Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:een paard faked geen kreupelheid om onder het werk uit tekomen...een paard is zo slim niet om dat tekunnen denken, wij vermenselijken dat gedrag.
. Fysio vond ook niets. Toen heb ik een keer een klap op zijn edele billetjes gegeven, en wat denk je...niets aan de hand

crossmonster schreef:De goede sportmasseuses hebben een degelijke opleiding achter de rug, en weten wanneer ze van een mens/dier af moeten blijven. Bovendien is de kans dat je iets verkeerd doet heel erg klein, aangezien daar errug veel kracht voor nodig is, en het dier dat niet toestaat.en die sportmasseuse, wat is dat voor iets?
met masseren kun je soms ook wel een en ander verkeerd doen ...
Hester schreef:crossmonster schreef:De goede sportmasseuses hebben een degelijke opleiding achter de rug, en weten wanneer ze van een mens/dier af moeten blijven. Bovendien is de kans dat je iets verkeerd doet heel erg klein, aangezien daar errug veel kracht voor nodig is, en het dier dat niet toestaat.en die sportmasseuse, wat is dat voor iets?
met masseren kun je soms ook wel een en ander verkeerd doen ...
Ook al gaat 't beter, ik zou toch nog 'n osteopaat laten kijken.
dierfysio schreef:Hester schreef:De goede sportmasseuses hebben een degelijke opleiding achter de rug, en weten wanneer ze van een mens/dier af moeten blijven. Bovendien is de kans dat je iets verkeerd doet heel erg klein, aangezien daar errug veel kracht voor nodig is, en het dier dat niet toestaat.
Dat ben ik niet met je eens; er zijn zat situaties te bedenken waarbij massage juist verkeerd is, in plaats van goed. Acute ontstekingen, bijvoorbeeld, maar nog zat meer voorbeelden te bedenken. Ook zonder veel kracht te zetten kun je schade doen dus!
Dat vind ik persoonlijk ook een beetje het gevaar van de nieuwe trend 'masseer je paard / laat je paard masseren (door een niet-fysiotherapeut)'; zonder een degelijke opleiding (en dan bedoel ik geen cursusje van 'n paar avonden, maar gedegen onderwijs over anatomie, fysiologie, ziekteleer, etc.etc.) weet je feitelijk niet wat je doet, met alle (onbedoeld kwalijke) gevolgen vandien.

, echt super.
Wat was ik blij dat te horen nadat ik op mijn werk de hele ochtend had zitten zweten.