rijden op mijn jonge merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: rijden op mijn jonge merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:38

postbodesiem schreef:
Sorry,ik moet me inhouden, ik kan je absoluut geen complimenten geven, geen cap, spijkerbroek, schoenen= onverantwoord bezig
zo ook het filmpje, ik vind het niet goed hoe je je 3 jarige rijdt, maar dat is mijn mening

Dat bedoel ik dus met braaf paard... anders was dit al lang goed mis gegaan!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:39

Vissen naar complimentjes???? Die krijg je niet veel met zulke foto`s ben ik bang Lips are sealed

Ik vind alleen de eerste foto eigenlijk een leuke uitstraling hebben. de rijfoto`s zien er niet echt ontspannen uit.
Broek en schoenen viel me ook meteen op, maar goed dat is al gezegd. Cap idem dito.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:43

Je paard doet heel erg haar best voor haar leeftijd, hoor. Lachen
Krijg je rijles? Want ook ik vind dat je balans en je zit erg rommelig overkomen en daarmee belast je je jonge paard heel erg. En dat wil je vast niet. En niet teveel aandrijven, want daarmee stomp je een paard snel af. Voor bitloos rijden ben ik absoluut, zeker bij jonge paarden. Ja

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:49

Nadya: Hoe kom je nou bij bitloos? Ik zie toch gewoon een bitje?

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:51

Je vraagt naar complimentjes dus vooruit: ik vind het een verschrikkelijk leuk paard om te zien en ben blij dat je het dier niet stoort met je handen.
Verder sluit ik me aan bij al het voorgaande commentaar, jouw aankleding (geen cap, geen veilig schoeisel) is een voorbeeld van hoe het niet hoort. Bovendien vind ik dat je heel erg uit balans bent bij de bewegingen, zorg dat je zo stil mogelijk en mee met de beweging bent, zo'n jonkie heeft het al moeilijk genoeg met wennen aan de ruiter en let op je benen, erg onrustig.
Je bedoelingen lijken heel goed en ik snap dat je trots bent, maar je zit wel in een fase waar de africhting nogal nauw luistert.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:57

SGWOllie schreef:

De TS wil parelli gaan doen...

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:02

Alles is wel gezegd denk ik, qua cap en kleding en alles... maar ik wil een dingetje toevoegen... denk om je benen! Houd ze wat rustiger. Ze zwaaien enorm, als je je filmpje terugziet zal je dat wel opvallen. Houd ze stil, drijf iets minder aan (ik denk dat je paardje daardoor ook wat onrustig is) en probeer een rustige zit te bereiken. Zoals het nu gaat zit je haar toch een beetje in de weg.

Je paardje is een schoonheid trouwens! Lachen

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:09

Leuk paardje, braaf ook zo te zien.
Wanneer je benen én het zadel stil zouden liggen gaat het vast fijner voor beide partijen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 12:11

Latruda schreef:
SGWOllie schreef:

De TS wil parelli gaan doen...

Parelli is toch niet bitloos? Dan kan ze beter freestyle gaan rijden....
Ik wil ook Parelli gaan doen, maar dan echt bitloos, hoor.

SGWollie, ik dacht dat ze had gezegd dat ze bitloos ging rijden, maar ik zal het wel niet goed gelezen hebben dan. Jammer.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:05

Succes met vissen naar complimentjes, maar ik zou een andere hengel uitgooien...

juliahulshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:11

Heej, Een erg mooi paardje zeg! Alleen je schopt erg met je benen! Probeer is wat zachter te zijn en 1x hard aan te drijven inplaats vaan 100x heel zachtjes!! Verder rij je erg mooi en het paardje lijkt me erg lief! Mischien ee cap dragen maar dat moet je zelf weten!

Doeg Xxx veel plezier nog met haar Julia

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:17

Flevolander schreef:
Waarom heb je op zo'n jong paard geen cap op !?

Normaal vind ik dat iedereen dat voorzichzelf moet weten, maar met jonge dieren kan je dat risico niet nemen vind ik, op het filmpje komt het dier nog totaal niet bevestigd over. In mijn ogen is dat toch wel een behoorlijk goede reden op een cap op te zetten !

Verder een leuk dier Haha!

ja viel mij ook op. gewoon geen risico nemen hoor Knipoog en zeker omdat ie nu al 3 weken stil stond. maar eigen keuze. mooi paard.

en lijkt me wel leker zitten Vork

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:21

deschels schreef:
Citaat:
goede been lichtrijden mag hoor?

Dit is geen sarcasme hoor, gewoon een opmerking..
en als je van hand veranderd en weer op het verkeerde been gaat zitten dan moet je er toch eens op letten.

dat klopt. je kan het ook netter brengen, maar het is erg belangrijk. vooral bij een jong paard! Ik merk uit eigen ervaring dat ik m'n hele paard uit balans breng als ik met het verkeerde been een (krappe) bocht maak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:27

Ts dit is bokt Haha! En met zulke foto's ga je niet veel vangen vrees ik Bloos

Geen cap, geen degelijjke schoenen, geen rijbroek, slecht passend zadel, je houding is ook niet ideaal én het technische gedeelte (op het juiste been lichtrijden bvb) is ook niet echt in orde... Behalve dat het een mooi paard is valt er niet veel compliment te geven Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou degelijke rijkleding aan doen zodat je je paardje wat kan ondersteunen, nu ben je meer aan het zoeken naar hoe je nu eigenlijk het meest in evenwicht zit dan naar hoe je het je paard het makkelijkst kan maken Lachen Bij jonge dieren is dat laatste het belangrijkste! en dan zou het niet mogen dat je nog aan honderde andere zaken moet denken. Die moeten gewoon in orde zijn uit belang van het paard.

Ik denk echter dat ik op de achtergrond een lesgever hoorde? Als dat klopt; super! OK dan!

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:30

Ben het met het bovenstaande commentaar eens en ik denk niet dat je kan gaan 'vissen naar complimentjes'.
Ook zie ik dat het zadel niet goed ligt?
Verder een mooi paard, hoop dat je er veel plezier en succes van gaat hebben.
Idd, tis bokt, en je foto's en filmpje is niet boktvrij Nagelbijten / Gniffelen

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:32

pharagirlke schreef:
Ts dit is bokt Haha! En met zulke foto's ga je niet veel vangen vrees ik Bloos

Geen cap, geen degelijjke schoenen, geen rijbroek, slecht passend zadel, je houding is ook niet ideaal én het technische gedeelte (op het juiste been lichtrijden bvb) is ook niet echt in orde... Behalve dat het een mooi paard is valt er niet veel compliment te geven Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou degelijke rijkleding aan doen zodat je je paardje wat kan ondersteunen, nu ben je meer aan het zoeken naar hoe je nu eigenlijk het meest in evenwicht zit dan naar hoe je het je paard het makkelijkst kan maken Lachen Bij jonge dieren is dat laatste het belangrijkste! en dan zou het niet mogen dat je nog aan honderde andere zaken moet denken. Die moeten gewoon in orde zijn uit belang van het paard.

Ik denk echter dat ik op de achtergrond een lesgever hoorde? Als dat klopt; super! OK dan!

Ja maar als je dan een lesgever hebt, moet die dan niet commentaar geven over de rijdkleding etc?
Vooral als je les hebt, is het al helemaal niet verstandig.. dan is het nl. niet zomaar even rijden (ookal zou je daar ook gewoon fatsoenlijke kleding moeten dragen).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:36

Lenja schreef:
Ja maar als je dan een lesgever hebt, moet die dan niet commentaar geven over de rijdkleding etc?
Vooral als je les hebt, is het al helemaal niet verstandig.. dan is het nl. niet zomaar even rijden (ookal zou je daar ook gewoon fatsoenlijke kleding moeten dragen).

al komt mijn lesklantje in een rokje rijden, als ze blijft zitten is het goed Clown (moet er wel bijzeggen dat die pony bomproof is )

bij een jong pard zou ik idd iets zeggen in de trand van 'zou je niet beter....'
maar dat doen lang nietalle lesgevers Mijn lesgever zou er ook weinig van zeggen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:42

Toch vind ik dat dan vreemd, als een lesgever niets over de manier van kleden zou zeggen in een geval als dit.

Op het filmpje is ook duidelijk te zien dat de TS onvoldoende balans heeft en zo achterover klapt in het zadel... Als dit mijn paard was..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:54

maar het is haar paard en je kan als lesgever niets verplichten Knipoog

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:58

Nou je kan wel een beetje richtlijnen geven als instructrice hoor!
Als je les geeft ben je op dat moment verantwoordelijk voor je leerling, dus ook als die valt ofzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:59

richtlijnen idd, maar als je lesklant zegt 'dit rijd fijner' tja dan sta je daar met je richtlijnen Clown Je kan ze niet zelf aankleden. Knipoog

Dit kan je imo niet op de lesgever steken, ik ga er vanuit dat mijn lesklant (of de ouders van) hun verantwoordelijkheid opnemen. En daar hoord jezelf aankleden toch echt bij, dat is toch écht niet mijn verantwoordelijkheid

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:01

Je kunt inderdaad richtlijnen geven.

Als je als instrutrice niets te vertellen hebt, kan je volgens mij beter stoppen met die leerling of met lesgeven. Je staat daar toch niet voor niets? Je dient les te geven. En als het moet ook in het kleden van de ruiter. Veiligheid staat voorop!

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:03

Nibbit schreef:
Nou je kan wel een beetje richtlijnen geven als instructrice hoor!
Als je les geeft ben je op dat moment verantwoordelijk voor je leerling, dus ook als die valt ofzo.

Daar ben ik het mee eens Knipoog

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:05

http://www.mijnalbum.nl/Foto-VKXTAXT4.jpg

Losse teugel? Waar? Ik zie daar een dier die er geen bal van snapt door jou tegenover gestelde hulpen. Je gewicht geeft totaal iets anders aan dan wat je handen doen! Zorgt eerst dat de standaard basis er in zit. Zodat je goed kan sturen, hij naar beenhulpen luistert en gewichthulpen snapt..Ga dan pas andere dingen proberen..Maar goed dat is mijn mening Bloos

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:05

Als instructrice hoor je het wel goed aan te raden, als je je leerlingen zo laat rijden, tsja....

Alleen uit respect al kleed ik me 'netjes' als ik naar les ga!