3 jarige lieverd @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liesje_waal

Re: 3 jarige lieverd @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:17

mooi paardje hoor
loopt netjes en is erg braaf zo te zien
tog ga ik met aerdenhout1 mee

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:19

KOEIENPOEP, dier is echt geen 3 Lachen Lachen Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 20:57

Leg dat eens even uit KiWiKo?? Ken je dit paard??

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:00

nee maar als ik kijk naar de mate van bespiering, de mate van africhting........... dan is het of een buitengewoon getalenteerd stel .....

OF een 1 april grap Lachen

Peerd doet het heel goed, eigenlijk veel te goed voor een paard van 3 dat 2,5 maand onder het zadel is........

paard is ook behoorlijk gespierd.........

ach, kan het niet uitleggen.......... maar ik persoonlijk denk dat dit paard langer ohz is en ook ouder is Lachen
zal het vast verkeerd hebben

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:03

Kiwiko, het paard staat zelfs te koop als een 3jarige, lijkt mij dus geen grap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:04

Mooi paard! Loopt ook al erg netjes! probeer zelf wel recht boven je paard te blijven zitten en niet mee naar binnen te hangen in de wendingen, en al zo hoog springen met zo'n jong paard zou ik ook niet doen. Daar zou ik echt nog even mee wachten Ja

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:05

dan zal het een buitengewoon goed paard zijn Lachen Lachen

nogmaals als ik het dier zo zie, dan zie ik een binkie, en meeste 3 jarigen die 2,5 maand ohz zijn zijn niet zulke binkies......

dus ik kan het verkeerd hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:05

KiWiKo schreef:
nee maar als ik kijk naar de mate van bespiering, de mate van africhting........... dan is het of een buitengewoon getalenteerd stel .....

Peerd doet het heel goed, eigenlijk veel te goed voor een paard van 3 dat 2,5 maand onder het zadel is........

ach, kan het niet uitleggen.......... maar ik persoonlijk denk dat dit paard langer ohz is en ook ouder is Lachen

dit dacht ik dus ook, maar zei het niet en hield het er maar op dat ie netjes liep Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:07

Cinnepin schreef:
KiWiKo schreef:

dit dacht ik dus ook, maar zei het niet en hield het er maar op dat ie netjes liep Knipoog

pfieuw ben blij dat ik niet de enige ben Lachen

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:09

het gebeurd inderdaad niet vaak nee dat een 3 jarige zo gespierd is, maar wij hebben er nu ook 1 op stal staan die het super op pakt en al een ''echt'' paard is met bespiering. er zijn dus blijkbaar uitzonderingen. al vind ik wel dat die het mega snel oppakt voor een 3 jarige die 2,5 maand onder het zadel is dat die al zo netjs nagevelijk en van de hand af loopt. Lachen als die echt 3 is dan heb je zeker een super dier onder je kont.
wel een erg gaaf dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:12

haha idd kiwiko, zo dacht ik ook, had mijn 1e post ookal staan voor ik verder ging lezen en ik dacht dus dat ik de enige zou zijn die dat dacht dus zette ik het er maar niet neer Haha! maar blij dus idd niet de enige te zijn Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:12

Lijkt me dan wel HEEL raar dat je dit zelfde paard te koop hebt staan als 3 jarige?? Waarom zou je daar over liegen?
Misschien moet hij bijna 4 worden? En dan nog....er zijn van die paarden......dit soort loopt meestal met 5 jaar alle onderdelen van de Z al.
Niet dat ik het daar mee eens ben hoor!

noekk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:14

Super lekkerding Haha!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:17

Het paard ziet er inderdaad al ''volwassen'' uit, maar ze liegen vast niet over de leeftijd. Ik vind het er netjes en ontspannen uit zien, wel vind ik dat de hindernis al erg hoog staat voor een eerste keer springen ( ik zou het in ieder geval niet gedaan hebben). Je houding vind ik erg netjes maar volgens mij heb je soms een beetje kapstokvoeten Knipoog (foto 1)
oja succes met de verkoop Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:19

daarom zeg ik ook, ik persoonlijk vind het TE netjse Lachen

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:21

tsjaah, ik kan alleen maar zeggen dat ik hem heel mooi vind lopen, voor een ponie die nog amar 2,5 maand ohz is al helemaal! dan komt t wel goed met dit paardje Haha!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:31

Kijk en dat is nu maar de vraag annenna! Dit soort paarden gaat meestal veels te snel omdat ze het zo gemakkelijk aangeven. O hij loopt al een beetje in de oprichting...kan hij een pasje verzamelen?? Joh dat doet ie ook makkelijk...en een wissel??? Nou kan ie ook al!! En met een jaar of 6 willen ze niets meer!
En de HELE enkele gevallen komen er wel door en lopen dan met 8 jaar de lichte toer of meer!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:34

Wow... Ziet er inderdaad al flink uit voor een 3-jarige!
Echt een heerlijke knol zeg, lekker koppie! Lijkt op bepaalde punten een beetje op een paard dat ik ken! Knipoog

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:41

Wat een knapperd, je hebt hem lekker aan het lopen. Zou zo niet zeggen dat ie pas 3 is, wat een bink zeg. Wat voor afstamming heeft ie, of heb ik daar overheen gelezen. Nee erg mooi paard heb je! Cool

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 21:51

crossmonster zat er met allebei het dichtste bij (sorry barmat geen prijs Knipoog ) Het zit hem inderdaad in de schouder, de linker om precies te zijn, die rol ik niet naar achter. De stokmaat moet je omdraaien, hij is geen 1.65m, maar 1.56m Haha! . Hij voelt en zit wel als 1.65 hoor, dus de gok was goed.

Voor wat betreft het instellen kan ik je gerust stellen aerdenhout. Dit paard heeft zo'n giga front, dat het lijkt alsof hij opgericht wordt gereden, maar in werkelijkheid gevraagd wordt om zich te laten zakken en daar dan ook ontspannen in de hand komt en over de rug loopt. Verlengen behoort tussendoor uiterdaad ook tot de training zowel naar voor als naar beneden.

Over het springen: Nee? Hebben we het niet over? Clown Ben ik het helemaal mee eens hoor, maar heb wel het (domme) lef dat ik die ook durf te plaatsen. Haha! Ben niet bang voor commentaar hoor, weet donders goed hoe en wat, echter ik weet ook het waarom, dus kan er met een goede dosis zelfspot naar kijken.

Het is trouwens geen grap of misleiding, geloof dat ik voor dat soort acties toch echt wel te oud ben. Hij is echt 3 (Z-tje). Getalenteerd dier dus en ik hobbel een beetje mee en heb plezier. Ik moet ook niet meer zonodig wat bewijzen, ik rij paarden zodanig dat ze heel blijven en oud worden. Heeft de mooie bijkomstigheid dat ze dressuurmatig ook lekkerder gaan lopen, omdat ze zich lekker in hun vel voelen zitten. Pling Pomp graag de gemiddelde leeftijd omhoog van het paardenbestand.

Het is trouwens een Koss x Elegant. Ik val normaal gesproken op wat bloederige typjes en mét ballen, maar ga na ieder keer rijden steeds meer twijfelen of ik niet maar meer ruimte in mijn portemonnee én agenda moet maken. Het ziet er op de foto lekker uit, maar het gevoel irl is zelfs nog lekkerder. Ach komt er een goed baasje die er een klik mee heeft en waar ie een leuk leven tegemoet krijgt dan gaat ie en anders blijft ie lekker.

super_arnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 21:55

hele mooie foto's:D
en een heel mooi paard:D:D
knap dat hij na 1 keer al gelijk springt:D
die van een vriendin deed dat niet nl:P

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 07:32

wat een prachtig paardje zeg!!
dit zit er echt super "fijn" uit!!!
ga zo lekker door, en nog veel plezier Lachen

m'n complimenten Knipoog

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:29

Zeker een lekker ding en zo te zien gaat het inrijden lekker. En.. sommige driejarige kunnen al heel bespierd zijn. Ligt er maar net aan wat je er daarvoor mee hebt gedaan. Ik ken een 3 jarige die ook net onder het zadel is en ook al goed bespierd is. Die is daarvoor al aan het werk geweest. Ik moet nog 2.5 a 3 jaar wachten totdat onze kleine "koss" wordt ingereden.

Groetjes
Brigitte

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:32

hij loopt super voor een 3 jarige!
alleen ben ik t er niet helemaal mee eens om met een 3 jarige te gaan springen vind het al een beetje te vroeg om m in te gaan rijden met een leeftijd van 3 jaar dus laat staan springen!
maar ja ieder heeft zijn eigen mannier en dat moet je ook accepteren Haha! Pling! succes nog verder Knipoog

Pleuniaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:49

Zo de knetter!! Weet je zeker dat hij 3 jaar is??? Tong uitsteken wat een talentje!! Moet je zeker heeeel blij mee zijn Knipoog