Wanneer stoppen jullie met het rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 10:27

Als het goed gaat, ga ik niet gelijk stoppen.
Maar als het slecht gaat, dan probeer ik het nog even om hem lekker aan het lopen te krijgen.

Het is ook niet zo dat als hij een oefening perfect doet dat ik dus gelijk stop. Maar na een tijdje, heeft ie gewoon goed zijn best gedaan. En dan even lekker uitstappen en wegzetten.

xxpinoxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 19:50

als mijn verzorgpony fijn loopt stop ik meestal al wat sneller dan zit ik er ongeveer een half uur op. wanneer ze niet fijn loopt probeer ik haar eerst zo te rijden dat het wel goed gaat en als dit niet lukt en ze blijft stijf ga ik stappen ( in stap loopt ze het fijnst ) en ga ik voltes rijden tot ze los is. dan maakt het me helemaal niet meer uit of ze net jes omlaag loopt ofniet, dan rij ik gewoon net zolang voltes in stap tot ze zich leurig netjes buigt en dan stop ik. dan stap ik de volgende dag op en loopt ze meestal *LOL* heerlijk.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:17

wjerdo schreef:
oke hier zal ik wel heel veel commentaar op krijgen.
Als renske na een kwartier lekker loopt stop ik meteen !.
Loopt ze redelijk zit ik er 20 minutjes a 30 minuten op, dan zit er weinig stap werk tussen, wel halsstrekken ed.

loopt ze zo te poedersuikerten als het maar kan, dat ik er niet fatsoendelijk op kan rijden, dan stap ik af op het moment dat ik boos begin te worden, pleur der aan de longeerlijn en laat haar daar maar vechten. Dan klim ik er daarna echt niet meer op.

Licht in zekere zin ook aan hoe je paard in elkaar zit, niet ieder paard kun je "beledigen" die moet je met rust laten wanneer je ze op hun donder hebben gehad, en zelf ja, dan kan ik ook wel een dag rust gebruiken *LOL*

ja mijn paard kan je absoluut niet beledigen, maar ik doe het wel! daardoor onstaat er vreselijke spanning tussen ons! maar mijn paardje heeft dt super snel! al ben ik nog 2 uur bezig, dat beest geeft zich niet zomaar over, dus af ent oe stop ik met suoer slecht gevoel, want dan heeft het geen zin meer! maar meestal rijd ik door dat ie goed loopt, soms is dat maar 30 minuten, maa rik moet zeggen dat dat wel zelden is! Tong uitsteken

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:50

als het goed gaat en je hebt alles geoefend dan moet je stoppen.als je doorreid en het gaat dan verkeeerd dan moet je weer dooreiden.dus stoppen als het goed gaat.dat doe ik altijd

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 21:48

Ik rij door tot het goed gaat, en als ie dan eens tien minuutjes langer moet werken is dat jammer voor hem, daar gaat hij niet dood van. Dat betekent niet dat ik uren rijd, maar als hij echt niet op mij reageert, ga ik gewoon ff iets langer door en pak ik hem een beetje aan. Heeft hij dan uiteindelijk een minuut of 5 netjes gelopen, stop ik er ook meteen mee. Dan is ie uiteindelijk toch braaf geweest, en is het goed. Meestal heb ik dan ook het gevoel lekker gereden te hebben, omdat ik weer wat bereikt heb.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 09:07

Als Jurga lekker loopt een me aangeeft haar best te doen, rijdt ik zo'n half uurtje tot ik vind dat ze genoeg heeft gedaan.
Loopt ze echter te stieren, dan ga ik net zolang tegen haar aandrammen tot ze toegeeft en me weer een redelijk gevoel geeft. Dat is vaak we langer dan een half uur, maar dan heb ik haar ook wel weer. Lachen
Zit ik niet zo goed in mijn vel, dan stap ik af en ga ik absoluut geen gevecht aan.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:15

Het ligt eraan hoe tellie in die dagen is. Meestal als ik meeneem uit de stal kan ik al zien wat er die dag voor mij te wachten staat. De laatste weken is hij super. Dan rijdt gewoon een drie kwartier en is hij dan gewoon braaf alleen is hij dan niet los. Na ongeveer 10 minuten is hij los en kan hem 20 minuten lekker rijden. Dan stap ik rondje en oefen ik nog een aantal figuren en is de galop aan de beurt. Als hij dus een dag heeft dat het niet gaat, rijdt ik meestal net zolang tot hij voor mij gevoel het redelijk heeft gedaan. Maar ja niet iedere dag kan hij het super doen. Ben meestal wel tevreden en natuurlijk komt het voor dat het een dagje minder gaat. Als ik niet in mijn hum ben dan rijdt ik niet en longeer ik hem.

Groetjes,

Tamara

XxreneexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 17:52

k stap ook meetsal 10 tot 15 min in dan ga k ook beetje dressuur rijden enzow paar oefeningen enzow paar balkjes draven soms nog ff springen en dan lekker buiten ff 10 min uitstappen en als ut koud is dan maar oin de binnenbak Haha!