Lady[Welsh]@Springrecord verbreken+Blooperfoto's!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Lady[Welsh]@Springrecord verbreken+Blooperfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:51

Ik zeg toch in DE springles, niet in EEN springles. Je zegt dat ze het een keer moet leren en jullie het daarom oefenen, omdat jullie het moeilijk vinden, deze hoogte. Maar doe dat dan niet zo, maar onder begeleiding, in DE springles bijvoorbeeld..

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 11:52

nikki160287 schreef:
Ze basculeerd niet goed en vouwt haar benen ook heel raar weg. Op de lagere hindernissen is de techniek veel beter.

Zo raar vouwt ze haar benen niet weg. Ze vouwt ze alleen niet vóór dr, maarja ze heeft ook geen springbloed ofzo. En dat basculeren komt vanzelf wel na oefenen. Dat deed ze eerst bij lage sprongetjes (40/50 cm) ook niet, en nu wel.

queraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:54

VIPPIEKIPPIE schreef:
Ik zeg toch in DE springles, niet in EEN springles. Je zegt dat ze het een keer moet leren en jullie het daarom oefenen, omdat jullie het moeilijk vinden, deze hoogte. Maar doe dat dan niet zo, maar onder begeleiding, in DE springles bijvoorbeeld..

zo bedoelde ik het

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:56

quera schreef:
De hindernissen zijn zelf niet gevaarlijk.
maar dat je er geen grondbalk hebt liggen.
dat je het met lage hindernissen niet doet oke maar alsje hoger gaat springen moet dat juist wle vindt ik. heb het zelf ook gehad. een pony die sprong alles .en1 keer heen grondbalk gedaan ging nog goed maar is daarna een keer door de hindernis geknalt omdat ze de hoogte niet zag.en ze durft nu niet meer goed te springen heeft heel lang geduurt voordat ze uberhaubt in de buurt van een hindernis kwam. ik denk niet dat je dat je paard aan wilt doen?

zelf met een jong paard spring ik in de springles(van een nationale ruiter) over meer dan een meter Zonder grondbalk...ik doe dit al een half jaar...(niet altijd Duh maar af en toe is ) en ik ben nog nooit door een hindernis heen gevlogen zodat die niet meer sprong... dus bij jou is het...of je paard heeft niet genoeg inschattingsvermogen...of heeft gewoon een keer flinke pech gehad

queraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:58

M_Vainqueur schreef:
quera schreef:
De hindernissen zijn zelf niet gevaarlijk.
maar dat je er geen grondbalk hebt liggen.
dat je het met lage hindernissen niet doet oke maar alsje hoger gaat springen moet dat juist wle vindt ik. heb het zelf ook gehad. een pony die sprong alles .en1 keer heen grondbalk gedaan ging nog goed maar is daarna een keer door de hindernis geknalt omdat ze de hoogte niet zag.en ze durft nu niet meer goed te springen heeft heel lang geduurt voordat ze uberhaubt in de buurt van een hindernis kwam. ik denk niet dat je dat je paard aan wilt doen?

zelf met een jong paard spring ik in de springles(van een nationale ruiter) over meer dan een meter Zonder grondbalk...ik doe dit al een half jaar...(niet altijd Duh maar af en toe is ) en ik ben nog nooit door een hindernis heen gevlogen zodat die niet meer sprong... dus bij jou is het...of je paard heeft niet genoeg inschattingsvermogen...of heeft gewoon een keer flinke pech gehad

dit paard blijkbaar ook niet want ze haalt het nu echt maar net..
en daarom kan je het beter wel doen
@M_V: ik spring ook meer als een meter dus daar kan het ook niet aan liggen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:03

Maar daar zeg je het ook al, Mariska.
Onde GOEDE begeleiding van een NATIONAAL ruiter. Dat verklaart al een heel hoop denk je niet? Het punt is, dat jullie met z'n 2en maar wat doen, en omdat jij springles hebt van een goede ruiter, maakt dat niet meteen dat je er ook veel verstand van hebt. Want anders had het een heel ander beeld gegeven, nietwaar? Het punt is dus, dat het best zo kan, en dan blijf ik erbij dat een grondbalk verstandig is tot de pony geen moeite heeft met deze hoogten, dat het onder GOEDE begeleiding moet gebeuren, en dan doel ik niet op een 16jarige.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:11

VIPPIEKIPPIE schreef:
Maar daar zeg je het ook al, Mariska.
Onde GOEDE begeleiding van een NATIONAAL ruiter. Dat verklaart al een heel hoop denk je niet? Het punt is, dat jullie met z'n 2en maar wat doen, en omdat jij springles hebt van een goede ruiter, maakt dat niet meteen dat je er ook veel verstand van hebt. Want anders had het een heel ander beeld gegeven, nietwaar? Het punt is dus, dat het best zo kan, en dan blijf ik erbij dat een grondbalk verstandig is tot de pony geen moeite heeft met deze hoogten, dat het onder GOEDE begeleiding moet gebeuren, en dan doel ik niet op een 16jarige.

Ik geef je wel gelijk dat het verstandig is dat er een grondbalk bij hoort. maar 1 of 2 sprongen hoger zonder grondbalk kan op zo'n manier geen kwaad. Ik geef mezelf ook niet op als goede begeleiding...maar ik weet iig wel waarmee ik bezig ben...ik loop niet te gokken...waarom denk je dat we maar 1 hindernis zonder grondbalk hebben...dat is een punt van veiligheid maar zo kan je wel kijken hoever je kan...nu hebben we gezien dat we dit nog niet helemaal kunnen...en zo kom je problemen tegen die je op de lagere sprongen niet ziet(zoals tever naar voren gaan zitten en het basculeren) hier kan je nu op lagere(andere) sprongen mee gaan oefenen...

maar nu zijn we het gezeur toch wel zat...marlies zet niet foto's op bokt om alleen maar gezeik te krijgen...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:14

Dan moeten jullie niet op zo'n onverantwoordelijke manier ermee omgaan, dan heb je nergens last van hoor.. Maargoed, veel plezier nog van de pony! Lachen

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:21

Leuke pony heb je! Maar probeer er wel voor te zorgen dat je pony er ook plezier in blijft hebben. Als die hoge hindernissen moeilijk zijn spring die dan niet te vaak. Als ze er vaak achter blijft hangen zal ze misschien de moed gaan verliezen

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 12:32

o0o_Jade_o0o: We springen 'moeilijke' hindernissen ook zeker niet vaak! Lachen

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 12:43

M_Vainqueur schreef:
VIPPIEKIPPIE schreef:
Maar daar zeg........jarige.

Ik geef je wel gelijk dat het verstandig is dat er een grondbalk bij hoort. maar 1 of 2 sprongen hoger zonder grondbalk kan op zo'n manier geen kwaad. Ik geef mezelf ook niet op als goede begeleiding...maar ik weet iig wel waarmee ik bezig ben...ik loop niet te gokken...waarom denk je dat we maar 1 hindernis zonder grondbalk hebben...dat is een punt van veiligheid maar zo kan je wel kijken hoever je kan...nu hebben we gezien dat we dit nog niet helemaal kunnen...en zo kom je problemen tegen die je op de lagere sprongen niet ziet(zoals tever naar voren gaan zitten en het basculeren) hier kan je nu op lagere(andere) sprongen mee gaan oefenen...

Bedankt Mariska, naar die woorden zocht ik! En 1x springen onder minder goede en professionele begeleiding kan écht wel hoor! Knipoog En zoals Mariska zegt, we weten nu precies wáár we aan kunnen werken, en dat gaan we nu (met lagere sprongetjes, en mét grondbalk) ook doen!

Verdere reactie's over het missen van 1 (!!) grondbalk, graag via PB ofzo. Want nu weet ik het wel! Knipoog

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 12:55

VIPPIEKIPPIE schreef:
Maargoed, veel plezier nog van de pony! Lachen

Bedankt ! Clown

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:08

Heej marlies,
Leuk hoor hoe je nu met Lady aan het springen bent! jullie pakken het leuk op. Voor beide is springen denk ik erg goed (is in je voordeel met haar sterker krijgen in der achterhand (niet dat dat een probleem is, maar helpt je bij de dressuur) en ze leert inschatten. Ik zou inderdaat niet hoger gaan! Eerst lekker afwisselen met lage hindernissen en bijv. schuine drafbalken en galopbalken tussendoor nemen. Vooral met het aanrijden, boven en na de hindernis bezig gaan. Zorgen dat je de volledige controle hebt over hoe jullie gaan springen. Eerst heel veel basis, dan zit dat goed en komen jullie met gemakt over hoger straks! Knipoog Beetje overbodig: maar heel veel plezier! Haha!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:10

Bedankt voor je reactie Lachen We gaan idd niet hoger, we weten nu tot hoever we kunnen gaan, en gaan zoals je zei, nu lekker aan de slag met lagere sprongen om de techniek goed te kunnen oefenen, en natuurlijk mijn houding! Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:20

Het enigste aan je houding waar je echt aan moet werken is dat je wat veel naar voren komt, dat is idd wat onhandig voor jou en Lady. Voor de rest van die schoonheidspuntjes Knipoog

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:26

Ja inderdaad. Ik merkte dat ook met het springen zelf ja. Ga er hard aan werken! Lachen