Paard is Traag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: Paard is Traag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 18:37

Jou paard heeft een ander probleem liedje, mijne is niet bang.

SuuZzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 18:40

Heb je al eens met een zweep gereden?

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 19:54

vervelend .
idd misschien een zweep gebruiken ( ja , en sommige dan ook sporen mss jij ook? )
maar rij jij 5 x p.w en is t je eigen paard Bloos! ?
Een eigen paard moet nauwlijk elke dag rijden . .

SuuZzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:53

Hoezo moet je je eigen paard elke dag rijden?

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:56

Hij moet elke dag lopen Knipoog
En ik weet niet of ze n bijrijdster of iets heeft

SuuZzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:57

Elke dag Verward Ja misschien buiten.. Maar als je elke dag traint is dat ook niet goed... je paard moet ook voldoende rust hebben..

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 11:58

euhm, dat vind ik zever dat een eigenaarspaard ELKE dag moet lopen...

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:00

zever?

Sugar_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:08

onzin*

Mijn paard WERKT niet elke dag hoor,maar 4(max. 5) x per week.
maar ze heeft elke dag BEWEGING

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:10

OKE , njaa .. t hoeft niet PERSE. je kan je paard ook losgooien ofzo hoor Lachen mjaa , zo zie ik het Knipoog

SuuZzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 12:27

Ja oke tuurlijk moet je paard elke dag naar buiten of ff lopen..

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 15:45

Ja ik rijd al met sporen en ook met zweep. maar ben denk ik iets te lief met zweep gebruik. Heb gistere wel paar x goed de zweep er over heen gehaald. En toen liep die veel beter

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:37

JorisDy schreef:
Jou paard heeft een ander probleem liedje, mijne is niet bang.

Mijne is ook niet bang? Nagelbijten / Gniffelen
Maar het was echt niet lúllig bedoelt hoor, meer met het idee dat je die tips ook ff kon doorlezen.

JoyceRatina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:54

ik probeer mijn paard altijd scherp aan het been te krijgen. Dan ga ik bijvoorbeeld stappen, geef ik 1 keer de hulp voor draf en als ze niet snel genoeg reageert tik ik dr even bij achter mn kuit. Geen harde tik ofzo, maar gewoon om dr even wakker te schudden. En dat probeer ik consequent door te voeren, dus been is reactie. Maar consequent zijn is nog wel moeilijk :p

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:07

JorisDy schreef:
Ja ik rijd al met sporen en ook met zweep. maar ben denk ik iets te lief met zweep gebruik. Heb gistere wel paar x goed de zweep er over heen gehaald. En toen liep die veel beter

Waarschijnlijk VLUCHTE hij beter??
Wacht gewoon even tot je op de nieuwe stal staat en kijk dan of het beter gaat. Een goede instructeur (trice ) kan je vast helpen met je probleem. Maar ehhh........misschien een ander hoofdstel ( heb even in je profiel gekeken ).....rose voor een kerel??? Volgens mij schaamt hij zich als hij naar buiten moet!
GRAPJE!!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 22:10

Nagelbijten / Gniffelen . We rijden in de lessen netjes met een zwarte Nagelbijten / Gniffelen .
Vluchtte is het niet. Joris had gewoon door dat ik het dit x goed zat was. En dan heeft die weer ff door dat ik de baas ben. Vandaag liep die weer supper Lachen .

flaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 02:48

Doorgaan met veel overgangen rijden. Laat hem anders eens een keer los springen, meestal vinden ze dat geweldig en kikkeren ze er weer helemaal van op. Verder zal het idd schelen als je andere stalling hebt..

Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 06:25

Nou, volgens mij heb je al heel veel tips gekregen! Maar idd, rijtechnisch gezien moet hij op je voorwaarts drijvende hulp voorwaarts gaan. Doet ie dat niet, dan volgt een tikje ( aanwijzing) direct achter de kuit. Let op dat je hem dan niet in zijn mond rukt, want dan durft hij niet voorwaarts. Vandaar dat een ( lange) dressuurzweep handig is. En kijk eens kritisch naar jezelf. Heb je je benen wel stil? ( anders stompt hij af op je beenhulpen)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:30

Wellicht kun je proberen als je lichtrijd om 2 tikjes met je kuit te geven ipv 1 keer te drijven. Als je nml drijft en je paard spant zijn buik aan, dan voelt hij je been bijna niet, vandaar direct dat 2e tikje met je kuit erachteraan voor de reactie. Als je dit af en toe doet als hij traag is, dan reageren ze over het algemeen wel goed. Je moet dan wel op het moment dat hij lekker doorloopt, je been stiller houden en niet met iedere pas meedrijven.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 08:58

Ik denk dat je 'm eerst wat feller aan je been moet zetten, dat betekent been = reactie. Niet 'flink de zweep eroverheen halen', dat gaat niet werken. Wat wél werkt: aandrijven, en dan geen schop, lichte kuitdruk; geen reactie, klein tikje achter je been. Als ie goed op tempo loopt niet vergeten te belonen (met je stem!).
Hoeveel voer krijgt hij per dag? Dat kun je eventueel iets opvoeren, als je veel rijdt in verhouding met hoeveel hij te eten krijgt, kan het helpen om 'm wat meer te geven. Hoeveel dagen rij je nou? Want hierboven staan zóveel posts erover, dat ik door de posts de feiten niet meer zie Nerd Het lijkt mij dat een eigen paard élke dag uit stal moet komen, of dat nou rijden, longeren of een rustig bosritje is, paarden zijn niet gemaakt om op een stal te staan en die rust krijgen ze in de overige 22 uur écht wel. Als ze op het land staan is dat natuurlijk wat anders, maar in de Randstad is die mogelijkheid er vaak niet en dan moeten paarden toch écht wel iedere dag uit stal.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:15

Nou als er 1 veel met zn pony doet is het dyanne wel. Kind is altijd in de weer met die pony is het niet rijden los of longeren dan verbouwd ze hem wel tot homo met al der roze spulletjes. Als ze op stal is is ze altijd met die pony bezig.
Ze haalt die pony ook wel elke dag uit stal ze bedoelt dat ze 5 keer per week rijd. En de andere 2 dagen gaat hij dus los of longeert ze hem. Ze is ook niet iemand die als ze rijd na een half uur al weer klaar is. Dus hij krijgt echt wel genoeg beweging.
Ik denk dat hij van wat meer energie rijke brokken wel wat heter word en als dyan hem dan consequent rijd kom je al een heel eind. Goed les krijgt ze zeker wel, ze krijg les van dezelfde als waar ik les van had toen ik mijn paard nog had. Wie weet komt joris weer in de bloei van zijn leven straks op de wei Knipoog