welk bit niet vast kunnen pakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Re: welk bit niet vast kunnen pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 11:43

mijn instructrice zei altijd...

een paard kan het bit niet vast pakken als de ruiter de hand niet vast zet......

over het algemeen is het toch een ruiterfout, waardoor het paard het bit vast pakt...

Eeen ander bit lost naar mijn idee niets op, waarom pakt het paard bit vast....??

dat wil ik dan wel weten....

midgie

Re: welk bit niet vast kunnen pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 12:29

XxLiEsJuHhxX schreef:
@ midgie : hoe bedoel je aan de hand trainen...?

Aan de hand trainen bedoel ik mee leg naast het paard uit wat je van hem wil met zachte en ontspannen hand, als ik les geef leer ik iemand vanuit zijn ontspannen polsen te werken en niet heel je hand vast zetten als je wat vraagt, want daar gaat een paard tegen in verzet.

Ik ben met een 3 jarige bezig, daar ga ik pas opzitten als alle knopjes erop zitten zoals mooi aan het teugeltje , de achterhand mooi onder het ruiter gewicht leren plaatsen, maar vooral het plezier er in krijgen.

Is het gebit trouwens al nagekken, kan heel goed zijn dat hij aan het wisselen is en dan is bitloos vaak een hele fijen optie, je zou in princiepe gewoon bitloos kunnen rijden, als je het maar op de juiste manier doet, ook met zachte hand.