Ziezo met verbeteringen [HAW]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

obelixXx

Re: Ziezo met verbeteringen [HAW]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:09

srry vergeten bij te zetten.

ik ga geen commentaar geven want ik vind het er al veel beter uit zien dan in het begin. Dus vind het beetje onnodig om alsnog over dingen te gaan zeuren Haha!

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:11

Wouw wat een prachtig beestje, hoe groot is ie?

__Sanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:15

Echt een mooierd!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:34

Didoo schreef:
ik zeg ook niet dat hij erin word getrokken Huilen van het lachen ik zeg alleen dat het niet goed is. Ga hem een paar keer met hele lange teugel rijden en kijk of hij het daarna nog doet. Een paard reageerd op jou hulpen. Hij gaat echt niet zomaar zo lopen.

Teugels losgooien en zandhappen???? Op deze manier voel je aan wat het paard gaat doen. Als de pony dit zelf aangeeft...
En wat bereik je met nu losgooien, starks moet je hem oppakken en dan gaan ze in protest Verward Kan beter meteen leren dat er 'druk' aan de voorkant is.

Ziet er mooi uit! Veel plezier met dit beestje. Jijzelf oogt een beetje angstig. Klopt dat?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:08

Didoo schreef:
ik zeg ook niet dat hij erin word getrokken Huilen van het lachen ik zeg alleen dat het niet goed is. Ga hem een paar keer met hele lange teugel rijden en kijk of hij het daarna nog doet. Een paard reageerd op jou hulpen. Hij gaat echt niet zomaar zo lopen.

Wat is er niet goed aan dan? Een paard wat goed gereden wordt, volgt gewoon je hand! Heel veel jonge paarden lopen gelijk nagevelijk.. Wat schiet je ermee op om je teugels los te gooien Verward

Knap beestje hoor! Is het nou een pony of een paard?

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:14

een pony.
hij is 153 cm.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:26

prachtige beweginen Bloos! heel mooi dat lichtblauw. nog veel suc6 ermee!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:29

dankje ik ben benieuwd hoe mijn nieuwe burberry dekje bij hem staat.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:36

Ziezo is echt leuk Haha!
Ik zie zeker verbetering !!
Ga zo door

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:46

Zo ze kan mooi lopen zeg!
Ik vind het er een stuk beter uit zien dan in het 1e topic. Dit ziet er ontspannender uit en de pony kijkt ook niet meer angstig Haha!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:47

dat is waar.

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:52

Ik ben het helemaal met Tantjuh eens. Heel mooi beestje hebben jullie ook!!! ziet er kundig uit en mijnsinziens hebben jullie het goed aangepakt.

Het stoort me dat er zoveel commentaar is geweest op de manier van rijden op de eerste fotos. het is niet vreemd dat een jong bloedpaard gespannen en angstig is wanneer er voor het eerst iemand op zijn rug stapt. en dat de houding van zuslief dan niet helemaal volgens het boekje is vind ik geen probleem. als zij op die manier prettig en stevig zit is dat voor de eerste keren geen probleem in mijn optiek. wanneer de eerste beste keer iemand van het paardje aflazerd, zorgt dat alleen maar voor meer stress. De korte longe is voor de veiligheid van de ruiter en het paard heel verstandig, als het dier gaat bokkesprongen is de persoon in het midden degene die het paard terug moet krijgen, een jong paard kent de teugelhulpen niet en dus is de ruiter nog slechts bagage.

Ik heb veel ervaring met zadelmak maken en ben van mening dat jullie het heel goed hebben aangepakt. Ik denk dat jullie een succesvolle combi zullen worden!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:59

Ziet er goed uit! Haha!
Mooi dier is het hoor Ja

Didoo schreef:
ik zeg ook niet dat hij erin word getrokken Huilen van het lachen

Citaat:
Waarom word hij meteen rond getrokken?

Ik zie trouwens nergens iemand trekken, en ik denk ook niet dat de pony in een krul loopt.
Citaat:
Hij gaat echt niet zomaar zo lopen.

Volgens mij accepteerd de pony het bit gewoon.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 16:10

ja want toen ik erop zat toen had ik de teugels nauwelijks in handen.

obiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:19

hele leuke pony maar probeer er goed op te gaan letten dat je je pony, hoe jong ook, niet achter de teugel laat lopen.
Citaat:
Volgens mij accepteerd de pony het bit gewoon
Dat doet hij nou juist niet, hij loopt achter de teugel en ontwijkt op die manier de druk van het bit. Probeer zo veel mogelijk van achter naar voren te blijven rijden, achter je hand aan en niet andersom. Daarbij kan je gewoon licht contact houden (voor zo kort onder het zadel zoekt hij natuurlijk steun voor zijn evenwicht) en hoef je niet los te gooien, maar je laat hem wel zelf zoeken in plaats van in een houding lopen.
Op de foto's waar je zelf rijdt vind ik het een veel vriendelijker beeld geven, daar ben je goed bezig -> met je been naar je hand rijden en niet je hand vastzetten.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 16:26

oke bedankt voor de tip.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:29

Ik vind het er een stuk beter uitzien dan vorige keer, hardstikke goed! Lachen Succes met deze fraaie kanjer!

Jessicoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:30

Ing schreef:
Ik ben het helemaal met Tantjuh eens. Heel mooi beestje hebben jullie ook!!! ziet er kundig uit en mijnsinziens hebben jullie het goed aangepakt.

Het stoort me dat er zoveel commentaar is geweest op de manier van rijden op de eerste fotos. het is niet vreemd dat een jong bloedpaard gespannen en angstig is wanneer er voor het eerst iemand op zijn rug stapt. en dat de houding van zuslief dan niet helemaal volgens het boekje is vind ik geen probleem. als zij op die manier prettig en stevig zit is dat voor de eerste keren geen probleem in mijn optiek. wanneer de eerste beste keer iemand van het paardje aflazerd, zorgt dat alleen maar voor meer stress. De korte longe is voor de veiligheid van de ruiter en het paard heel verstandig, als het dier gaat bokkesprongen is de persoon in het midden degene die het paard terug moet krijgen, een jong paard kent de teugelhulpen niet en dus is de ruiter nog slechts bagage.

Ik heb veel ervaring met zadelmak maken en ben van mening dat jullie het heel goed hebben aangepakt. Ik denk dat jullie een succesvolle combi zullen worden!

Ik ben het hierook mee eens!,,
De pony wordt echt niet in de krul lopen!..
en anders zou je dat ook heuus! wel zien! Verward..
ga zo door! Pling

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:05

Ziet er wederom goed uit hoor! Ga zo door, je gaat vast nog veel plezier aan je deze pony beleven.

MisJis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:15

Leuke plaatjes horen leuke combi Knipoog
Probeer alleen wel wat aan je handjes te werken;) voor de rest super!!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:29

Ja ik herinner me dat vorige topic van Ziezo nog wel Lachen
Ik vind dat er echt een hele goede verbetering is!
Ga zo door Lachen

Edit: Nog even gekeken, ik vind je zus mooier rijden eigenlijk Bloos

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:52

Zoow, wat een gezeik hebben jullie over je heen gekregen in het eerste topic.....
Net als enkele anderen die hier iets doorheen kunnen kijken, ziet het mijns inszien uit alsof jullie het erg goed hebben aangepakt, op basis van de foto's!

Logisch dat een pony niet geheel ontspannen is wanneer er voor het eerst een mens op zijn rug klimt...hoei!

Ga zo door, veel plezier nog met deze onwijs leuke pony!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:29

obiwan schreef:
hele leuke pony maar probeer er goed op te gaan letten dat je je pony, hoe jong ook, niet achter de teugel laat lopen.
(.....)
Dat doet hij nou juist niet, hij loopt achter de teugel en ontwijkt op die manier de druk van het bit. (.....)
Op de foto's waar je zelf rijdt vind ik het een veel vriendelijker beeld geven, daar ben je goed bezig -> met je been naar je hand rijden en niet je hand vastzetten.

Nou ben ik erg benieuwd hoe jij constateert dat deze pony achter de teugel loopt. Want ik zie het niet zo, eerlijk gezegd.
Ik ben wél met je eens dat dat een puntje van aandacht is omdat hij hier en daar wat naar boven kruipt én het zou (zo op de foto's te zien) kunnen dat de ruiter haar handen wat vastzet. Dan is een uitweg voor de pony (oprollen en achter de teugel kruipen) al gauw gevonden.
MAAR; ik persoonlijk zie dat hier op de foto's nog niet gebeuren.
Ben daarom erg benieuwd naar je uitleg.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:32

Didoo schreef:
Waarom word hij meteen rond getrokken?

wat een kortzichtige opmerking Rolleyes
Ik zie echt geen getrek en gesleur, en aan de hand van deze foto's kan je dat ook moeilijk bepalen. Beetje belachelijk om alleen zo te reageren.

Vind het er juist wel heel vriendelijk uit zien. Ja Handen wat meer rechtop maar verder: Wow! Wat een vooruitgang!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 08:29

_lies_ schreef:
Ja ik herinner me dat vorige topic van Ziezo nog wel Lachen
Ik vind dat er echt een hele goede verbetering is!
Ga zo door Lachen

Edit: Nog even gekeken, ik vind je zus mooier rijden eigenlijk Bloos

dat komt omdat zij ook meer ervaring heeft.
ik rij net weer sinds een maand of 3.