m`n paardjes bitloos @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bispax

Re: m`n paardjes bitloos @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 17:44

Ilsex schreef:
Nou hoe je het voor elkaar krijgt echt zonder bit enof zonder halster te rijden, want als ik rijd zonder bit kan ik dat alleen met halster . Clown . Ik heb het vandaag geprobeerd en hij vond het niet echt makkelijk te begrijpen hoeveel ik ook probeerde te sturen me me benen Huilen Vork .

Haha! je moet ook eerst combineren halster en neck-rop ...ik scheelde bij mij dat ik een half jaar western lessen heb gehad , dus axel had het al snel door Knipoog

Lenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:52

Leuk om te zien dat je zo ook een paard kan 'rijden'.
Al moest ik wel lachen om dat ponytje, zo in het roze Clown
Maar het staat wel cute hoor..
Ga zo door!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 18:01

heb enkele filmpjes van m`n paardjes
met zeiltje draven
http://www.zippyvideos.com/4572186685314816/dscn4569/

spirit voetballen alles gebeurt met een simpele touwtje en stem gebruik
http://www.zippyvideos.com/7907852855198656/dscn4264/
enkele passen achterwaarts
http://www.zippyvideos.com/8906449155198746/dscn4267/
draven
http://www.zippyvideos.com/4115189525198766/dscn4269/
draf--halt--enkele passen achterwaarts
http://www.zippyvideos.com/8111776535198816/dscn4270/
http://www.zippyvideos.com/1383711555198846/dscn4271

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:49

Heb op het nh-forum ook al 'ns gezegd dat ik jullie er zó gaaf uit vind zien, schapenvachtje, pijl&boog, en gaan! Geweldig, ik denk dat ik mijn schapenvelletje toch ook maar van m'n kamer vandaan ga trekken, en even crea-bea gaan doen met een singeltje eraan Haha!

Vind het ook súper dat je dochtertje ook bitloos rijd, rijd ze haar pony altijd zo? Lachen

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:54

het ziet er super uit ik zou het ook wel willen. Maar heb 1 probleem hoe hou je je paardje bij al dat gras vandaan die van mij gaat er zonder bit rustig op lopen knauwen en doen en dan ben ik pase. Ze doet dit al 5 jaar en probeer het al 5 jaar af te leren is nog niet gelukt.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 18:59

gaaf joh, dat je zoveel vertrouwen heb in je paard en je paard je zo goed volgt. Jij hebt het echt wel goed voor mekaar. Lachen

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:12

Echt stoer he!!
Heel gaaf vooral het shetje Zo Cute..!!:D Haha!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:48

Dáár wil ik ook naar toe! Haha!
Paard wordt nu bitloos ingereden, maar alleen met neck rope is toch wel het uiteindelijke doel, erg leuk! Ja

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 20:01

Myukii schreef:
Heb op het nh-forum ook al 'ns gezegd dat ik jullie er zó gaaf uit vind zien, schapenvachtje, pijl&boog, en gaan! Geweldig, ik denk dat ik mijn schapenvelletje toch ook maar van m'n kamer vandaan ga trekken, en even crea-bea gaan doen met een singeltje eraan Haha!

Vind het ook súper dat je dochtertje ook bitloos rijd, rijd ze haar pony altijd zo? Lachen

thnx Myukii Haha! normaal zou ik niet anders meer willen dan rijden op m`n schaapie zit heerlijk ok is niet goed voor het paardje zijn rug maar we stappen hoofdzakelijk of in galop Bloos

nou m`n dochtertje weet niet beter dan bitloos ...haar pony is net zadelmak en ze ment met hem ook bitloos , billy is een 3.5 jarige hengst ... Haha!

momo_lover schreef:
het ziet er super uit ik zou het ook wel willen. Maar heb 1 probleem hoe hou je je paardje bij al dat gras vandaan die van mij gaat er zonder bit rustig op lopen knauwen en doen en dan ben ik pase. Ze doet dit al 5 jaar en probeer het al 5 jaar af te leren is nog niet gelukt.

vooral voorwaarts houden maar af en toe gaat meneer ook op de rem en lekker uitgebreid eten Haha! en dan zit ik dan Bloos maar goed meestal krijg ik hem wel gelijk verder of ik geef toestemming om af en toe een hapje te nemen ...ligt gewoon aan de situatie Haha!

Elke87 schreef:
gaaf joh, dat je zoveel vertrouwen heb in je paard en je paard je zo goed volgt. Jij hebt het echt wel goed voor mekaar. Lachen

thnx elke87 yep ik heb van een probleem pony een super pony van gemaakt ...door elkaars te respecteren en te vertrouwen Knipoog
en met m`n bonte hengst daar zijn we ook nog niet hoor ...wil hem ook met een neck-rope rijden ...we zijn al halve wegen , bitloos doen we van begin af ... Haha!

paardjeslove schreef:
Echt stoer he!!

Heel gaaf vooral het shetje Zo Cute..!!:D Haha!

Haha! yep leuk he ...shakira 5 jaar en billy 3.5 jaar
hier een foto van m`n schatjes

Afbeelding
Shot at 2007-07-12

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:13

Ja respect en vetrouwen, dat zijn de sleutelwoorden he.Lachen Misschien ga ik mijn paard (nu nog veulen) dit ook wel leren. Wil sowieso met hem gaan freestylen, dus dit past er opzich wel bij. Maar wil ook gewoon met bit rijden aangezien ik wedstrijden wil gaan rijden.
Kun je serieus bitloos mennen. Ik kan mij shet niet eens mennen met een gebroken bit. Nouja gaat lastiger. Hij wil echt niet stoppen dan Lachen.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 20:42

Elke87 schreef:
Ja respect en vetrouwen, dat zijn de sleutelwoorden he.Lachen Misschien ga ik mijn paard (nu nog veulen) dit ook wel leren. Wil sowieso met hem gaan freestylen, dus dit past er opzich wel bij. Maar wil ook gewoon met bit rijden aangezien ik wedstrijden wil gaan rijden.
Kun je serieus bitloos mennen. Ik kan mij shet niet eens mennen met een gebroken bit. Nouja gaat lastiger. Hij wil echt niet stoppen dan Lachen.

begin met je shetje helemaal opnieuw ..leer hem op stem te stoppen Knipoog

bouw het op met veel grond werk te doen Haha!

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:51

bispax schreef:
begin met je shetje helemaal opnieuw ..leer hem op stem te stoppen Knipoog

bouw het op met veel grond werk te doen Haha!
[/quote]

Als hij weer bij mij staat ga ik dat zeker doen. Hij staat nu helaas bij andere mensen, merk ook dat hij daar veel meer mag Lachen. Maar hij heeft het er erg naar zn zin dus.. Lachen

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 22:03

haha Haha! tja ze worden graag verwent die kleine belhamels ...maar goed ik hoor het wel zodra hij weer thuis is Knipoog

xxxNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:09

xxxNicky schreef:
Erg gaaf om te zien hoe je met je paarden omgaat!!

thnx nicky ..dat kan jij ook hoor , kwestie van bezig zijn Haha!

Ik heb geen eigen paard helaas. Wel sinds kort een ontzettend braaf verzorgpaard.
Hij is 12 jaar en word al z'n hele leven recreatief gereden. Ben nu bezig met grondwerk en lekker buitenritjes maken en natuurlijk de dagelijkse verzorging. Hij geeft geen conditie en is een paar kilootjes te zwaar, dus daar gaan we ook aan werken.
Ik wil zeker de weg naar bitloos gaan volgen. Weet alleen nog niet hoe maar daar kom ik wel achter! (dat wordt iig veeeeeel lezen....) Nagelbijten / Gniffelen

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:23

Echt super gaaf, schapen vachtje heerlijk Lovers !
En je dochtertje op die shet is ook zo schattig, super hoor!

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:34

Echt super.
Lijkt me heerlijk om zo te kunnen rijden.

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:43

Ik vind het erg mooi om te zien. Ik ben zelf met grondwerk bezig en merk hierdoor al hoe het vertrouwen tussen mij en mijn paard versterkt. Hij ging er altijd vandoor, (had ook lichamelijke oorzaken hoor)maar nu niet meer. Mijn paard is helaas blind aan het worden, zou ik het hem evengoed nog kunnen leren? Ik heb nu het gevoel dat hij steun zoekt op mijn teugels.

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 10:36

Ik heb geen eigen paard helaas. Wel sinds kort een ontzettend braaf verzorgpaard.
Hij is 12 jaar en word al z'n hele leven recreatief gereden. Ben nu bezig met grondwerk en lekker buitenritjes maken en natuurlijk de dagelijkse verzorging. Hij geeft geen conditie en is een paar kilootjes te zwaar, dus daar gaan we ook aan werken.
Ik wil zeker de weg naar bitloos gaan volgen. Weet alleen nog niet hoe maar daar kom ik wel achter! (dat wordt iig veeeeeel lezen....) Nagelbijten / Gniffelen[/quote]

dat is toch super dat je met je verzorg paardje kunt /mag doen ...leeftijd speelt geen rol hoe ouder hoe gemakkelijker Knipoog die kennen de kneepjes van het vak al Haha!

maarre wil je meer weten hoe te beginnen met bitloos ga dan naar m`n forum toe daar staat alles uit gelegd en nog meer nuttige tips

Tong uitsteken

Ies_ schreef:
Echt super gaaf, schapen vachtje heerlijk Lovers !
En je dochtertje op die shet is ook zo schattig, super hoor!

thnx voor je leuke reactie enne het schaapje zit superrrrrrrr Haha!

Rashja schreef:
Echt super.
Lijkt me heerlijk om zo te kunnen rijden.

is het ook ...om zo veel power onder je kont en dan zo simpel mee kunnen rijden is voor mij de ultieme kick wat ik elke x krijg na z`n rit Haha!

Clyde schreef:
Ik vind het erg mooi om te zien. Ik ben zelf met grondwerk bezig en merk hierdoor al hoe het vertrouwen tussen mij en mijn paard versterkt. Hij ging er altijd vandoor, (had ook lichamelijke oorzaken hoor)maar nu niet meer. Mijn paard is helaas blind aan het worden, zou ik het hem evengoed nog kunnen leren? Ik heb nu het gevoel dat hij steun zoekt op mijn teugels.

het niet meer vandoor gaan dat is meestal een teken dat je goede leider bent .. ...maar ik zou het niet op geven hoor , probeer juist nu nog te leren dan heb je dadelijk als hij/zij helemaal blind is nog meer steun van jij jou nodig Knipoog met de teugels dat kan zijn ...hij mist gedeelte van zijn zicht en dat vang hij op via de teugels ...je zou bitloos kunnen proberen ...

iemand van m`n forum sprong met haar paardje met 1 oog blind wil je haar ervaring graag horen kom dan naar m`n forum Haha!

http://www.topbb.com/thatsthespirit/ind ... sthespirit

p.s m`n forum is maar gedeeltelijk toegangkelijk voor geen leden dus als je alles wilt lezen moet je lid worden Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door bispax op 13-07-07 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:40

Jij hebt een verzorgster he Knipoog
Ik sprak haar op een ander forum, zag ineens de foto's van jou paarden voorbij komen Clown

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:40

Ach wat gaaf dat shetje en u dochtertje!
Echt super leuk dat roze, en die bandages, waar heeft u/uw dochtertje die gekocht? of zijn ze zelfgemaakt? Iig echt heel leuk!

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:45

Mooie foto's! Ik zie de laatste tijd veel mensen bitloos rijden, zelf ik rijd sinds kort ook bitloos en dat bevalt super!
De Shetlander ziet er gweldig uit! De lievelingskleur van je dochtertje zal wel roze zijn. Knipoog Succes met het bitloos rijden!!

bispax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 10:55

Somebitch schreef:
Jij hebt een verzorgster he Knipoog
Ik sprak haar op een ander forum, zag ineens de foto's van jou paarden voorbij komen Clown

welke van de vele, hebben zoveel mee geholpen
Tong uitsteken

tinkerfan555 schreef:
Ach wat gaaf dat shetje en u dochtertje!
Echt super leuk dat roze, en die bandages, waar heeft u/uw dochtertje die gekocht? of zijn ze zelfgemaakt? Iig echt heel leuk!

thnx voor de leuke reactie ...de bandages heeft ze gekregen voor haar verjaardag ...ze waren in ieder geval gekocht Haha!

Tijgertje86 schreef:
Mooie foto's! Ik zie de laatste tijd veel mensen bitloos rijden, zelf ik rijd sinds kort ook bitloos en dat bevalt super!
De Shetlander ziet er gweldig uit! De lievelingskleur van je dochtertje zal wel roze zijn. Knipoog Succes met het bitloos rijden!!

ik rij al 2 jaar zonder bit ...af en toe als er nieuwe verzorgers komen wil wel eens een leer bitje in doen maar liever niet Tong uitsteken

enne je mag niet meer raden Haha! yep alles is roze ook thuis op haar slaap kamer etc etc

thnx jij ook succes met bitloos rijden

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:57

Lotte heet ze geloof ik,

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 10:58

Ziet er super uit Lachen

Jong geleerd is oud gedaan toch?

Marloez