op een 1 jarige zitten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

emmyfloris

Re: op een 1 jarige zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:58

dat is echt het domste wat je kunt doen ......niet normaal en trouwens heel leuk dat haar nicht een fokkery heeft maar dat betekent niet dat zij er vastand van heeft alleen omdat haar nicht dat wel heeft

JeSkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:10

niet zo slim.. laat een paard eerst lekker uitgroeien op de wei ..

doe dit nooit zelf!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:12

TS heb je lekker een reltopic aangemaakt, iedereen hier op bokt weet dat zoiets nooit moet doen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:16

Somebitch schreef:
Een echte penny dus.. Bloos

Arme pony Ach gut

of een penny meisje met een te grote fantasie Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:17

't Is toch verschrikkelijk... nadenken is echt heel moeilijk voor sommige mensen geloof ik. En geduld hebben ook.
Maar het zal hopelijk een reltopic zijn, ik hoop niet dat iemand écht zo achterlijk is... Boos!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 23:22

Dit is echt het allerstomte wat je kunt doen, en dierenmishandeling van de bovenste plank. Heb de topic nog geen eens verder doorgelezen, want ik vindt dit echt ronduit belachelijk, en hoop dat die fries gauw een andere eigenaar krijgt waar die rustig eerst eens lekker uit kan groeien. Belachelijk gewoon!!!!!!!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:43

is inderdaad helemaal niet goed. Dat paard is nog in de groei en vergroeid nou alles. Dat paard kan dit helemaal nog niet aan. Maar ik zou je twee keer bedenken of het verhaal wel waar is wat ze verteld want volgens mij liegt ze dat ze barst.

mana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:48

Ik snap niet dat sommige mensen zo dom kunnen zijn maar als het bij mij in de omgeving gebeurde benaderde ik de dierenbescherming , want het is pure dieren mishandeling
als het beesje straks wat ouder is heeft het gegarandeerd lichamelijke problemen !!!

Tormenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:57

Dat dacht ik ook al Brittje88: of dat kind is écht zo dom (zou best wel eens kunnen... ), of ze probeert de TS op de kast te jagen.. Natuurlijk kan dit niet!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:44

Vreselijk... Iemand bij ons in de straat heeft 2 veulentjes gekocht (een tijdje geleden) en daar zit een meisje ook op. Die dieren zijn nog niet eens 3 jaar. Een jaar of 2 nu denk ik... Ach gut Ik durf er niets van zeggen want dan krijg ik gegarandeerd ruzie met die mensen (zijn nogal "eigenwijze" mensen die denken dat ze alles van paarden weten Scheve mond Toen ik er eens bij was_ een half jaar geleden ofzo_ vertelde die dame me dat hun dochter daar al soms op reed en ik zei maar die zijn toch nog veel te jong. "Het is beter dat ze alles al zo vroeg mogelijk gewend raken" kreeg ik als antwoord...).

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:46

Inderdaad niet goed wijs die meid.

Toen ik mijn fries kocht (1,5 jaar toen) zeiden ze ook dat hij zoooo braaf was en dat ze er al een PAAR KEER op gehangen hebben

Maar nu is hij van mij, 2 jaar oud ruim inmiddels en hij kleutert nog heerlijk in de wei met andere paarden en dat hangen gaat pas gebeuren vanaf minimaal zn 3,5!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:49

Belachelijk, ik vraag me af hoe leeg haar hoofd wel niet is... Sorry!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:16

Ongelooflijk dat er zulke domme, afschuwelijke mensen bestaan die op een 1-jarige gaan zitten. Verward
Ze bestaan helaas, dat weet ik wel.
Ik zou het niet moeten zien, want ruzie of niet, ik zou mijn mond echt niet kunnen houden. Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

paljoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:20

als je hier toevallig een keer bij mocht zijn, trek haar dan gelijk van het arme dier af!!!!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:21

paljoeka schreef:
als je hier toevallig een keer bij mocht zijn, trek haar dan gelijk van het arme dier af!!!!!!

Reken maar!!! Hamer

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:23

Zoals wij rechten hebben om kind te zijn vind ik dat een Veulen ook het recht heeft om lekker speels , en vrij uit te kunnen groeien tot een paardje, lijkt mij ook niet meer als normaal..
Je moet maar eens aan haar vragen hoe het voor haar zouvoelen als ze nog zo jong was en al meteen aan het zware werk gezet wordt.. weer een paardenleven verpest..

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:34

Ik heb een verzorgfries, ze is nu 7 jaar en daar ben ik vorig jaar ook pas mee begonnen. En bovendien heeft ze de hele winter vakantie gehad, omdat ik het te druk had met school en omdat ze dan even alle dingen die ze geleerd had kon verwerken.
Op een fries van 1 jaar gaan zitten is echt dierenmishandeling, daar gaat ze nog veel problemen mee krijgen. Beetje zonde van zo'n (waarschijnlijk) prijzig paard.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:39

Yamcha schreef:
't Is toch verschrikkelijk... nadenken is echt heel moeilijk voor sommige mensen geloof ik. En geduld hebben ook.
Maar het zal hopelijk een reltopic zijn, ik hoop niet dat iemand écht zo achterlijk is... Boos!

idd ik hoop ook dat dit niet waar is,want dan ga ik er zeker de db op af sturen!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:54

Heb even de rest van haar post bekeken, maar ze is 11 of 12 of 13. Drie leeftijden binnen half jaar tijd. En ik weet niet of jullie het ook opgevallen is, maar ze reageerd ook helemaal niet meer op dit topic, dus laten wij dat dan ook niet meer doen!
Ze weet niet beter, en is indd een penny-meisje.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:18

Laura_horse schreef:
Heey,
Ik weet niet of dit hier hoort want ik kon niks anders vinden waar het zou kunne horen.
Maar ik had een vraagje,

een meisje van mijn school zegt net dat ze op haar 1 jarige fries heeft gezeten en ze probeert hem nu ookal een beetje te beleren met een hoofdstel (met bit) voor de kar enzo, aan de langelijnen.
Maar ik zei dat datniet goed was voor een pony/paard om er op 1 jarige leeftijd al op te zitten en zij maar doorzeuren dat hetniet erg was en dat ze al 9 jaar reed en al 5 jaar op friezen en dat haar nicht een friezenfokkerij had en dit en dat dus dat ze het wel beter wist.
maar nu wil ik toch even zeker weten of het nou erg is of niet als je op een 1 jarige fries al gaat zitten en doen.

Laat mij raden, die Friezen bij haar nicht hebben allemaal een doorgezakte rug? Boos!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:33

potverdikkie schreef:
Heb even de rest van haar post bekeken, maar ze is 11 of 12 of 13. Drie leeftijden binnen half jaar tijd. En ik weet niet of jullie het ook opgevallen is, maar ze reageerd ook helemaal niet meer op dit topic, dus laten wij dat dan ook niet meer doen!

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:39

idd lekker vaag weer Lachen

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:51

superwoman schreef:
potverdikkie schreef:

Oke van die leeftijden klopt niks nee maar ik begrijp wel dat zij zo'n vraag stelt... Mijn leskindjes van die leeftijd (ja welke van de drie?) vragen ook dit soort dingen!! Dus qua leeftijd zeg ik ja is logisch!! En idd als dit een klasgenoot is is diegene ook vast van die leeftijd en die kunnen idd erg onnozel zijn om dus wel op een 1jarige te gaan zitten. Dit neemt niet weg dat er een volwassene moet opstaan en haar zou moeten zeggen dat dit dus niet eerlijk is tegenover het paard dat je je paard hiermee verknalt enzo.. Ik bedoel dus als dit meisje zo opgevoed is en niet beter weet wat dan?? Je hebt mensen die het niks intereseert want het paard is voor de handel en voordat deze dus zijn rug of benen of wat dan ook kapot heeft is hij al niet meer van hen! Boos! Boos! Boos!

Ook ik maak me woest om dit soort dinegn maar wat kunnen wij er vanaf achter de comp aan doen? Ja juist alleen aan de TS vertellen dat een pony/paard moet uitgroeien en dat je hem dus verknalt als je dat zo vroeg doet!!

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:58

Elke mongool weet dat je niet op een 1 jarige kan gaan zitten!:( Dat is echt fiets mongolisch.. Als ik wist waar ze woonde had ik gelijk naar dr toe gegaan! Wat een onzin zeg.. ! Ze helpt dat beessiej op deze manier echt naar de kl*te!!!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:22

Het kan zijn dat dit wordt verzonnen door de vrienduin/klsasgenootje of door de ts...
Ik geloof het iig niet Haha!