"Punky" shet @ langelijnen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elinee

Re: "Punky" shet @ langelijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:34

stef schreef:
commando's leren kan ie ook als ie 3 is...
Zn kapsel is niet mijn ding zeg maar Knipoog
verder wel leuke pony

ben ik het echt niet mee eens.
alles wat hij nú leert, hoeft als hij 3 is niet meer.
liever zo, en lekker verzorgd, dan 2 jaar op de wei zonder dat er naar omgekeken word.

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:35

hartstikke leuk!
t hoeft niet elke dag, maar zo af en toe kan het prima.
en over nog een jaar op de wei laten staan, alles wat jij hem nu leert is mooi meegenomen. en hij staat iniedergeval niet verwaarloosd op de wei Lachen

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:38

marquez1 schreef:
Leuke pony! Mag ik vragen waarom hij op zijn tweede al aan de lange lijnen loopt? Niet vervelend bedoeld misschien is er wel een hele goede reden voor.

met lange lijnen kun je al op leeftijd van 2 jaar beginnen je belast er niks mee

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:23

waarom kan een 2 jarige niet gewoon lekker tussen vriendjes blijven lopen en waarom moeten ze toch altijd maar aan werk?
erg zonde laat die pony lekker kinds zijn.
en begin er over een jaartje aan.
wandel afentoe stukjes met hem maar meer ook niet...
veder ist wel een knappe shet Lachen

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:26

Ik zou zeggen, geniet nog lekker door van hem! Hij heeft een heerlijk koppie, en heeft er plezier in!

Als je merkt dat het teveel word, voel je dat vanzelf aan en stop je gewoon even! Veel plezier met je kanjer!

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 10:18

@ iedereen: De shet wordt hier zeker niet mee overbelast, en heeft reuze veel plezier in zijn werk wat hij doet.
Natuurlijk doen we dit niet wekelijks met hem.
Maar gewoon lekker in keer in de maand of soms nog minder.
en indd, wat een aantal van jullie ook al zeggen: "Waarom straks als het nu ook kan"

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:23

Waarom word hier op bokt altijd zo gezeken als je iets met een jonge pony doet, dit klinkt heel boos en ja ik ben ook een beetje boos, altijd hetzelfde gezeur,

ze zegt dat ze het niet vaak doet, ze belast de pony er niet mee, de pony vind die aandacht vast leuk, waarom zou je m dan laten staan?

Idd Ilse _ asmil waarom straks als het nu ook kan!

TS: leuke pony, ziet er goed uit, zeker doorgaan!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 10:23

leuke pony Haha!, Sexy kapsel !

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 10:31

Nelleke1 schreef:
Waarom word hier op bokt altijd zo gezeken als je iets met een jonge pony doet, dit klinkt heel boos en ja ik ben ook een beetje boos, altijd hetzelfde gezeur,

ze zegt dat ze het niet vaak doet, ze belast de pony er niet mee, de pony vind die aandacht vast leuk, waarom zou je m dan laten staan?

Idd Ilse _ asmil waarom straks als het nu ook kan!

TS: leuke pony, ziet er goed uit, zeker doorgaan!

Bedankt voor je reactie!
Indd, dat gezeur altijd! Ik word er ook af en toe niet goed van.
Maja, ik zelf weet dat de pony er niet mee belast wordt, en dat hij er super veel lol en plezier aan beleefd.
Wat andere er van vinden vind ik natuurlijk ook erg leuk en intressand om te weten.
Maar natuurlijk verwacht ik niet dat een aantal personen gaan zitten zijken over zijn leeftijd.
Dank je nogmaals.
mvg

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 14:02

jackgirl schreef:
leuke pony Haha!, Sexy kapsel !

Ja sexy he Tong uitsteken haha

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:22

wat een geweldig leuke Shet!
echt leuk hoe je die vlechtjes zo recht overeind krijg.
ik doe je het niet naar?:P
haha bij mij vallen ze om.

Gupjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:35

Jeetje, dit komt in principe op hetzelfde neer als dat er iemand mee gaat wandelen, dit noem ik absoluut géén werken! Dit is gewoon een leuke wandeling maken, wennen aan het verkeer enz.

Als je hem tot zijn 3e in de wei laat staan zonder er naar om te kijken is hij totaal geen mensen gewend. En inderdaad, als het niet belastend is, er wordt niet doorgevraagd, hij went eraan dat er iets achter hem loopt en lichte druk op zijn neus, waarom dan niet?

Leuk dier Lachen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:34

Gupjes schreef:
Jeetje, dit komt in principe op hetzelfde neer als dat er iemand mee gaat wandelen, dit noem ik absoluut géén werken! Dit is gewoon een leuke wandeling maken, wennen aan het verkeer enz.

Als je hem tot zijn 3e in de wei laat staan zonder er naar om te kijken is hij totaal geen mensen gewend. En inderdaad, als het niet belastend is, er wordt niet doorgevraagd, hij went eraan dat er iets achter hem loopt en lichte druk op zijn neus, waarom dan niet?

Leuk dier Lachen

met jou ben ik het eens Clown

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:43

ik heb ook altijd het idee dat degene die het hardst roepen dat de pony's moeten blijven staan tot ze 3 zijn er zelf geen hebben lopen en dus makkelijk hebben praten... ik lees dezelfde boeken hoor waar allemaal keurig netjes in staat dat paarden vanaf hun 3e aan de gang mogen.
elk paard is anders en reageert anders...daar heeft niemand anders iets over te zeggen zolang het niet schadelijk is voor het paardje (en dat is dit niet!).
Mijn 2-jarige zijn we nu ook in de lange lijnen aan t 'beleren' > net alsof dat 'werken' is als je dat een aantal minuten doet (ik doe dat nog maar kort want ze wordt er wel moe van haha).

zolang je er geen leeftijd bij vermeld als je zulke foto's plaats hier is alles prima..dan is er geen gezeur (want het is aan nix te zien dat je pony het moeilijk vind of niet aankan of wat dan ook)

waarom zou je het niet doen? niet elke pony zit erop te wachten om 'lekker' tot zn 3 op de wei te staan zonder dat er iets mee gedaan wordt...en hup dan zijn ze 3 en zijn ze binnen een maand beleert, onder het zadel, verkeersmak en noem maar op..
pfff, neem er dan lekker de tijd voor.
ik ben mn pony dalijk ook al 1.5 jaar 'aan t inrijden' zodat er juist nix , maar dan ook nix overvraagd wordt..geen overbelasting > het gebeurt allemaal spelenderwijs.

laat ze kletsen! je hebt een prachtig beest daar die er plezier in hebt! ga lekker zo door joh!!!!

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:14

sabby schreef:
ik heb ook altijd het idee dat degene die het hardst roepen dat de pony's moeten blijven staan tot ze 3 zijn er zelf geen hebben lopen en dus makkelijk hebben praten... ik lees dezelfde boeken hoor waar allemaal keurig netjes in staat dat paarden vanaf hun 3e aan de gang mogen.
elk paard is anders en reageert anders...daar heeft niemand anders iets over te zeggen zolang het niet schadelijk is voor het paardje (en dat is dit niet!).
Mijn 2-jarige zijn we nu ook in de lange lijnen aan t 'beleren' > net alsof dat 'werken' is als je dat een aantal minuten doet (ik doe dat nog maar kort want ze wordt er wel moe van haha).

zolang je er geen leeftijd bij vermeld als je zulke foto's plaats hier is alles prima..dan is er geen gezeur (want het is aan nix te zien dat je pony het moeilijk vind of niet aankan of wat dan ook)

waarom zou je het niet doen? niet elke pony zit erop te wachten om 'lekker' tot zn 3 op de wei te staan zonder dat er iets mee gedaan wordt...en hup dan zijn ze 3 en zijn ze binnen een maand beleert, onder het zadel, verkeersmak en noem maar op..
pfff, neem er dan lekker de tijd voor.
ik ben mn pony dalijk ook al 1.5 jaar 'aan t inrijden' zodat er juist nix , maar dan ook nix overvraagd wordt..geen overbelasting > het gebeurt allemaal spelenderwijs.

laat ze kletsen! je hebt een prachtig beest daar die er plezier in hebt! ga lekker zo door joh!!!!

Bedankt voor je reactie!
Hier heb ik tenminste wat aan Knipoog

sabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:16

Knipoog

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:37

ziet er goed uit hoor voor zo´n jong ding, maar dat haar, dat kan echt niet meer Tong uitsteken lekker groot zwembad op de achtergrond zeg Tong uitsteken

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:44

wat een mooi ding!
Echt een schatje met dat kapsel

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:08

tassie schreef:
ziet er goed uit hoor voor zo´n jong ding, maar dat haar, dat kan echt niet meer Tong uitsteken lekker groot zwembad op de achtergrond zeg Tong uitsteken

Zwembad??

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:09

fiandor schreef:
wat een mooi ding!
Echt een schatje met dat kapsel

thanks Haha!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:21

Vind dat sommige mensen hier echt overdreven reageren! Pfff Dromen
Lange lijnen werken, oftewel gewoon met een halster stappen, alleen met 2 touwen eraan Huilen van het lachen
Goh, wat belast jij je pony joh, dierenbeul Clown Ik vind dat het makkelijk kan, de pony heeft er plezier in en krijgt genoeg aandacht! Verder word het niet eens elke dag gedaan, dus waar maken we ons druk om mensen Knipoog Gewoon lekker mee doorgaan, af en toe lekker een beetje wat klooie met je pony, vind ie hartstikke leuk Ja * Dekje staat m goed moet ik zeggen! *

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:25

ilse_asmil schreef:
tassie schreef:

Zwembad??

ja, dat blauwe geval lokt gewoon uit om gevuld te worden met water Tong uitsteken

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 17:40

Er wordt weer overdreven gereageerd door sommige, maargoed das bokt weer he.
Ik wandel ook met mijn 2-jarige, hij heeft nou ook 2 keer aan de langelijnen "gewerkt" , nou, hij vindt het echt hartstikke leuk! Het is ook handig voor later, als ie onder het zadel gaat.
Dit vind ik beter dan als je een paard met zijn 3 jaar uit de wei plukt en dat ie dan alles nog moet leren in een hele korte tijd.

Ts: Harstikke leuke Shet, echt een super kapsel heeft ie! Haha!

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 17:42

Prinslover schreef:
Vind dat sommige mensen hier echt overdreven reageren! Pfff Dromen
Lange lijnen werken, oftewel gewoon met een halster stappen, alleen met 2 touwen eraan Huilen van het lachen
Goh, wat belast jij je pony joh, dierenbeul Clown Ik vind dat het makkelijk kan, de pony heeft er plezier in en krijgt genoeg aandacht! Verder word het niet eens elke dag gedaan, dus waar maken we ons druk om mensen Knipoog Gewoon lekker mee doorgaan, af en toe lekker een beetje wat klooie met je pony, vind ie hartstikke leuk Ja * Dekje staat m goed moet ik zeggen! *

Bedankt voor je reactie!
en indd, zolang hij er lol aan beleefd, we het niet iedere dag/week doen en zolang we hem niet belasten is het toch goed. Haha!
En dat dekje, Ja leuk he! zag het hangen in de winkel en kon het niet laten liggen.

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:43

in een woord : STOER!! Cool
en dit is grof gezegt maar laat die andere maar banketstaaf jij en je (verzorg)pony hebben lol en daar gaat het om! Knipoog