Baas Zazou @ work (les) + Blooperfoto !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: Baas Zazou @ work (les) + Blooperfoto !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:31

is die manege bij zevenbergen?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 10:34

tita schreef:

Eumh ik weet niet, het heet Manege Waalzicht en staat in Spijkenisse.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:36

nee tita dat is niet bij zevenbergen Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 10:41

http://i209.photobucket.com/albums/bb15 ... 1184615733

Ik vind het paard op deze foto erg vreemd lopen ook al zet hij achter onder... Bloos Hij ziet er in ieder geval niet happy uit. Maar eraf vallen omdat hij zn hoofd omlaag dus dat is inderdaad best een blunder Haha! . Hoop dat jeje geen pijn hebt gedaan?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 10:48

Nou zonder pijn was het niet... Ik heb nu nog steeds nekpijn want ik kwam op mijn
hoofd neer en maakte daarna een koprol. Dat was bij de tweede en laatste val.. die was erger dan de eerste.

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:08

Het is een manege pony dus erg veel verandering kun je er waarschijnlijk niet in aanbrengen. Maar je eigen houdig uiteraard wel Knipoog . Probeer je hakken goed uit te drukken en je schouders naar achteren te houden dan zit je al een stuk netter Lachen .

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:17

De pony ziet eruit alsof hij echt verrekt van de pijn. Ik denk niet dat het gemenigheid is dat hij jou eraf gooit...
Ik weet dat je er niks aan kan doen omdat het een manegepony is, maar ik zou er niet meer op willen rijden.

Verder vind ik het jammer dat het zadel jou niet zo goed lijkt te passen. Je probeert duidelijk wel netjes te zitten maar het lukt nog niet zo goed zo. Je zit een beetje ver achterin het zadel waardoor je balans niet al te best lijkt. Je benen liggen wat ver naar voren. Als je op je paard zit hoor je een recht lijn te kunnen trekken (verticaal) van je schouder, door je heup naar je hak. Dat is bij jou niet het geval. Probeer of je aan je houding kan werken in een zadel dat zowel jou als het paard waarop je zit goed past, dat is voor jullie beiden een stuk prettiger!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:27

Ik kan zien dat je probeert netjes te rijden! Goed zo, als je zo doorgaat komt dit helemaal goed denk ik! Dit wat betreft jou zelf!

Wat betreft de manege: je kunt natuurlijk niet al deze paarden ' redden', maar je kunt zelf een duidelijk statement geven door hier niet meer te komen! Er zijn genoeg onwetende mensen die op een pony gaan zitten die zichtbaar pijn heeft met niet passend tuig. Als ik jou was, zou ik laten zien dat jij wel beter weet en les zoeken van iemand die wel correct met zijn paarden om gaat. Ook beter voor jezelf, dit zadel is vreselijk voor je zit en ik zou zelf een instructrice die op deze manege werkt, niet eens serieus nemen!

Nogmaals, ik kan zien dat jij je best doet, dat komt wel goed op een goede manege!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:54

Die blooperfoto is wel echt op het goede moment genomen zeg! Knipoog

En even off-topic over de manege. Ik vind het heel erg dat er mensen zijn die zo met dieren omgaan. De manege klanten kunnen hier weinig aan doen, wat je wel kunt doen is weg gaan. De mensen informeren dat dit niet de normale manier is. Wie weet krijg je er 10 mee, dat zijn iig 10 minder die die paarden zo rijden.
Je zou haast de dierenbescherming bellen, maar of die er wat aan kunnen doen. Ik weet het niet. Ik walg van dit soort mensen. Moet de eigenaar niet tegen komen Koe

x_jamie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:31

hee mnon

egt geinig dat ze precies op dat moment een foto maakt Tong uitsteken
op de laatste foto kijkt zazou egt lieff!!
ik zie je morgen nog wel, hopelijk mag jij op poca en ik op natasja Haha!

xx jamie Kusje

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 13:44

Arme pony.. Ach gut
Ziet er erg gespannen uit.
En volgensmij worden de manege paardjes ook niet goed verzorgt.
Kan jij natuurlijk ook niks aan doen.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 15:36

Ezter schreef:
De pony ziet eruit alsof hij echt verrekt van de pijn. Ik denk niet dat het gemenigheid is dat hij jou eraf gooit...
Ik weet dat je er niks aan kan doen omdat het een manegepony is, maar ik zou er niet meer op willen rijden.

Verder vind ik het jammer dat het zadel jou niet zo goed lijkt te passen. Je probeert duidelijk wel netjes te zitten maar het lukt nog niet zo goed zo. Je zit een beetje ver achterin het zadel waardoor je balans niet al te best lijkt. Je benen liggen wat ver naar voren. Als je op je paard zit hoor je een recht lijn te kunnen trekken (verticaal) van je schouder, door je heup naar je hak. Dat is bij jou niet het geval. Probeer of je aan je houding kan werken in een zadel dat zowel jou als het paard waarop je zit goed past, dat is voor jullie beiden een stuk prettiger!

Okee ik ga beter op mijn houding letten, en ik ga natuurlijk alles proberen !

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 15:41

x_manon_x schreef:
tita schreef:

Eumh ik weet niet, het heet Manege Waalzicht en staat in Spijkenisse.

Weet je zeker dat deze manege waalzicht heet?
lijkt me namelijk niet aangezien er in Ridderkerk 1 zit en het mij niet lijkt dat maneges dezelfde naam mogen hebben?

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:04

laura1987 schreef:
Weet je zeker dat deze manege waalzicht heet?
lijkt me namelijk niet aangezien er in Ridderkerk 1 zit en het mij niet lijkt dat maneges dezelfde naam mogen hebben?

Jaa hij heet waalzicht.. en sommige noemen het ook Kraak.. maar het heet Waalzicht, als je binnen komt zie je een bord met Waalzicht Knipoog

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:07

Is wel over het algemeen bekend als Kraak... moet eerlijk zeggen dat ik ook niet eens wist dat het Waalzicht heette... voor mij is het gewoon Kraakie...

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 16:09

Nee Waalzicht maar iedereen zegt kraak maar het heet in het echt Waalzicht.. staat ook op het bord daar Knipoog

Saskia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:16

Het geeft niet een heel fijn beeld moet ik zeggen, maar als ik in je profiel kijk is je houding zeker beter geworden Knipoog Let er alleen op dat je je hakken veel meer uitdrukt en je benen een stukje naar achter legt, dan komen je hulpen ook beter door. Verder er op letten dat je je handen draagt en op gelijke hoogte houd, je buitenhand is iedere keer een stukje hoger dan je binnenhand Knipoog

Ravenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 16:17

zelfs in een manege pony kan je verandering brengen dame Haha!
heb ik ook laatst gedaan (ik reed op mijn manege op een manege pony en die was super over zijn rug en begon zelfs nog een beetje te swingen in zijn gangen) moet alleen niet zien hoe ik eraf kwam HEEEEEL ERG MOE EN HELEMAAL BEZWEET!

mijn commentaar:
handen laag (dan gaat zijn koppie vanzelf wat zakken) als je maar CONTACT houd en zoals je zelf ook al zegt DIE WASLIJNEN is dus geen contact!
rij hem maar wat meer met je benen en misschien een klein beetje je zweep erbij dan zakt de achterhand wel als je hem maar niet harder laat lopen.
gaat die harder rij hem dan terug (niet trekken maar ophouding maken en been erbij houden en probeer het overnieuw).
jammer dat je er afvalt als die zijn koppie naar beneden trekt (owk als die echt hard trekt dat je iets uit je zadel komt dat kan maar, niet dat je dan in het zand gaat rollen).
en zoals iemand anders al zei: benen iets meer naar achteren
dit is zijn alleen maar dingen waar je op kan letten

DOE JE BEST EN HET GAAT JE ZEKER WEL LUKKEN HOOR JE GAAT AL VOORUIT!!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 17:01

Dankjullie wel Lachen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:05

oke Haha!
dan zullen er dus 2 waalzichten zijn Lachen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 22:51

Uhuh, dan zal dat inderdaad zo zijn Lachen

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-07 10:00

Nog meer mensen ?

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:13

Het heet geen Waalzicht, die zit inderdaad in Ridderkerk Het heet Ruiterhoek, ofterwel gewoon Kraak.. ben er ook 1 keer geweest en daar heb ik het maar bij gelaten Tong uitsteken

Manon je bent zeker vooruit gegaan met rijden! Tips en commentaar is al gegeven.

Je hebt nu zelf denk ik wel gezien dat er niet goed voor de beestjes word verzorgt en dan zie je gelijk dat onze paarden er veel beter bijstaan! (passende zadels enz)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:14

Ravenna schreef:
zelfs in een manege pony kan je verandering brengen dame Haha!
heb ik ook laatst gedaan (ik reed op mijn manege op een manege pony en die was super over zijn rug en begon zelfs nog een beetje te swingen in zijn gangen) moet alleen niet zien hoe ik eraf kwam HEEEEEL ERG MOE EN HELEMAAL BEZWEET!

mijn commentaar:
handen laag (dan gaat zijn koppie vanzelf wat zakken) als je maar CONTACT houd en zoals je zelf ook al zegt DIE WASLIJNEN is dus geen contact!
rij hem maar wat meer met je benen en misschien een klein beetje je zweep erbij dan zakt de achterhand wel als je hem maar niet harder laat lopen.
gaat die harder rij hem dan terug (niet trekken maar ophouding maken en been erbij houden en probeer het overnieuw).
jammer dat je er afvalt als die zijn koppie naar beneden trekt (owk als die echt hard trekt dat je iets uit je zadel komt dat kan maar, niet dat je dan in het zand gaat rollen).
en zoals iemand anders al zei: benen iets meer naar achteren
dit is zijn alleen maar dingen waar je op kan letten

DOE JE BEST EN HET GAAT JE ZEKER WEL LUKKEN HOOR JE GAAT AL VOORUIT!!

hier ben ik het niet mee eens, je handen moet je niet naast het zadel houden, maar je moet een knikje in je arm hebben..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 12:17

snap één ding niet, als het geen goede manege is voor de paarden/pony's waarom ga je er dan rijden?