Valar (v. Flemmingh) @ de Pavo cup

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: Valar (v. Flemmingh) @ de Pavo cup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 21:39

Bandida schreef:
Elessar schreef:
Het gehele plaatje ziet er vriendelijk en ontspannen uit

Niets over het rijtechnische, dat is mijn ding niet. En het is geen persoonlijkeke kritiek, ik schrijf dit omdat het me keer op keer opvalt bij dressuur-foto's => Het lijkt wel of men in dit soort topics enkel naar het lichaam van het dier kijkt en verder blind is voor de gelaatsuitdrukking van het paard. Ik kijk naar zijn hoofd en zie hier helemaal geen ontspanning. Ik zie klemmende kaken, een hals die vast zit, tanden, klemmende riemen en achteruitstaande oren.

Ik voel me ook niet aangevallen oid, maar hier ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens (met bovenstaand bericht) als je dit soort foto's voorbij ziet komen. Lachen
Verder ga ik helemaal met VValar mee.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:01

Wat een prachtige foto's Tabitha, hij ziet er echt knap uit! Overigens ook nog gefeliciteerd met je mooie veulen, ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen over een aantal jaar.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:07

Hele mooie foto's Tabitha!
Commentaar heb je zelf wel gegeven Knipoog hij mag (zoals je al zei) wat meer rijzen in de schoft in de middendraf.. maar als je gewoon lekker door traint komt dat vanzelf Knipoog

hoeveel punten had je?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 22:56

Ik vind dat je echt niet ontevreden mag zijn met je resultaat hoor. Blijf het zeggen. Zelf ben je natuurlijk geen ervaren PAVO-cup rijder en je rijdt Valar vooral voor de wedstrijden en bereidt hem niet speciaal hierop voor. Zeker met de voorgeschiedenis erbij (dat ie het moeilijk kreeg in de oprichting) is het een super resultaat. Je zit bij de top 10, vergeet dat niet!

Vind trouwens de eerste foto echt heel knap, daar is het zo'n chique beest! Heel elegant plaatje zo.

Over je jasje, ik denk dat het gewoon 2 maten te groot is. Vorm zit er wel in maar je moet gewoon op zoek naar 2 maten kleiner!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 08:06

Citaat:
aan de foto's te zien mocht je wel door vind ik

Vind ik nou ook, heb ik toch mijn best op gedaan Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 09:34

Bandida schreef:
Niets over het rijtechnische, dat is mijn ding niet. En het is geen persoonlijkeke kritiek, ik schrijf dit omdat het me keer op keer opvalt bij dressuur-foto's => Het lijkt wel of men in dit soort topics enkel naar het lichaam van het dier kijkt en verder blind is voor de gelaatsuitdrukking van het paard. Ik kijk naar zijn hoofd en zie hier helemaal geen ontspanning. Ik zie klemmende kaken, een hals die vast zit, tanden, klemmende riemen en achteruitstaande oren.

Ik geloof dat jij toch met hele andere ogen naar deze foto's kijkt dan de rest!

Heb jij ooit wel eens een paard zien ontspannen tijdens het rijden? Nou, dan krijg je echt wel dit beeld! Paarden accepteren het bit en gaan schuimen. Paarden zijn geconcentreerd en alleen met de ruiter bezig, dan ontspannen ook de oren en dan gaan ze er zo bij liggen. Paarden waarbij de oren recht op staan, zijn attent en horen van alles wat er om hun heen gebeurt. Zoals je op deze foto's kunt zien is dit paard op en top met de ruiter bezig!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 10:00

@ Ursy; bedankt Lachen Veulen is ook erg leuk, we zijn echter niet naar de keuring ermee geweest omdat ze vrij overbouwd is en daardoor niet optimaal toont. Komt wel als ze 3 jaar is Knipoog Hoe is het met Bagheera?

@ wiseguy15: Ik had 65 punten.

@ Venetia: Ha je weet wel hoe je moet opbeuren Haha! Jaaa dat jasje is een projectje waar ik binnenkort voor ga sparen!

@ Zeepaard: Thnx voor de foto's. Maar dat weet je wel hè. Ben dol op foto's Knipoog

@ Trudy, zo zie ik het inderdaad ook. Vind niet dat Valar er strak en gespannen op staat. Dus vond het al apart dat ze zo de foto's beoordeelde. Thnx iig!

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:07

Hee Tabitha

Wat een mooie foto's!! Zo op de foto's te zien vind ik dat Valar het goed doet!! En dat blijkt wel anders mag je niet voor de Pavo cup rijden Haha!

Veel sucses met je mooie Valar.

Oh ja wat heb je trouwens een super leuk veulen gekocht, wil haar zeker een keertje komen bewonderen!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:54

Foto's zijn mooi gelukt. Jammer dat jullie net niet door mochten. Valar wordt wel wat gespierder, mooi hoor. Hij wordt iets meer paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:54

Ziet er goed uit voor zo'n jong paard!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 11:17

Zeg jullie laten die mooie foto's toch niet de grond in trappen door een iemand die geen verstand heeft?

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:26

Citaat:
we zijn echter niet naar de keuring ermee geweest omdat ze vrij overbouwd is en daardoor niet optimaal toont. Komt wel als ze 3 jaar is

Daarvoor was nou dat mooie poetssetje Haha!

Citaat:
Oh ja wat heb je trouwens een super leuk veulen gekocht, wil haar zeker een keertje komen bewonderen!!
Hee Tabitha

Je bent van harte welkom hoor Wenezetor (moest even goed kijken of ik je naam zo goed schrijf Cool )

Citaat:
Zeg jullie laten die mooie foto's toch niet de grond in trappen door een iemand die geen verstand heeft?

Ach, iedereen heeft zo wel zijn of haar mening, en dat is ieders goed recht toch? Knipoog

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:33

Achteraf heb ik jou volgens mij zien rijden in de losrijring, jij zat in een van de eerste groepen of niet? Reed jij los met een hele grote stoere vosruin? (ook een flemmingh volgens mij)
Je dier viel mij op in zijn houding en beweging, vond het een fijn beeld geven... fijner eigenlijk als deze foto's nu weergeven Lachen
Jammer dat je niet door was, maar zoals gezegd ben ik van mening dat je best trots mag zijn op deze punten OK dan!

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:36

Je heb het bijna goed geschreven Tong uitsteken eigenlijk is het een afkorting van Wendy en Zetor Cool

Ik zou alweer een keertje hebben afgesproken met Tabitha maar tja er komt steeds niks van en nu moet het gewoon wil graag het kleine meisje van jullie zien!! Ze is van jullie beide toch??

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 12:40

Heej wendy, bedankt voor je berichtje. Pavo is een vrije inschrijving dus het is geen prestatie als je daar aan mee doet Haha! Maar het is wel een hele leuke ervaring! Wil je volgend jaar ook mee doen met je paardje? Je bent welkom om langs te komen! Zeg maar wanneer je een keertje tijd hebt.

@mbkaatje, ja ben blij dat zijn spiertjes heel langzaam aan beginnen te komen. Het was eerst nog echt zo'n slungel Haha!

ullaatje schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

@ jarrah: Ik heb eigenlijk geen idee meer met welke paarden ik los reed. Ik was druk bezig om langs de gaten en de wilde paarden te manoevreren Knipoog Bedankt voor je compliment! Met losrijden had ik hem wat lager ingesteld en in de ring even wat hoger.

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:43

VValar schreef:
Heej wendy, bedankt voor je berichtje. Pavo is een vrije inschrijving dus het is geen prestatie als je daar aan mee doet Haha! Maar het is wel een hele leuke ervaring! Wil je volgend jaar ook mee doen met je paardje? Je bent welkom om langs te komen! Zeg maar wanneer je een keertje tijd hebt.

@mbkaatje, ja ben blij dat zijn spiertjes heel langzaam aan beginnen te komen. Het was eerst nog echt zo'n slungel Haha!

ullaatje schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

@ jarrah: Ik heb eigenlijk geen idee meer met welke paarden ik los reed. Ik was druk bezig om langs de gaten en de wilde paarden te manoevreren Knipoog Bedankt voor je compliment! Met losrijden had ik hem wat lager ingesteld en in de ring even wat hoger.

Mocht ik volgend jaar er aan toe zijn dan wil ik wel kijken of ik mee kan doen aan de Pavo Cup. Ik heb woensdag overdag vrij dus kan dan wel langskomen mits je tijd heb??

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:34

Prachtige plaatjes weer! Het rijden ziet er prettig uit en erg netjes! Heel jammer dat je niet door bent, maar dat ga je vast goedmaken met je wedstrijden!! Haha!

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:39

Gaaf beest!

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:46

Wat een leuk dier toch! Spieren beginnen idd al wat te komen. Maar aan de foto's te zien had je wel door gemogen Knipoog .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:06

Mooie foto's.
Ook een heel nette score! Ja

jorincka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 15:17

ziet er goed uit hoor
mooie paardje ook
kan je nog meer gekken bekken trekken hihi Tong uitsteken

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 15:49

Dat is goed hoor Wendy!

Thnx voor de reacties! Ja tuurlijk kan ik nog meer gekke bekken trekken. Maar niet voor op de foto Haha!

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:00

Hij ziet er in super conditie uit! Onder het zadel zet je hem wel flink onder druk, heb liever ook dat het neusje op de loodlijn zit, dan komt de achterhand er ook beter bij en is hij meer ontspannen in de rug. Eerste foto vind ik verder wel een fijne foto, de rest vind ik gewoon wat te gespannen.
Je hebt wel een mooi paard en met de wedstrijden komt t vast helemaal goed!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:05

Zalvador schreef:
Hij ziet er in super conditie uit! Onder het zadel zet je hem wel flink onder druk, heb liever ook dat het neusje op de loodlijn zit, dan komt de achterhand er ook beter bij en is hij meer ontspannen in de rug. Eerste foto vind ik verder wel een fijne foto, de rest vind ik gewoon wat te gespannen.
Je hebt wel een mooi paard en met de wedstrijden komt t vast helemaal goed!

Dat heb je nou eenmaal in de PAVO, dan is het in een kwartier het onderste uit de kan halen...soms heb je dan wat meer druk nodig Lachen
Maar ik ben het op zich wel met je eens dat het een iets gespannen beeld geeft, maar ik heb ze in het echt gezien op het losrijterrein (zonder dat ik wist dat zij het waren) en neem maar van mij aan...dat zag er fijn uit OK dan! Knipoog

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 16:26

Wat glimt Valar onwijs zeg! Zit super glad en strak in zijn velletje!
Vind dat je het niet verkeerd gedaan hebt hoor! Dit is pas de 2de keer dat je een PAVO rijdt en de punten zijn ook niet ontevreden!
Op naar volgend jaar!

Vind zijn snuitje zo lief...