Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
tita schreef:is die manege bij zevenbergen?
Hij ziet er in ieder geval niet happy uit. Maar eraf vallen omdat hij zn hoofd omlaag dus dat is inderdaad best een blunder
. Hoop dat jeje geen pijn hebt gedaan?
. Probeer je hakken goed uit te drukken en je schouders naar achteren te houden dan zit je al een stuk netter
. 

Ezter schreef:De pony ziet eruit alsof hij echt verrekt van de pijn. Ik denk niet dat het gemenigheid is dat hij jou eraf gooit...
Ik weet dat je er niks aan kan doen omdat het een manegepony is, maar ik zou er niet meer op willen rijden.
Verder vind ik het jammer dat het zadel jou niet zo goed lijkt te passen. Je probeert duidelijk wel netjes te zitten maar het lukt nog niet zo goed zo. Je zit een beetje ver achterin het zadel waardoor je balans niet al te best lijkt. Je benen liggen wat ver naar voren. Als je op je paard zit hoor je een recht lijn te kunnen trekken (verticaal) van je schouder, door je heup naar je hak. Dat is bij jou niet het geval. Probeer of je aan je houding kan werken in een zadel dat zowel jou als het paard waarop je zit goed past, dat is voor jullie beiden een stuk prettiger!
x_manon_x schreef:tita schreef:is die manege bij zevenbergen?
Eumh ik weet niet, het heet Manege Waalzicht en staat in Spijkenisse.
laura1987 schreef:Weet je zeker dat deze manege waalzicht heet?
lijkt me namelijk niet aangezien er in Ridderkerk 1 zit en het mij niet lijkt dat maneges dezelfde naam mogen hebben?
Let er alleen op dat je je hakken veel meer uitdrukt en je benen een stukje naar achter legt, dan komen je hulpen ook beter door. Verder er op letten dat je je handen draagt en op gelijke hoogte houd, je buitenhand is iedere keer een stukje hoger dan je binnenhand

Ravenna schreef:zelfs in een manege pony kan je verandering brengen dame![]()
heb ik ook laatst gedaan (ik reed op mijn manege op een manege pony en die was super over zijn rug en begon zelfs nog een beetje te swingen in zijn gangen) moet alleen niet zien hoe ik eraf kwam HEEEEEL ERG MOE EN HELEMAAL BEZWEET!
mijn commentaar:
handen laag (dan gaat zijn koppie vanzelf wat zakken) als je maar CONTACT houd en zoals je zelf ook al zegt DIE WASLIJNEN is dus geen contact!
rij hem maar wat meer met je benen en misschien een klein beetje je zweep erbij dan zakt de achterhand wel als je hem maar niet harder laat lopen.
gaat die harder rij hem dan terug (niet trekken maar ophouding maken en been erbij houden en probeer het overnieuw).
jammer dat je er afvalt als die zijn koppie naar beneden trekt (owk als die echt hard trekt dat je iets uit je zadel komt dat kan maar, niet dat je dan in het zand gaat rollen).
en zoals iemand anders al zei: benen iets meer naar achteren
dit is zijn alleen maar dingen waar je op kan letten
DOE JE BEST EN HET GAAT JE ZEKER WEL LUKKEN HOOR JE GAAT AL VOORUIT!!