Distel (Fries!) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GabberGill

Re: Distel (Fries!) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:28

Watch_Me schreef:
Dilove schreef:
Nou zo geweldig rijd jij ook nie.. Op het plaatje lijkt het mooier dan het in het werkelijk is.. Wel mooie foto's maar hij loopt te hoog met zijn hoofd en hij hangt... Hij zit te veel achter in het zadel... en hij loopt nie over zijn rug.

Nou zo geweldig type jij ook niet met je duren leren rijlaarzen van cavallo en met je veel verstand van Friezen.
Je kent Lucy geeneens, als je zoveel verstand had van friezen dan wist je wel dat friezen uit zichzelf hoog willen lopen(het zijn van oorsprong trekpaarden en die lopen niet laag rond over de rug) dus als je er zoveel verstand van (zou) hebben, zou je dit wel weten.
Ze zijn bij Bartels wezen rijden(lessen) en die was heel enthousiast,.
Normaal reageer ik niet zo, maar ik vind wel dat jij eerst even moet nadenken voordat je iets zegt!

En dat is nou weer onzin ik heb een fries en die loopt zeker wel laag over haar rug.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:46

wat een gezeur,, hebben jullie er zelf al eens op gereden?! Dan kan je meepraten,, en volgens mij kunnen alle paarden lang en laag lopen, de een makkelijker dan de ander..

Luuc,, wat een super mooie Fries Haha! (en dat zeg ik écht niet vaak Knipoog )

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:47

idd elk paard kan laag lopen of het nou een tuigpaard is of niet. Idd de meeste tuigpaarden hebben meer front maar ze kunnen wel netjes naar beneden gereden worden

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:49

Mooie fries,, mooie combinatie...

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:56

schitterende fries.
En wat zijn sommige reacties weer walgelijk egotripperig en lomp.
TS heeft een mooi paard , rijdt leuk (niet perfect, maar wie wel??)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:57

sorry als het zo overkomt maar ik probeer wat uit te leggen maar dat komt niet helemaal over.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 19:17

Ik sta voor ieder zijn reactie open, ik ga er ook graag mee in discussie, ik luister graag naar andere mensen.
Elk paard zou goed laag moeten kunnen lopen, ik krijg 2x in de week les en het gaat vooral over het losrijden. maar omdat ik al zoveel foto's heb gezien van het diep & laag en rondrijden. Nu weet ik dus wel wat bokt de volgende keer wilt zien.

De volgende keer krijgen jullie een foto dat distel lekker laag loopt met haar neusje.

De paarden bij ons op stal worden daar extra op getraind. Ze moeten hun rug lekker kunnen ontspannen, zo niet dan zitten ze gewoon niet lekker in hun vel, hebben ze pijn en willen niet graag voor je lopen.

Distel is een oud type friesche paard, en Distel wilt het liefste haar eigen gang en haar eigen weg lopen. Je moet haar corrigeren en om haar daarmee te pakken moet je van achteren goed actief zijn, en voor wat extra druk nemen. Ze is erg sterk voor mij en aangezien ik 60 kilo weeg, en distel 650 kilo, kan ze met mij er zo vandoor gaan.
Vandaar dat ik liever voor net wat extra druk heb.
Distel is onder het rijden nogal "sloom" vandaar dat je haar wat attender moet maken op de hulpen van het been, bij foto 3 heb ik haar net wat extra wakker geschud, een tik met de zweep gegeven en toen vloog ze er vandoor in galop, vandaar dat mijn handen net wat extra streng zijn, vandaar mijn heftige handgebruik, mijn excuses hiervoor.. maar niet iedereen kan voor Anky spelen.

Als jullie nog vragen hebben hoor ik die graag.
Groetjes Lucy

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:21

xLuus schreef:
Distel is een oud type friesche paard, en Distel wilt het liefste haar eigen gang en haar eigen weg lopen. Je moet haar corrigeren en om haar daarmee te pakken moet je van achteren goed actief zijn, en voor wat extra druk nemen. Ze is erg sterk voor mij en aangezien ik 60 kilo weeg, en distel 650 kilo, kan ze met mij er zo vandoor gaan.
Vandaar dat ik liever voor net wat extra druk heb.
Distel is onder het rijden nogal "sloom" vandaar dat je haar wat attender moet maken op de hulpen van het been, bij foto 3 heb ik haar net wat extra wakker geschud, een tik met de zweep gegeven en toen vloog ze er vandoor in galop, vandaar dat mijn handen net wat extra streng zijn, vandaar mijn heftige handgebruik, mijn excuses hiervoor.. maar niet iedereen kan voor Anky spelen.

Als jullie nog vragen hebben hoor ik die graag.
Groetjes Lucy

je hoeft ook echt geen anky te zijn maar ik bedoel; Mijne is ook een oude type fries doet ook graag alles zolang ze het zelf maar leuk vindt. ik weeg 57 kilo en hedda 776 maar je kan alles anders oplossen Knipoog ik bedoel niks aanvallend hoor ik wil alleen je puntjes laten zien

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 19:25

Dancie schreef:
je hoeft ook echt geen anky te zijn maar ik bedoel; Mijne is ook een oude type fries doet ook graag alles zolang ze het zelf maar leuk vindt. ik weeg 57 kilo en hedda 776 maar je kan alles anders oplossen Knipoog ik bedoel niks aanvallend hoor ik wil alleen je puntjes laten zien

Ja ik snap het, maar ik zet het op bokt neer om er ook wat van te leren Haha!
Maar op sommige manieren dan hoeft het van mij niet, maar dat was jij niet maar iemand anders geloof ik.
Ik luister graag naar andermans tips want daar leer je natuurlijk ook van.

Distel kan het allemaal makkelijk, maar ik moet het ook kunnen Haha!

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:29

ff ter verduidelijking: Mijn reactie sloeg op de opmerking op pagina 1 ("nou je rijdt zelf anders ook niet zo goed" of iets in die trant), en niet op de reactie van Dancie, want die heeft gewoon gelijk, ook een friesje kan mooi over de rug lopen Lachen

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:34

Ik moet zeggen je hebt een heel erg mooi paardje, maar ik kijk niet graag naar je foto's, zoals als al eerder gezegd, probeer haar meer je hand ta laten volgen,, ze loopt te opgekropt op deze foto's..

NOgmaals wel echt een heel mooi paardje, lekker zwart ook nog,, (die van mij is bijna bruin Boos! )

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 19:57

De reactie's op pagina 1 zijn weer opgelost dus er zijn geen problemen meer! Pling

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 19:58

_Lola_ schreef:
Ik moet zeggen je hebt een heel erg mooi paardje, maar ik kijk niet graag naar je foto's, zoals als al eerder gezegd, probeer haar meer je hand ta laten volgen,, ze loopt te opgekropt op deze foto's..

NOgmaals wel echt een heel mooi paardje, lekker zwart ook nog,, (die van mij is bijna bruin Boos! )

Dat is dus bij distel het diep laag rond rijden, maar jullie kennen distel niet, ze is gewoon onwijs sterk.
ze loopt graag naar beneden, halsstrekken doet ze gewoon goed, en dit zijn niet alle foto's.
Als jullie haar beter willen kennen kom je maar langs.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 20:01

Wat een mooierd!!! ben in één klap verliefd. Je rijdt hem ook netjes zeg! Hij zou misschien nog iets meer naar beneden mogen, vind hem nogal 'bovenin' lopen.... verder mooi dier. Succes verder

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:16

Wat een ontzettend mooie Fries!
Alleen lijkt het wel alsof de zweepsporen in de vacht staan...

Dilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:35

Dancie schreef:
Watch_Me schreef:

Nou zo geweldig type jij ook niet met je duren leren rijlaarzen van cavallo en met je veel verstand van Friezen.
Je kent Lucy geeneens, als je zoveel verstand had van friezen dan wist je wel dat friezen uit zichzelf hoog willen lopen(het zijn van oorsprong trekpaarden en die lopen niet laag rond over de rug) dus als je er zoveel verstand van (zou) hebben, zou je dit wel weten.
Ze zijn bij Bartels wezen rijden(lessen) en die was heel enthousiast,.
Normaal reageer ik niet zo, maar ik vind wel dat jij eerst even moet nadenken voordat je iets zegt!

En dat is nou weer onzin ik heb een fries en die loopt zeker wel laag over haar rug.

Ligt er aan hoe je hem/ haar aanleerd en rijd

Dilove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:41

P.S. Watch_Me en ik hebben er drukke gesprekken gehad en we zijn tot de conclusie (of hoe je da ook schrijft) gekomen dat we het zelfde bedoelen en het posetief bedoelen!

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:10

Super fries !!1
ziet er zoo mooi uit!!!!
mooie combinatie nog veel succes Ja

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:41

Mooie Distel Lovers (Grappig naam eigenlijk Clown )
Ik vind dat je er nog aardig goed op zit hoor, je volgt ook les dus er word vast ook aan je houding gewerkt.
Nog veel plezier met Distel, ik vind die laatste foto grappig Haha!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 05:47

Voor het plaatje ziet dit er wel leuk uit, en weet uit ervaring
dat het een super gevoel is als je erop zit als ze zo lopen.
Maar probeer haar meer laag en met het neusje eruit te laten
lopen zodat ze meer over haar rug gaat lopen. Als ze sterk zijn
moet je juist niet meer druk nemen, maar meer loslaten en meer
van achter naar voren gaan rijden. Werd bij mijn fries eerst ook
sterk terug, maar geloof me dit is veel fijner!
Veel plezier nog met haar en het zal vast wel goed komen!!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:55

Ik vind de foto's helemaal geen ontspannen plaatje geven. Als ik naar de foto's kijk heb ik het idee dat hij ongelovelijk over zijn tempo loopt. Daarbij vind ik je erg streng met je binnenhand en het gebruik van je sporen incorrect.

Overigens wel een heel mooi friesje Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:32

Wauw, mooie fries ! Bloos
Leuke combinatie zijn jullie, echt waar ! Lachen
Wel heb ik wat commentaar .. Bloos
Geen geld zoeken Clown , Op foto 2 vindt ik dat je er wel erg krampachtig op zit als ik eerlijk mag zijn. Beetje gespannen. Op foto 3 je hakken uitdrukken, niet te streng zijn in je binnenhand, en rechtop zitten. En tja foto 5... wel je paard vrolijk laten kijken he als je een foto maakt.. Pling Nu kijkt ie zo suf Dromen

Maar het komt vast allemaal wel goed, en ik kan het niet laten om het nog eens te zegen; Super friesje en een leuke combinatie ! Cool

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 13:24

ahah bedankt voor de leuke berichten.

Distel was erg moe toen ze klaar was Dromen
ze is ook zo sloom Huilen van het lachen

SpankerFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:30

Het klopt dat het ruggebruik er niet echt mooi uitziet, ook mag je de rimpels op zijn hals niet zien, dus dit is een handige truc om te kijken of hij zijn rug en hals goed gebruikt, maar volgens mij komt dat best goed en het is een super mooie fries.

lascolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:23

heey Lucy! Haha!

ik zie je topic nu pas... Nagelbijten / Gniffelen
maar erg leuke foto's hoor! ik vind Distel netjes lopen! Knipoog
succes nog