donkere "hengst"@dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flutterby

Re: donkere "hengst"@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-07 18:28

milo schreef:
wow, geweldige pony!! ik ben gek van zwarte welsh cobs Lachen
ik vind het er netjes uitzien. als ze haar rug zo wegdrukt, probeer haar dan wat lager en dieper in te stellen. tegelijkertijd maak je voltes die je steeds afwisselt ( links, rechts etc) waardoor hij zijn rug steeds moet verbuigen. helpt bij mij wel heel goed, want wegdrukken kunnen ze heel goed, vooral met die lekkere nekkies Lachen

Dat wegdrukken is meer van de spanning ("Oh kijk, er gebeurd iets. Kom, we gaan stuiteren Party!! ") dan dat ze het echt doet omdat ze neit beter weet. Ik heb haar een tijd heel laag gereden, ben haar nu juist iets meer omhoog aan het rijden omdat ze teveel gaat hangen en sloffen naar mijn zin. Volted e.d heb ik altijd al veel gedaan, ze had altijd veel moeite met stelling en buiging maar dat gaat prima nu Lachen

@VeerenAshley: ze heeft papieren, volle naam is Sunflower's Samira maar ik zou echt niet weten wie de ouders zijn. Is misschien leuk om te weten, maar heb er niet echt behoefte aan verder Knipoog

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 18:31

hoe groot ben jij en hoe groot is je paardje. leuke combi trouwens

gr hilde

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 18:29

Even een correctie: sunny is niet zwart, ze is écht donkerbruin Knipoog Haar kleur veranderd continue maar ze is nooit écht zwart geweest. Het variëerd van goudbruin tot donkerbruin en andersom, even een foto geupload om te laten zien dat ze niet echt zwart is:

Afbeelding

Ik ben ook bezig om (pessoa)filmpjes te uploaden, maar mijn pc draait heel de tijd in de soep Verward

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:28

Ze ziet er inderdaad een beetje heet uit!! Maarja, iedereen heeft wel eens een slechte dag zeker! Snel vergeten en lekker verder werken!
Er zitten toch wel wat foto's tussen die een ontspannen beeld geven. En al combi vind ik jullie echt geslaagd!

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:27

Leuke cob hoor, dat zo nu en dan zeer onredelijk zijn herken ik ook wel een beetje van mijn cobmerrie, zeker tijdens de hengstigheid hebben we regelmatig strijd. Voor de rest, ik zou proberen zeker tijdens de lastige periodes haar op lengte te houden, ik weet dat dat heel lastig is, maar ze willen heel graag dat je ze vastpakt van voren zodat ze lekker opgekruld kunnen lopen, blijf zelf lekker rustig doorrijden dan komen je tenen en je houding vanzelf goed. Pittig he, zo'n koudbloed! Tja, en dat ze zo nu en dan denken dat ze een showhengst zijn maakt ze alleen maar mooier, zet die van mij in een ring met mensen er omheen en ze gaat volledig los in het showen.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 18:16

Devi schreef:
Leuke cob hoor, dat zo nu en dan zeer onredelijk zijn herken ik ook wel een beetje van mijn cobmerrie, zeker tijdens de hengstigheid hebben we regelmatig strijd. Voor de rest, ik zou proberen zeker tijdens de lastige periodes haar op lengte te houden, ik weet dat dat heel lastig is, maar ze willen heel graag dat je ze vastpakt van voren zodat ze lekker opgekruld kunnen lopen, blijf zelf lekker rustig doorrijden dan komen je tenen en je houding vanzelf goed. Pittig he, zo'n koudbloed! Tja, en dat ze zo nu en dan denken dat ze een showhengst zijn maakt ze alleen maar mooier, zet die van mij in een ring met mensen er omheen en ze gaat volledig los in het showen.

Pittig is het zeker ja, helaas nog niet hengstig maar dat duurt ook niet lang meer voordat ze weer écht los komt. Ik ga zeker eens proberen haar dan iets korter te houden, maar bedoel je dan met tussenpozen van een paar seconden kort houden of zeg maar een halve bak oid? Ik ben namelijk bang dat als ik haar (erg) kort pak dat ze dan alleen nog maar meer gaat drammen en rennen en het eind zoek raakt. Maar verder.. ik hou wel van afwisseling Knipoog

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:06

Iki bedoel dat je haar geen kans geeft om op te krullen, je teugels goed op maat, hand meer voor je zodat je meer ruimte om te varieren hebt zeg maar, als je je hand te dicht bij je lijf houdt kan je haar alleen nog maar langer laten ipv heel kort een ophouding te geven. Ze moet leren ten alle tijden jouw hand te volgen ivp als een opgekruld kikkertje de bak door te gaan, als je dit consequent uitvoert, dus naar je hand rijden ipv andersom zal je merken dat ze vanzelf rustiger wordt. Dus de tussenpozen meoten zo kort zijn dat ze niet opgekruld gaat lopen, maar dat ze je hand wil en durft te volgen, en dat ze dit prettig vindt, dan pas kan je haar wat hoger in gaan stellen. Als je dat nu doet duwt ze onherroeplijk haar neus achter de loodlijn terwijl de meeste cobs juist heel mooi met het neusje eruit kunnen lopen. En als het echt niet lukt als ze in zo'n bui is, probeer dan zelf te ontspannen en te genieten, ga je niet ergeren aan haar gedrag, je zal zien dat dat gerace dan helemaal niet zo leuk meer is. En veel figuren rijden, hou haar bezig, steeds weer opnieuw. Ach ik hou wel van een beetje pit.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-07 18:04

Ze vind het racen geweldig, zo vaak en hard mogelijk en het liefst nog wat hindernisjes ertussen Knipoog Heb de ophoudingkjes geprobeerd maar ze werd er een beetje geïrriteerd van (niet drukker, gewoon geïrriteerd) Ik hoop dat het weer snel omslaat zodat ik weer iets meer kan variëren, op het moment rijden we alleen nog dressuur en komt het springenen crossen er niet meer van Boos! Jammer voor haar, want dat vind ze écht geweldig! Ik denk dat ik de bui op het moment alleen maar uit kan zitten, het is ook maar in 1 hoek dat ze heel de tijd zo paniekerig gaat doen - de rest loopt ze super Verward

Devi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:01

Ach ja, cobs en dan ook nog merrie's, gewoon even uitzitten dan deze en misschien juist wat springen en crossen, om het leuk te houden voor haar.