Blizz met zijn deken, nu met werkbeschrijving

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXIreenXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 11:20

Kikze deken!!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:02

ziet er stoer uit die kleuren Kwijl

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 19:09

wreeeeddddd

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:47

Jaa dekenmaakdag Haha! kom ik oook hoor, wil dezelfde als jou Tong uitsteken
Heb je zo'n deken in 1 dag wel af dan?? Haha!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:15

Crea gedaan hoor Lachen
Ik heb er een tijdje terug ook 1 gemaakt. Stonden ook foto's van op bokt meen ik.
Het was de bedoeling dat het een showdeken werd, maar toen ik het stof al had had ik daar geen zin meer in Haha!
Het is dus een look-a0like zweetdeken geworden.
Ik ga binnekort nog wel een uitrijdeken voor over het tuig maken. Als ik weer zin heb Lachen

Signe

werkbeschijrving:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 23:36

Afbeelding

Koop eerst alles wat je nodig hebt:

Stof: ongeveer 20 cm meer dan de onderlengte van een goed passend deken.
Blizz zijn deken is 1.75 dus voor het deken van Blizz heb ik 2 meter zwart fleece gehaald

dan nog twee stukken in andere kleuren, bij voor Blizz 1.25 m rood en 1.00 m blauw ( tel de centimeters die jouw deken langer is hierbij op. bv. jouw deken is 1.85, dan koop je 10 cm extra stof)

Band: meet voor de zekerheid de hoeveelheid band die in het deken dat je al hebt is verwerkt. Ik heb zo'n 4 meter gekocht, dat was net voldoende.

sluiting: de meeste fournituren zaken verkopen diverse sluitingen ik heb twee rood plastic klikdingen gebruikt, (ze zitten ook op sporttassen enzo) die zijn het makkelijkst.

en een stuk klittenband voor de voorkant. Koop het zo breed mogelijk ( 3 centimeter ofzo) meet voor de lengte de voorkant van je voorbeeld deken. ( voor Blizz ± 25 cm.)

Garen: ik heb gewoon zwart gebruikt.

Stap 1:
De stof in de lengte vouwen en met de stofvouw naar boven leggen.
Leg het voorbeelddeken op de grootste lap stof en knip de vorm uit. Hou reking met 1 cm extra voor het naaien. Als je voorbeeld deken aan de voorkant met riemen sluit moet je zo'n 15-20 cm extra knippen zodat het klittenband kan overlappen. Ik heb dit ruim genomen, zodat Blizz zijn deken over zijn westernzadel past.

Stap2:

Leg het uitgeknipte stuk op de andere stof en knip dezelfde vorm uit ( alleen de voorkant)

Stap 3:

Doe dit ook voor de andere kleur. ( Voorlopig heb je het zwarte deel niet nodig.)

Stap 4:

Het leukste en misschien het moeilijkst. De vlammen... Ik heb ze uit de losse pols met een stofkrijtje op de stof getekend en uitgeknipt, maar je kunt ook eerst een sjabloon maken van een stuk krant en dat op je stof leggen en uitknippen.

Stap 5:

Dit doe je ook weer voor de andere kleur, let wel, deze vlammen moeten 'korter' zijn dan de andere vlammen.

Stap 6:

Heeft geen plaatje. Pak je zwarte deel er weer bij en leg je voorbeeld deken in de buurt ervan. Nu leg je het band op de zwarte stof, kijk af van je voorbeeld deken en meet hier en daar. Dit is een beetje natte vingerwerk, maar met een beetje inzicht moet het lukken. Speld de banden vast en naai ze op de stof.
Nu begint het ergens op te lijken!

Stap 7:

Speld de blauwe vlammen op de rode en naai ze vast, veel werk, maar het loont de moeite. Gebruik een zigzag steek, dat werkt het mooi af. Speld dan dat stuk op de zwarte onderstof. Het deel zal over de banden aan de voorkant vallen. Voel waar de band eindigt ( daar waar de gesp zit) en knip een spleetje in de stof en haal de band erdoor. Dit moet in 1 keer goed!! Je kunt gewoon even over de spleetjes zigzaggen zodat het weer dicht is met de band ertussen.

Stap 8:

Weer geen plaatje. De afwerking.... Ik heb geen zomen genaaid, maar gewoon rondom gezigzagt. Vergeet niet het stukje naad bovenaan, daar waar de kont in moet. Niet te ver dichtnaaien, dan kan ie niet meer lopen. Lachen Het klittenband aanbrengen op het voorste stuk en eventueel een stokje bont (borg) aanbrengen daar waar de schouder zit. Dit is een stukje van ± 10 bij 25 dat je om de deken heenvouwt en weer vast zigzagt.

Dat was het! Vragen? Je mag me pb- en.... Veel plezier.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:57

Wooooow hij is echt superdesuper cool!
Op de kleine foto dacht ik even dat je met verf aan de slag was geweest! Ik kom zeker naar de dekenmaakdag, zo'n speed-deken zal mijn paardje zeker staan!!!!
Echt heeeeeeeeeeeel gaaf! Ik wil er een met de meest vloekende kleuren!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 19:30

2 dingen:

Ik zie dat ik op één of andere manier alle Blizz woorden oranje heb gemaakt? Geen idee hoe ik dat heb gedaan, wel leuk effect.

En ik geloof dat ik die deken maak dag maar eens moet gaan organiseren.....zoveel reacties. Wordt dan wel in het nieuwe jaar, ik zit helemaal vol geboekt met andere hobbies.

enid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:24

bedankt!!!!
ik ga er ook eentje proberen te maken
groetjes evelien

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:37

dapperdier schreef:
Ik zie dat ik op één of andere manier alle Blizz woorden oranje heb gemaakt? Geen idee hoe ik dat heb gedaan, wel leuk effect.

Waarschijnlijk heb je op het trefwoord 'Blizz' gezocht, dan maakt hij alle Blizzen oranje! Dat doet ik ook bij elk ander topic en trefwoord!

Ik schrijf me bij deze in voor de maakdag!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 17:07

De eerste deken met het vlammen ontwerp is gemaakt! Door Celinde`s moeder, een dame met veel geduld want ze heeft hem perfect afgewerkt met leren anti- uitscheurhoekjes en afgebiesd. Bravo!

Afbeelding

Afbeelding

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 17:11

Hij is heel stoer!! Zo heb je echt een powerpaard!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:03

Ik vind hem echt superrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....................
Kijken of ik me mams ook zover kan krijgen! Knipoog

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:15

Oud topic... Gaaaap

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:17

MARIJE
ik weet het
maar heb hem nog nooit eerder gezien duz...

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 18:59

Volgens mij voelt hij zichzelf er ook wel heel erg stoer in,aan zijn blik te zien...... Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 19:15

Aangezien dit topic al een paar maanden oud is, gaat het op slot.

Reageer in het vervolg dan aub niet op, maar stuur mij even een pb zodat ik het op slot kan doen...

Dit is het topic waar nu in verder wordt gegaan over de tweede deken.
ALs je het patroon wilt hebben, kun je natuurlijk altijd nog naar de maker pben.