlijk dus. Knipoog Met de beentjes tussen het gaas, dat kan ook met gewoon longeren, en als ze gaat rollen of gewoon in haar eentje in de wei loopt. Dus dan zouden we haar dus gewoon in een stal op moeten sluiten voor heel haar leven.. Nagelbijten / Gniffelen We maken wel even een filmpje van wanneer die omvalt, als we hem zelf aanraken. Ja

Inderdaad, maar jij springt Vork

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:06

Leuk dat jullie zo met de shet bezig zijn! Ik ben het er wel mee eens dat de hindernis niet veilig is. Een goede hindernis hoeft echt niet duur te zijn, wij hebben toen zelf staanders gemaakt en anders volstaan 2 emmers ook wel. Dat is iig een stuk veiliger dan de balk in het gaas.

Over de peesjes: liever zonder dan slecht passende.

Schapengaas stond ook langs onze wei. Ik heb alles weggehaald en vervangen voor een houten hek of stroomdraad. Als je die mogenlijkheid niet hebt, zou je ook een stroomdraadje ervoor kunnen hangen.

Verder een leuke shet, kan ook leuk springen

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 19:04

Het is niet onze shetlander, dus een andere omheining doen we natuurlijk niet zomaar. Een hindernis van 2 emmers kan idd prima, maar dan kun je nooit hoger als die 2 emmers, dat word natuurlijk ook erg saai voor haar. Knipoog