Kwaidie Z1, nunspeet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

M_Vainqueur

Re: Kwaidie Z1, nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:48

Haha gaaf joh! ik weet dat er goeie paarden lopen bij jou in de buurt(bij mij namelijk ook tis neit zo ver weg van elkaar!) maar toch het hoeft niet altijd om het winnen te gaan...laat die goeie paarden maar winnen maar als jij je punten rijd ben jij net zoveel waard als zij!
btw. ik heb mijn 5 jarige ook al de wissels geleerd hoor haha:P(jammergenoeg nog niet bevestigd maar dat komt wel als die ouder is)(en de wissels komen ook van te pas bij het springen:P) Heel veel Succes! zet uhm op!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:50

Fijn dat je voor je gevoel zo'n goede wedstrijd hebt gereden
ik ga met bokker Tita mee wat betreft het commentaar
vind je zit erg storend, moet je echt hard aan werken
verder ziet het er wel fijn ontspannen uit,
misschien nog iets meer verzameling zodat hij wat meer in de oprichting komt en beter van achter gaat werken.
Veel succes ernog mee en zo te horen heb je iig erg veel plezier van je paard, en daar gaat het om!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:51

#Ymke# schreef:
Kwaidie schreef:
Dank u! ! 1.60 mtr dus...
En mijn sporen staan gewoon naar beneden hoor, maar ze zijn misschien iets opgetrokken!
En of ik nou Z rijd of niet, dat maakt toch niet uit! Ik ben blij dat ik juist kan zeggen dat ik zo gewoon ben gebleven!!!! Sorry, maar ik vind die bovenste opmerking een beetje raar eigenlijk!

Raar, sorry, maar sporen hóren niet opgetrokken te zitten. En juist op jouw niveau mag je verwachten dat je wél weet hoe sporen horen te zitten. Ze horen gewoon niet omhoog te wijzen, het hele "doel" van een spoor is zo weg.

Snap jou opmerking "over dat je zo gewoon bent gebleven" niet helemaal, wat heeft te maken met hoe je sporen zitten?

geeft niet hoor Knipoog , ik zal het proberen uit te leggen:

Ik vind het zo raar dat je zegt: Juist op jou niveau mag je verwachten dat je dat weet..., waarom? Ik ben toch niks anders dan iemand die B, L of M rijdt? Dat bedoel ik er een beetje mee..., ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen! Maar ik vind het niet kloppen als mensen doen dat wanneer je Z rijdt je ineens alles moet weten en ineens beter bent dan de rest!
Mijn sporen zitten niet heel erg opgetrokken, en wijzen iets naar beneden, ik denk dat het lastig te zien is op de foto! En het zijn 2 zware, lange proeven voor mijn paard, waardoor ik soms wel een beetje spoor bij moet geven. Ik rijd bewust niet met wieltjes, maar heb daardoor wel een wat langer spoortje nodig om te verzamelen, het zijn zulke moeilijke oefeningen allemaal ook....
Thuis gebruik ik mijn spoor eigenlijk niet vaak, ik rijd ook wel eens zonder sporen, maar in de proef moet ik alle zeilen bijzetten...

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 10:52

M_Vainqueur schreef:
Haha gaaf joh! ik weet dat er goeie paarden lopen bij jou in de buurt(bij mij namelijk ook tis neit zo ver weg van elkaar!) maar toch het hoeft niet altijd om het winnen te gaan...laat die goeie paarden maar winnen maar als jij je punten rijd ben jij net zoveel waard als zij!
btw. ik heb mijn 5 jarige ook al de wissels geleerd hoor haha:P(jammergenoeg nog niet bevestigd maar dat komt wel als die ouder is)(en de wissels komen ook van te pas bij het springen:P) Heel veel Succes! zet uhm op!

Bedankt!! Helemaal mee eens....

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:57

Kwaidie schreef:
geeft niet hoor Knipoog , ik zal het proberen uit te leggen:

Ik vind het zo raar dat je zegt: Juist op jou niveau mag je verwachten dat je dat weet..., waarom? Ik ben toch niks anders dan iemand die B, L of M rijdt? Dat bedoel ik er een beetje mee..., ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen! Maar ik vind het niet kloppen als mensen doen dat wanneer je Z rijdt je ineens alles moet weten en ineens beter bent dan de rest!
Mijn sporen zitten niet heel erg opgetrokken, en wijzen iets naar beneden, ik denk dat het lastig te zien is op de foto! En het zijn 2 zware, lange proeven voor mijn paard, waardoor ik soms wel een beetje spoor bij moet geven. Ik rijd bewust niet met wieltjes, maar heb daardoor wel een wat langer spoortje nodig om te verzamelen, het zijn zulke moeilijke oefeningen allemaal ook....
Thuis gebruik ik mijn spoor eigenlijk niet vaak, ik rijd ook wel eens zonder sporen, maar in de proef moet ik alle zeilen bijzetten...

Ook in de B,L,M horen mensen te weten dat sporen niet zo horen te zitten. Knipoog
Ik bedoel het niet als aanval dat je Z rijd, de meeste moeten daar maar zien te komen, maar dat soort standaarddingen hoor je toh te weten in het Z? (net als je weet hoe het zadel erop moet, hoe het hoofdstel hoort te zitten, imo kan je dit in 1 adem noemen).

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:02

Ja klopt wel! Ik denk dat we elkaar een beetje verkeerd begrijpen, maar geloof me, ik ben er best van overtuigd dat mijn sporen goed zitten! Ik krijg les van zeer goede instructeurs die het wel moeten weten, en die hebben nog nooit wat gezegd! Ik ga er dan maar vanuit dat het goed zit!
Nog wel even iets over mijn houding:
Ik hoor vaak in de gewone lessen, dat ik juist mijn handen zo mooi stil heb en weinig been hoef te geven voordat tie reageert, ik denk dat het ook een beetje komt door de proef! Het is zo moeilijk allemaal en vooral omdat mijn paard gewoon voor zijn doen aan de top rijdt! Veel verder dan dit kan hij niet, ook al lijkt het op de foto's allemaal misschien makkelijk, is echt niet zo! Ik heb ontzettend hard moeten werken om dit te bereiken met dit voor anderen zeer simpele paard!
Tuurlijk ga ik letten op mijn houding, maar ik hoop dat jullie niet vergeten hoe moeilijk het is om dit paard zo hoog te rijden!
En in werkelijkheid is het niet zo beroerd hoor, op mijn coupons heb ik haast nog nooit commentaar gehad over mijn houding eigenlijk....dat dan weer niet...., meer over de gangen van mijn paard en over impuls, bergop etc.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:08

Kwaidie schreef:
Ja klopt wel! Ik denk dat we elkaar een beetje verkeerd begrijpen, maar geloof me, ik ben er best van overtuigd dat mijn sporen goed zitten! Ik krijg les van zeer goede instructeurs die het wel moeten weten, en die hebben nog nooit wat gezegd! Ik ga er dan maar vanuit dat het goed zit!

Ik begrijp je niet verkeerd, jij mij misschien Knipoog
Wellicht is het nu een momentopname van je sporen, maar zoals ze hier op de foto zitten, zitten ze gewoon niet goed. Ze zijn idd omhoog getrokken en daar zit het fout. De U-vorm die om je voet zit, moet horizontaal of naar beneden "hangen" , dan zit de tak van je spoor ook goed. Maar ik hou er nu over op, Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:12

Ymke heeft wel gelijk hoor de spoor zit te hoog.
Hij zit waar je leer invalt.

Frederika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:22

iedereen is altijd zo snel met een oordeel maar met een flegmatiek paard het Z inkomen is al een hele prestatie, en dat de spoor dan toevallig te hoog zit vind ik niet zo storend hoor, als je geen loperig paard hebt heb je die sporen gewoon extra hard nodig. net om dat beetje meer impuls te krijgen. dit is mijn mening

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:24

Wat hier al word gezegd. Tenen.
Verder ziet het er goed uit. Haha!

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:37

Hee,

Heb jou nog zien rijden met losrijden. Maar leuk paard heb je Lachen

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:45

Bedankt!!!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:59

Frederika schreef:
iedereen is altijd zo snel met een oordeel maar met een flegmatiek paard het Z inkomen is al een hele prestatie, en dat de spoor dan toevallig te hoog zit vind ik niet zo storend hoor, als je geen loperig paard hebt heb je die sporen gewoon extra hard nodig. net om dat beetje meer impuls te krijgen. dit is mijn mening

Ik oordeel niet snel, ik reageer op wat ik zie. Ik heb niks gezegd over haar prestatie om in het Z te komen, imo blazen jullie mijn opmerking teveel op. Als je paard zo flegmatiek is dan gebruik je andere sporen, je sporen zo omhoog doen vind ik geen oplossing.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:02

Knap hoor!
Die 2e foto, lijkt net of je achter het zadel zit... Clown
Mooi paard!

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:02

@ Ymke: We zouden er toch over ophouden dacht ik??? Tong uitsteken
Ik heb mijn sporen echt niet expres zo omhoog gedaan hoor! Ik dacht niet van oh, laat ik nu maar eens mijn sporen heel erg omhoog gaan doen...., lijkt me ook geen oplossing! Maar goed laten we er alsjeblief over ophouden, tis maar een klein puntje lijkt mij?
Laatst bijgewerkt door Kwaidie op 16-07-07 12:06, in het totaal 3 keer bewerkt

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:03

tinkerfan555 schreef:
Knap hoor!
Die 2e foto, lijkt net of je achter het zadel zit... Clown
Mooi paard!

Ja ik dacht, ik doe nog een truckje tussendoor haha! Gestoord Nee, ik moet iets meer naar voren gaan zitten inderdaad!!! Maar blijf maar eens 60 meter goed zitten in uitgestrekte draf...is nie makkelijk!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:05

Nee, geloof ik graag, als ik met m'n Tinker al in middendraf doorzit, is ook errug moeilijk Lachen

#Ymke#

Kwaidie schreef:
@ Ymke: We zouden er toch over ophouden dacht ik??? Tong uitsteken

Ik wil er wel over ophouden hoor, maar nu blijft iedereen erover praten Bloos Haha!

mentjuh

Ik vind die 1e foto echt n leuke om uit te vergrote!!
erg aansprekende foto vind ik zelf.
je ziet aan die foto dat jullie er veel lol samen hebben
en komop dat is het belangrijkste!
en je bent niet voor nix zo ver gekomen dus rijden kunnen jullie wel waar je sporen ook zitte haha.
Erg leuk paard trouwens ga vooral zo door!

ow ja stel dat je die vrachtwagens wel wil hebben kan ik voor je kijken of ik ze weg kan photoshoppe maargoed dat is kleine bijzaak.

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:08

@ Mentjuh: haha, Bedankt! Ach die vrachtwagens zijn ook wel weer leuk, herinnert mij aan de dag dat ik met mijn kleine trailer aankwam om tegen de grote vrachtwagens te moeten rijden! haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:12

Ik zie hier iemand posten: bij een flegmatiek paard moet je wel je spoor gebruiken... (of iets in die zin)

Nou, sorry hoor, maar een flegmatiek paard moet je gewoon scherper aan je been krijgen, niet gaan zitten porren met een spoor Lachen
Kwestie van rijtechnisch gewoon beter voor elkaar hebben, punt.

En ik ga mee in het commentaar van Tita en co: ik vind het werkelijk geen gezicht hoe je in een soort ingezakte weggedrukte stoelzit er op zit bij die uitgestrekte draf.....

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:12

Kwaidie schreef:
@ Mentjuh: haha, Bedankt! Ach die vrachtwagens zijn ook wel weer leuk, herinnert mij aan de dag dat ik met mijn kleine trailer aankwam om tegen de grote vrachtwagens te moeten rijden! haha!

ja idd daar heb je ook gelijk in gewoon late staan dan Haha!
een foto is toch ook een herinnering zonde om er dan aan te gaan sjoemele

*soms word ik n beetje triest van opmerkingen hier op bokt hou t toch gewoon leuk joh*

Kwaidie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 12:18

Barmat schreef:
ik vind het werkelijk geen gezicht hoe je in een soort ingezakte weggedrukte stoelzit er op zit bij die uitgestrekte draf.....

Doe anders maar een slotje op dit topic, want ik wordt hier niet echt vrolijk van! Blijkbaar zijn er een aantal mensen die nog nooit van normaal reageren hebben gehoord! Misschien kwets je andere mensen wel met een opmerking als deze! Mij in ieder geval wel. Ik zal niet snel weer een foto plaatsen op bokt! ik kan goed tegen commentaar, maar zoals het hier verwoord wordt is niet normaal. Ik dacht dat mensen wel normaal met elkaar om zouden kunnen gaan, maar blijkbaar lukt dat niet....
Ik weet niet hoe ik een slotje moet plaatsen, zou iemand dat voor mij willen doen?! Of gooi het hele onderwerp er maar vanaf, ik ben er klaar mee....! Het kwetst me erg dat mensen zo over je kunnen schrijven, ik doe ook mijn best hoor en ben al behoorlijk ver gekomen! Daar ben ik trots op en ik zit niet te wachten op zulk onnozel geformuleerd commentaar!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:21

Kwaidie schreef:
M_Vainqueur schreef:

Bedankt!! Helemaal mee eens....

ja sorry ..maar wat voor paard je onder je kont heb, heeft niets met je houding te maken..je doet nu zelf of je de onderdog bent omdat je geen duur paard onder je kont heb..raar...je heb een prima paard!..jij moet verbeteren..en daar krijg je dan tips over en dan heb je het dat je het voor de lol doet..ik zou er zelf wat doen!..ik vind dat je een schitterd paardje heb!!!...en op iedereen valt wat aan te merken hoor Knipoog....we zijn nu eenmaal geen Anky's

(dit is niet lelijk bedoeld hoor!)

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 12:22

slotje kun je aanvragen door op het rode uitroeptekentje in je post te klikken.. of even een moderator van HAW pb-en
jammer dat je na dit topic geen foto's meer wil plaatsen, ik heb ook wel eens minder leuke topics gehad maar er zitten toch ook positieve en leuke berichten tussen..die moet je ook niet vergeten Ja

Ik vind ook dat je die opmerkingen over houding zeker mee moet nemen,
je bent echt niet de enige die in een 60 meter baan uit moet strekken en er zijn honderden anderen die wel gewoon kunnen uitzitten, kwestie van trainen Ja
Laatst bijgewerkt door l0esjj op 16-07-07 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt