Leuk beestje! De ruiter heeft haar tenen wel ver naar buiten, een aandachtspuntje. Verder heb ik in een deuk gelegen om haar gezicht de hele tijd, haha!
Iedereen moet springen leren en een goede houding krijgen.. Maar als je die dus nog niet helemaal hebt, waarom ga je dan met sporen springen?Ik snap dit niet. Haar tenen zijn dusdanig naar buiten elke keer, dat ze boven de sprong afentoe keer met der spoor zit in de buik van dat paard. Voorderest mogen de beugels ook wat korter.
Leuk paard, kan je zeker een eind mee komen met goede begeleiding. Ik zou de sporen voorlopig aflaten
paard staat inderdaad op de Bongerd, zoals Sandra al zei. En aan Nessah: ik had deze reactie al wel ergens verwacht, maar als je goed kijkt port ze nergens (of op hoogstens op een paar foto's) met haar sporen in haar paard! Als je het niet op de foto's kan zien, kan ik je de close ups gaan sturen, maar ze port serieus nergens! Kan me dat best voorstellen inderdaad doordat ze haar voeten zo naar buiten heeft, maar dit is dus niet zo. En de sporen laten ze wel om, ze heeft elke week les en om de week ook nog eens priveles van een erg goede dressuuramazone. Ze heeft dus goede begeleiding en haar instructrises hebben haar dan ook vertelt dat ze met sporen moet gaan rijden
Wat me opvalt aan de foto's is dat je je benen helemaal naar achteren legt tijdens de sprong en ze afsteekt. Probeer je benen aan te sluiten aan je paard en op hun plek te houden. Als je dit gaat oefenen kun je bijvoorbeeld je benen (voor je gevoel) heel overdreven naar voren steken tijdens de sprong. Zo leer je makkelijker je benen op de plek te houden. Dat dit niet altijd makkelijk is weet ik zelf ook. Ik vergeet ook nog wel eens tijdens het springen mijn benen aan het paard te houden tijdens de sprong. Verder ziet het er leuk uit. Veel succes samen nog!
Wat een knap paardje zeg! Amazone rijd hem ook erg netjes!
Doe alleen die sporen snel af tijdens het springen, of zorg dat de beenligging wat verbeterd, want nu wordt het paardje boven de sprong steeds geprikt
[Edit] Nee, sorry, zit even beter te kijken, en zie nu dat de sporen er elke keer net onder komen. Valt reuze mee dus, maar voor de zekerheid sporen afdoen, en werken aan de benen, zullen allebei geen overbodige luxes zijn
Als het weer wat beter weer wordt en de buitenbakken weer springbaar zijn, zullen we vast nog wel weer een keer gaan springen. We zullen dan eens extra op Demi haar beenlegging gaan letten en ik zal ook wat foto's dan gaan maken, en die zet ik dan vast ook wel op Bokt! Bedankt voor de reacties
Het ziet er netjes uit, ze geeft goed mee. Paard springt ook goed. Hij lijkt best op mijn pony echt zelfde kleur bijna, ziet er ook best hetzelfde uit.