Noach en Jody in de ochtendzon @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Noach en Jody in de ochtendzon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 01:28

Bij Noach mag je wel wat zachter met je hand zijn, op alle foto's zit je hem behoorlijk in zijn mond, dat zou ook de reden kunnen zijn waarom je hem niet los krijgt.
Probeer hem niet met geweld naar beneden te krijgen, rijd hem beter lang voorwaarts, dan gebruikt hij zijn rug ook beter en zakt hij vanzelf wat meer met zijn hoofd.
Ik heb ook zo'n paard gehad wat zich zo vastzette in de rug, zij had ook heel lekker beenwerk maar daar moet je je niet blind op staren, ik ben druk met haar aan 't werk geweest om de ontspanning erin te krijgen en dat beenwerk is nooit minder mooi geweest. Werk aan de punten die slecht zijn, niet aan de punten die toch al vrij goed zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 01:43

cranberry schreef:
Ik rijd Noach 2x per week, met een gewoon watertrensje. De rest van de week loopt hij in de manegelessen op een correctiebit en met oogkleppen.

Wie is de eigenaar van het paard en wat is jouw relatie met die eigenaar? Kun je hem er niet van overtuigen dat een gewone trens veel beter is voor dit paard(een rubber trens is waarschijnlijk nog beter) en misschien kun je hem overtuigen dat het paard er veel beter van wordt als hij eerst leert ontspannen te lopen voor hij weer in de lessen komt? Kan hij niet een tijd gereden worden tot hij ontspannen op eigen benen loopt zonder dat hij in de lessen komt?
Dit is gewoon een goed paard de vernieling in rijden...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 01:53

Ik heb x_Marr een pb gestuurd, maar ik zal het ook hier zeggen, zodat de rest er ook niet over valt. Sorry TS, maar kennelijk krijgen we zo alleen duidelijkheid.

naadje24 schreef:
x_Marr schreef:

No offence, maar net had ze nog een belabberde zit etc. etc. waardoor het paard uit balans raakte en niet kon ontspannen?

helemaal mee eens...flinke tegenspraak van zichzelf dan he?
zit hulp is toch ook een hulp? en er staat alle hulpen..........

ze mag geen "belabberde foto's " op bokt plaatsen en doet het niet correct maar dan moet je zelf ook wel correct commentaar geven he? Knipoog

Allereerst: ik heb nooit belabberd gezegd. Ik heb alleen gezegd dat haar houding meer dan een beetje slecht was, alleen om aan te kaarten waarom ik geen ander rijtechnisch commentaar heb gegeven. Ik heb zelfs meermalen gezegd dat het er verder goed uitziet, en dat ze, wanneer ze haar houding verbeterd heeft, goed zal rijden (toppie is zelfs gezegd) Daarop wordt meteen redelijk fel gereageerd, terwijl ik alleen wilde zeggen wat ik zag op de foto's.

Jullie moeten het ermee eens zijn dat de TS delen weg heeft gelaten die echt belangrijk zijn. Als Noah in manege lessen rijdt met oogkleppen en een correctiebit, kan ik me heel goed indenken dat ze zo'n paard (nu nog) niet goed loskrijgt. Ik was eerst in de veronderstelling dat zij Noah alleen reed en anders dat hij niet in manege lessen mee reed, en zeker niet met (imo) fout harnachement. Als zij inderdaad de enige was die hem reed, lag het voor mij voor de hand dat haar houding dus vooral de reden was waarom het paard zich vastzet.

Ik probeer daarom aan te kaarten dat het misschien een goed idee is om eens op een ander paard te rijden, liefst een paard dat niet in manege lessen loopt, en dat al goed loopt, zodat het verbeteren van haar houding gemakkelijker wordt, en ze het gevoel krijgt dat bij een goed lopend paard hoort. Daarbij kan ze haar andere hulpen verfijnen, omdat ik het idee heb dat ze die andere hulpen wél goed geeft. De zit is inderdaad ook een hulp, een heel belangrijke hulp. Als het een klein detail was geweest, had ik er ook niets over gezegd.

Nogmaals, ik heb haar houding alleen aangekaart als reden waarom ik geen ander rijtechnisch commentaar kan geven. Ik vind het erg jammer dat er direct zo fel gereageerd wordt op een punt dat vanaf het begin al verkeerd begrepen is, en dat daarna door iedereen nog een punt van discussie beschouwd wordt. Jammer genoeg zijn er veel mensen die aanstoot vinden in (mijn) commentaar, en gemakshalve vergeten dat voor de verdere rest gezegd wordt dat het waarschijnlijk OK dan! is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 01:56

Waarom moet iedereen elkaar altijd zo aanvallen, de TS vraagt om commentaar, dan krijgt ze dat.
Ik ben het niet op alle punten eens met khirshanta maar ze geeft geen aanvallend commentaar, onderbouwt het goed en geeft er ook advies bij hoe het wel zou moeten.
Ik zou willen dat iedereen op bokt eens zo reageerde op een topic.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 00:07

Het is nooit mijn bedoeling geweest om te reageren alsof ik aangevallen wordt of om een discussie uit te lokken, sorry daarvoor...

Noach is een paard die ik vast 1 of 2x rijd per week. Ik rijd hem al vanaf dat hij op de manege staat en hij had toen nog nooit een binnenbak gezien. Hij kon alleen stilstaan en bokken, heel erg bokken.. Ik ben ook een paar keer van hem afgevallen, waaronder 1x bewustloos afgevoerd. Noach is een paard met een 'gebruiksaanwijzing'. Ik heb in een jaar tijd behoorlijk veel met hem bereikt, hij loopt nu keurig zijn rondje in de lessen (hij staat in half pension omdat de eigenaar er alleen mee ment) maar heeft zo zijn eigenaardigheden (zoals wegspringen en spurten als een paard dicht langs komt) Vandaar de oogkleppen en daarbij is Noach zo ontzettend sterk dat 'lichtere' mensen (als ik het zo mag noemen) hem niet houden op een trensje.. hoe erg ik dat zelf ook vind..

Jody is van een vriend van mij. Ik rijd haar niet vast, af en toe dus een keer en nu vanaf de 20e rijd ik haar een week achter elkaar.

Naast deze paarden rijd ik nog vast op een 6-jarige (zie profiel) die ik samen met zijn 2 eigenaren bereid. Ook rijd ik nog een andere tuiger, van een vriendin.
Ik heb dus wel paarden genoeg om te rijden, en ook zeker paarden die goed zijn aangereden en fijn lopen. Het feit dat ik omlaag kijk en mijn schouders vastzet is erin geslopen, ik doe dit al vanaf dat ik rijd (nu iets meer dan 7 jaar, zolang dus nog niet) en het is de eerste jaren nooit gecorrigeerd. het is moeilijk een aangewende gewoonte weer af te leren... Ik ben me bewust van de gevolgen die mijn houding (het naar voren zitten en vast houden in de schouders) (kunnen) hebben op de paarden die ik rijd. Ik kan hierover enkel zeggen dat ik werkelijk waar mijn best doe en het beste met de paarden voor heb. Ik heb ook gewoon les, ik werk hard.. het wil alleen niet in 1x

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.. sorry voor de onduidelijkheden, conflicten en misverstanden die er (blijkbaar) ontstaan zijn...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:13

Laat ze maar l*llen! Ik ben hartstikke trots op je Patries!!

jarenova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 00:28

ik ken je niet maar vind je houding reuze mee vallen hoor!!!!vind zelfs dat je op de eerste aantal fotos je benen super mooi in houding hebt.laat je niet gekmaken.....beste stuurlui staan aan wal he!!

leuk paardje..ga zo door,komt helemaal goed