Topsy [welsh] @ springen !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Topsy [welsh] @ springen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:45

de eigenaar vind het zowiezo ook goed dat er veels te grote meiden op zijn 20 jarig beestje rijden met een super slecht passend zadel ja, die maakt het schijnbaar niets uit...

fijn dat we nu niet geconfronteerd worden met rij-foto's waar het zadel pijnlijk verkeerd ligt, maar ook hier zou je wat meer aan je pony kunnen denken...
Zorg nou eens dat je andere dingen ook op orde hebt, in plaats van alleen maar lol maken mét die pony, het is geen gebruiksvoorwerp maar een levend díer.

geen passend zadel? dan maar niet rijden.
geen passende ruiter? dan maar niet rijden.
geen véilig hindernismateriaal? dan maar niet springen.

Dat een pony ergens een keer achter blijft haken, óke. en bovendien; ik heb zelf ook niet echt springmateriaal, maar als ik hindernissen op bouw, zorg ik wel dat ze veilig zijn. leg desnoods een vierkant houten plank over die openingen van de banden heen!

Maar waar ik nou níet bij kan; als je zíet dat die pony met zijn been(en) in die banden blijft haken en helemaal over de zeik raakt, waarom spring je dan verder?! om het 'trauma' weg te halen....
ja, dan loop je nóg 10x zoveel het risico dat het beest nógmaals met zijn been in de band komt...

Sorry hoor, maar eens een keer nádenken voor dat je met die pony altijd maar aan de haal gaat zou ook zéker niet verkeerd zijn.

(ohja, dan krijgen we nu nog zo'n 10x een post van de TS dat het maar één keer verteld hoeft te worden Clown )
TS: als je het niet eens bent met het commentaar (en dat krijg je al véel vaker, dus snap je probleem niet; volgens mij is er ook in het vorige topic genoeg duidelijk gemaakt, dus waarom plaats je nog foto's als je geen commentaar wilt en alleen maar wilt horen wat je zelf gráag wilt horen?? )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:45

ik bén fatsoenlijk en ik bouw mijn commentaar op.
nu ga jij met modder gooien,lees je post maar ff na.
Ik heb het hier over de veiligheid van een dier!
als ze al geen geld hebben voor fatsoenlijk materiaal (springdingen, en bescherming!) dat wordt wat als er eens iets gebeurt en je pony breekt een been o.i.d of word gigakreupel
dan heb jij superlieve ouders als die dat gaan betalen, terwijl het niet jou pony is.

nee zulke mensen begrijp ik niet.

JoyCiej007 : jou begrijp ik wel, amen!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:48

Waarom valt iedereen haar zo aan.. Ze heeft toch gezegt dat ze het weet waarom moet er dna over door blijven gaan?
Ik vind het ook niet verstandig maar ze weet het nu wel Knipoog

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:49

Ik vind het allemaal best mee vallen hoor, beetje overdreven reacties. Alles kan makkelijk omvallen en dat de pony dan blijft haken is wel vervelend maar ook geen ramp.
SGW hindernissen zijn heel wat gevaarlijker.

Ik vind dat je een hele leuke pony hebt, en volgens mij had ze nog hoger gekund als ze niet te vroeg af zette.
Veel plezier er nog mee!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:49

Yonker schreef:
Waarom valt iedereen haar zo aan.. Ze heeft toch gezegt dat ze het weet waarom moet er dna over door blijven gaan?
Ik vind het ook niet verstandig maar ze weet het nu wel Knipoog

Omdat ze telkens een reden heeft om er wel mee door te gaan.
*bescherming komt wel
*geen geld voor materiaal
* pony vind dit dat niet leuk

RoseK : bij SGW is er aan veiligheid gedacht en zijn ze op alles voorbereid!
én daar ben je verplicht met bescherming te rijden, anders laten ze je niet eens springen

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:52

Agh ik vind dat ze het nu wel weet en dr gewoon moet laten is toch haar verantwoordelijkheid en niet de jouwe Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:52

Yonker schreef:
Agh ik vind dat ze het nu wel weet en dr gewoon moet laten is toch haar verantwoordelijkheid en niet de jouwe Knipoog

ik voel het als mijn verantwoordelijkheid haar hierop te wijzen! en dan verwacht ik niet steeds de een of andere reden waaorm IK dit wél zou moeten goedkeuren.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:55

Nou nou nou ze weten het ondertussen wel!
Ongelukjes zitten in een klein hoekje!
En ze hebben gelijk been van de pony gecontroleerd, en ze zullen het ook wel in de gaten houden hun kennende!

Vind Topsy een leuke pony Ja Kan een lekker sprongetje maken Ja

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:57

Wat me opvalt aan de foto's is dat als de pony de sprong heeft gemaakt jij eigenlijk 'stil'staat waarna de pony GELIJK na de sprong een vet korte bocht moet maken omdat hij geen ruimte meer heeft.... vind het een beetje sneu om te zien deze foto's.. Heb alle reacties gelezen en ben het met allemaal eens..

Het lijkt voor jou misschien hartstikke leuk en misschien vind je pony het springen ook wel leuk.. maar dit is niet verantwoord... Ook als je als excuus al hebt; 'Als er iets met de pony gebeurd, dan vraag ik mijn ouders om geld'...... Verward .. Waarschijnlijk vinden je ouders dit ook geen goed plan als ze de foto's zouden zien... Dit kan misschien 10 keer goed gaan. maar de 11e keer gruwelijk fout....

Ik zou het pas doen als je goed springmateriaal hebt EN de pony aan een longelijn kan laten lopen.. Zodat ze wat meer 'uitloop' ruimte heeft...

Verder is het een schattig pony'tje Lachen

Groetjes Cynthia

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:59

amen!!! Afgod
Laatst bijgewerkt door Latruda op 12-07-07 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

cYn schreef:
Wat me opvalt aan de foto's is dat als de pony de sprong heeft gemaakt jij eigenlijk 'stil'staat waarna de pony GELIJK na de sprong een vet korte bocht moet maken omdat hij geen ruimte meer heeft.... vind het een beetje sneu om te zien deze foto's.. Heb alle reacties gelezen en ben het met allemaal eens..

Het lijkt voor jou misschien hartstikke leuk en misschien vind je pony het springen ook wel leuk.. maar dit is niet verantwoord... Ook als je als excuus al hebt; 'Als er iets met de pony gebeurd, dan vraag ik mijn ouders om geld'...... Verward .. Waarschijnlijk vinden je ouders dit ook geen goed plan als ze de foto's zouden zien... Dit kan misschien 10 keer goed gaan. maar de 11e keer gruwelijk fout....

Ik zou het pas doen als je goed springmateriaal hebt EN de pony aan een longelijn kan laten lopen.. Zodat ze wat meer 'uitloop' ruimte heeft...

Groetjes Cynthia

Mee eens, je kan beter voorkomen dan genezen. Ben je veel verder van huis. Inderdaad pony meer loopruimte geven na de sprong.
Laatst bijgewerkt door Magnummm op 12-07-07 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

cYn

Jolliegirl schreef:
Yonker schreef:

ik voel het als mijn verantwoordelijkheid haar hierop te wijzen! en dan verwacht ik niet steeds de een of andere reden waaorm IK dit wél zou moeten goedkeuren.

AMEN!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 16:59

Weet je wat het probleem is? Altijd (en er hoeft maar íets te gebeuren) is het zo dat bokt over kleine probleempjes begint. Niet dat ik zeg dat dit zo klein is.

Oke, ik weet wat mijn fout is, maar dat zeggen jullie constand!
Zeg dan liever wat ik wél kan doen.

Oke, ik zie ook wel eens in andere topics dat er iets gebeurt en dat iedereen haar aanvliegt (zoals nu). Meestal leg ik het hem/haar dan uit wat ze verkeerd doet, en wat ze eraan kan doen.
En ik verwacht het zelfde terug. En dan niet zo'n manier van wat jullie nu doen (de meesten dan)

Ik heb ook zoiets; als je niet normaal kan reageren, reageer dan niet!

klaar. dat wou ik zeggen.

Als iets herhaald word, reageer ik niet meer. punt klaar Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:01

Wat je kan doen? Zoals al een miljoen keer gezegd is: Niet meer doen tot je goede bescherming voor paard hebt en goede hindernissen hebt? Simpel toch?

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 17:03

cYn schreef:

Groetjes Cynthia

waar zie jij mij stil staan? ik loop gewoon mee, maar de pony springt nou een keer harder dan dat ik kan lopen. Longe snapt ze, alleen niet het punt van erover gaan. Aangezien er in de buurt geen bak is dat ik kan lenen, zal dit in het land ook moeilijk gaan

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:04

Leuk paardje kan ook gpoed springen wel jammer dat ze bleef hangen! maar wel fijn dat ze het nou neit eng vindt!

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 17:05

Dankje Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:05

x__Ellis ik heb al gezecht wat je NIET moet doen, je bent slim genoeg om te bedenken wat je WEL kan doen!
en zo niet ben jij deze pony naar mijn mening niét waard!

* niet springen , tot je bescherming hebt
* fatsoenlijk materiaal(of tenminste iets waar ze niét in kunnen komen!
* leer hem longerend springen,zodat je niet mee hoeft te lopen en hij meer ruimte heeft

jij zegt nu : waar zie jij mij stil staan? ik loop gewoon mee, maar de pony springt nou een keer harder dan dat ik kan lopen.

en DAT is het probleem! jij loopt niet hard genoeg, niet die pony springt de ene keer harder dan jij kunt lopen, nee, zorg gewoon voor een lange lijnen laat hem zélf springen, dan hoef én jij niét mee te lopen, en die pony heeft ruimte!

vind het tevens nogsteeds een leuke pony (om niet als het zeurderig kakwijf over te komen die alleen negatief ken doen)

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 17:09

Jolliegirl schreef:
x__Ellis ik heb al gezecht wat je NIET moet doen, je bent slim genoeg om te bedenken wat je WEL kan doen!

* leer hem longerend springen,zodat je niet mee hoeft te lopen en hij meer ruimte heeft

jij zegt nu : waar zie jij mij stil staan? ik loop gewoon mee, maar de pony springt nou een keer harder dan dat ik kan lopen.

en DAT is het probleem! jij loopt niet hard genoeg, niet die pony springt de ene keer harder dan jij kunt lopen, nee, zorg gewoon voor een lange lijnen laat hem zélf springen, dan hoef én jij niét mee te lopen, en die pony heeft ruimte!

vind het tevens nogsteeds een leuke pony (om niet als het zeurderig kakwijf over te komen die alleen negatief ken doen)

dit is commentaar waar ik iets mee kan.
Als je vind dat ik deze pony niet waard ben, dan maar niet. Ik lig er niet wakker van dat jij dat denkt dat ik deze pony 'niet waard' ben.

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:11

Jolliegirl schreef:

juistem. dat is PRECIES wat ik net wilde gaan typen Clown

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:26

x__Ellis schreef:
Jolliegirl schreef:

dit is commentaar waar ik iets mee kan.
Als je vind dat ik deze pony niet waard ben, dan maar niet. Ik lig er niet wakker van dat jij dat denkt dat ik deze pony 'niet waard' ben.

Ik zei het net ook al. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:50

x__Ellis schreef:
Weet je wat het probleem is? Altijd (en er hoeft maar íets te gebeuren) is het zo dat bokt over kleine probleempjes begint. Niet dat ik zeg dat dit zo klein is.

Oke, ik weet wat mijn fout is, maar dat zeggen jullie constand!
Zeg dan liever wat ik wél kan doen.

Oke, ik zie ook wel eens in andere topics dat er iets gebeurt en dat iedereen haar aanvliegt (zoals nu). Meestal leg ik het hem/haar dan uit wat ze verkeerd doet, en wat ze eraan kan doen.
En ik verwacht het zelfde terug. En dan niet zo'n manier van wat jullie nu doen (de meesten dan)

Ik heb ook zoiets; als je niet normaal kan reageren, reageer dan niet!

klaar. dat wou ik zeggen.

Volgens mij staat in mijn post ook genoeg dingen die je wél kan doen. Als ik helemaal geen springmateriaal had, alleen maar een hek waar je een balk in kan hangen (zoals je ook wel eens hier ziet, ook súper gevaarlijk) dan spring ik NIET met de pony.

Heb je geen passend zadel?! dan ga je NIET rijden.
Dat is toch vrij simpel te begrijpen? die pony hóeft niet te springen, dat is helemaal niet noodzakelijk. een sprong met 2 houten krukjes is al een stuk veiliger.... ik gebruik ook autobanden, maar de één zet ik rechtop tegen het hek aan, de andere zet ik rechtop tegen een jerrycan of een emmer aan.

tadáa; mooie veilige hindernis.

emmers die je op de kop zet zijn óók hindernissen, en daar is niets gevaarlijks aan. voor een eurotje of 4 heb je een stuk of wat emmers bij de goedkopere winkels.
maarja; met emmers kun je niet zo hoog springen...... nou, dan spring je toch niet zo hoog? of dan ga je eerst bedenken hoe je op een véilige manier je hindernis hoger kan bouwen?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:54

x__Ellis schreef:

Hoezo struisvogel-politiek? Sigaar
Hoe komt het nou toch, dat zo'n beetje ieder topic die je opent, zo afloopt?

omdat je iets 1 keer wilt horen, en daarna moeten we de koppen dicht houden, dan 'weet je dat'.
zo werkt het op bokt gewoon niet. en doen we dit om jou te pesten? nee! we willen ook graag dat jouw pony over veilige hindernissen springt, terwijl we het beest in kwestie niet eens kennen...
in het vorige topic waren er toch ook heel veel reacties nodig om jou te laten inzien dat niet alleen het zadel verkeerd lag én niet paste, maar ook dat je niet meer met dat zadel moest rijden??

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:57

laat maar zitten :S
Laatst bijgewerkt door mandy13 op 12-07-07 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

x__Ellis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 17:58

JoyCiej007 schreef:
x__Ellis schreef:

Hoezo struisvogel-politiek? Sigaar
Hoe komt het nou toch, dat zo'n beetje ieder topic die je opent, zo afloopt?

omdat je iets 1 keer wilt horen, en daarna moeten we de koppen dicht houden, dan 'weet je dat'.
zo werkt het op bokt gewoon niet. en doen we dit om jou te pesten? nee! we willen ook graag dat jouw pony over veilige hindernissen springt, terwijl we het beest in kwestie niet eens kennen...
in het vorige topic waren er toch ook heel veel reacties nodig om jou te laten inzien dat niet alleen het zadel verkeerd lag én niet paste, maar ook dat je niet meer met dat zadel moest rijden??

Goh, mijn vorige topic over Topsy & het springen verliep wel goed...
Vreemd dat jullie daar niet zo reageerden alleen omdat ik nu vertel dat er een 'ongelukje' is gebeurd dat iedereen kon overkomen !