Pony wilt niet in de rechtergalop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrien13

Re: Pony wilt niet in de rechtergalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:15

misschien zit ze wel vast op rechts..
Je kan ook een ostheopaat raadplegen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:20

over de pony van de ts, ik denk dan dat het zadel niet past of de ruiter zo zit dat zij de pony uit evenwicht brengt.
Ook zou ik even goed haar rug nakijken of laten nakijken, maar het kan ook vanuit haar benen komen (binnenachterbeen moet onder de massa en als die pijn doet... maar kan ook een van de andere benen zijn

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 18:21

mijn pony heeft geen last van der rug die heb ik helemaal na gekeken.. als ze los in de bak staat dan galopeerd ze ook gewoon rechts aan en aan de dubbele longe ook.. na wat proberen wel wat moeilijker dan normaal maar ze sprong wel rechts aan.

En Fiekhe bij het aanspringen hebben we eigenlijk altijd wel een zweepje er bij en zweepje in de buitenhand hebben we ook al geprobeert.. en dat wou dus ook niet.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:37

wat is het verschil tussen zonder ruiter en met ruiter? de ruiter en de druk op de rug via het zadel, dus je zou denken of de rug, of de benen (worden meer belast dan zonder ruiter maar zou ze zonder ook beetje moeite moeten hebben en korter lopen) of het zadel ligt niet goed en drukt zo dat zij niet de goede buiging aan kan nemen of de ruiter verstoord zo het evenwicht dat de pony de goede houding niet kan aannemen. Probeer het anders eens zonder zadel als dat kan, eventueel met longeersingel met iets voor de houvast en dan een dekje eronder....

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 20:49

jaa dat kunnen we wel proberen.. ze heeft morgen een rust dag.. want dan is me zusje er niet.. maar we gaan het maandag proberen..Lachen