Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fiekhe schreef:Ik zie nu pas dat ik een fout heb geschreven. Ik stap altijd min. 10 minuten in. Je merkt het ook aan de tekst, ik stap altijd min. 5 minuten in... De eerste 5 minuten. Klopt niet dusHangt af hoe mijn paard is. Haar humeur, of ze gisteren gewerkt heeft, haar 'soepelheid', ...
Ik stap altijd minimum 5 (moet 10 zijn) minuten in, maar eigenlijk is het altijd meer.
De eerste 5 minuten stap ik gewoon rustig aan een losser teugeltje, nadien neem ik er een stapbalkje (balkjes) bij/ eens wijken/ voltes / ... enzo.
Uitstappen doe ik meestal zo'n 10 minuten, maar ook dat hangt af.
Hebben we lang gereden? Hoe intensief was het? ...
Tussen het draven door stap ik natuurlijk ook altijd. Galopperen doe ik pas op het einde omdat ze daar af en toe nog vreselijk heet van wilt worden (ik zeg wel af en toe; vroeger kon ik na de galop niet eens meer draven, dat gaat nu gelukkig wel & we trainen daar ook op). Maar na de galop draaf ik meestal nog een klein beetje. Is ze niet te heet en loopt ze op d'r eigen benen gebeurt dat aan een los teugeltje, anders iets meer contact.
. Maar aangezien ik niet meer kan editten, doe ik het zo maar even
.
Dan maak ik haar liever los in de stap, want in de draf wil het dan nog niet goed lukken.