ik ga geen commentaar geven want ik vind het er al veel beter uit zien dan in het begin. Dus vind het beetje onnodig om alsnog over dingen te gaan zeuren
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Didoo schreef:ik zeg ook niet dat hij erin word getrokkenik zeg alleen dat het niet goed is. Ga hem een paar keer met hele lange teugel rijden en kijk of hij het daarna nog doet. Een paard reageerd op jou hulpen. Hij gaat echt niet zomaar zo lopen.
Kan beter meteen leren dat er 'druk' aan de voorkant is.Didoo schreef:ik zeg ook niet dat hij erin word getrokkenik zeg alleen dat het niet goed is. Ga hem een paar keer met hele lange teugel rijden en kijk of hij het daarna nog doet. Een paard reageerd op jou hulpen. Hij gaat echt niet zomaar zo lopen.

heel mooi dat lichtblauw. nog veel suc6 ermee! 

Didoo schreef:ik zeg ook niet dat hij erin word getrokken
Citaat:Waarom word hij meteen rond getrokken?
Citaat:Hij gaat echt niet zomaar zo lopen.
Dat doet hij nou juist niet, hij loopt achter de teugel en ontwijkt op die manier de druk van het bit. Probeer zo veel mogelijk van achter naar voren te blijven rijden, achter je hand aan en niet andersom. Daarbij kan je gewoon licht contact houden (voor zo kort onder het zadel zoekt hij natuurlijk steun voor zijn evenwicht) en hoef je niet los te gooien, maar je laat hem wel zelf zoeken in plaats van in een houding lopen.Citaat:Volgens mij accepteerd de pony het bit gewoon
Succes met deze fraaie kanjer! Ing schreef:Ik ben het helemaal met Tantjuh eens. Heel mooi beestje hebben jullie ook!!! ziet er kundig uit en mijnsinziens hebben jullie het goed aangepakt.
Het stoort me dat er zoveel commentaar is geweest op de manier van rijden op de eerste fotos. het is niet vreemd dat een jong bloedpaard gespannen en angstig is wanneer er voor het eerst iemand op zijn rug stapt. en dat de houding van zuslief dan niet helemaal volgens het boekje is vind ik geen probleem. als zij op die manier prettig en stevig zit is dat voor de eerste keren geen probleem in mijn optiek. wanneer de eerste beste keer iemand van het paardje aflazerd, zorgt dat alleen maar voor meer stress. De korte longe is voor de veiligheid van de ruiter en het paard heel verstandig, als het dier gaat bokkesprongen is de persoon in het midden degene die het paard terug moet krijgen, een jong paard kent de teugelhulpen niet en dus is de ruiter nog slechts bagage.
Ik heb veel ervaring met zadelmak maken en ben van mening dat jullie het heel goed hebben aangepakt. Ik denk dat jullie een succesvolle combi zullen worden!
..

obiwan schreef:hele leuke pony maar probeer er goed op te gaan letten dat je je pony, hoe jong ook, niet achter de teugel laat lopen.
(.....)
Dat doet hij nou juist niet, hij loopt achter de teugel en ontwijkt op die manier de druk van het bit. (.....)
Op de foto's waar je zelf rijdt vind ik het een veel vriendelijker beeld geven, daar ben je goed bezig -> met je been naar je hand rijden en niet je hand vastzetten.
Didoo schreef:Waarom word hij meteen rond getrokken?

Handen wat meer rechtop maar verder:
Wat een vooruitgang! _lies_ schreef:Ja ik herinner me dat vorige topic van Ziezo nog wel
Ik vind dat er echt een hele goede verbetering is!
Ga zo door
Edit: Nog even gekeken, ik vind je zus mooier rijden eigenlijk