Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nikki160287 schreef:Ze basculeerd niet goed en vouwt haar benen ook heel raar weg. Op de lagere hindernissen is de techniek veel beter.
VIPPIEKIPPIE schreef:Ik zeg toch in DE springles, niet in EEN springles. Je zegt dat ze het een keer moet leren en jullie het daarom oefenen, omdat jullie het moeilijk vinden, deze hoogte. Maar doe dat dan niet zo, maar onder begeleiding, in DE springles bijvoorbeeld..
quera schreef:De hindernissen zijn zelf niet gevaarlijk.
maar dat je er geen grondbalk hebt liggen.
dat je het met lage hindernissen niet doet oke maar alsje hoger gaat springen moet dat juist wle vindt ik. heb het zelf ook gehad. een pony die sprong alles .en1 keer heen grondbalk gedaan ging nog goed maar is daarna een keer door de hindernis geknalt omdat ze de hoogte niet zag.en ze durft nu niet meer goed te springen heeft heel lang geduurt voordat ze uberhaubt in de buurt van een hindernis kwam. ik denk niet dat je dat je paard aan wilt doen?
M_Vainqueur schreef:quera schreef:De hindernissen zijn zelf niet gevaarlijk.
maar dat je er geen grondbalk hebt liggen.
dat je het met lage hindernissen niet doet oke maar alsje hoger gaat springen moet dat juist wle vindt ik. heb het zelf ook gehad. een pony die sprong alles .en1 keer heen grondbalk gedaan ging nog goed maar is daarna een keer door de hindernis geknalt omdat ze de hoogte niet zag.en ze durft nu niet meer goed te springen heeft heel lang geduurt voordat ze uberhaubt in de buurt van een hindernis kwam. ik denk niet dat je dat je paard aan wilt doen?
zelf met een jong paard spring ik in de springles(van een nationale ruiter) over meer dan een meter Zonder grondbalk...ik doe dit al een half jaar...(niet altijd Duh maar af en toe is ) en ik ben nog nooit door een hindernis heen gevlogen zodat die niet meer sprong... dus bij jou is het...of je paard heeft niet genoeg inschattingsvermogen...of heeft gewoon een keer flinke pech gehad
VIPPIEKIPPIE schreef:Maar daar zeg je het ook al, Mariska.
Onde GOEDE begeleiding van een NATIONAAL ruiter. Dat verklaart al een heel hoop denk je niet? Het punt is, dat jullie met z'n 2en maar wat doen, en omdat jij springles hebt van een goede ruiter, maakt dat niet meteen dat je er ook veel verstand van hebt. Want anders had het een heel ander beeld gegeven, nietwaar? Het punt is dus, dat het best zo kan, en dan blijf ik erbij dat een grondbalk verstandig is tot de pony geen moeite heeft met deze hoogten, dat het onder GOEDE begeleiding moet gebeuren, en dan doel ik niet op een 16jarige.
M_Vainqueur schreef:VIPPIEKIPPIE schreef:Maar daar zeg........jarige.
Ik geef je wel gelijk dat het verstandig is dat er een grondbalk bij hoort. maar 1 of 2 sprongen hoger zonder grondbalk kan op zo'n manier geen kwaad. Ik geef mezelf ook niet op als goede begeleiding...maar ik weet iig wel waarmee ik bezig ben...ik loop niet te gokken...waarom denk je dat we maar 1 hindernis zonder grondbalk hebben...dat is een punt van veiligheid maar zo kan je wel kijken hoever je kan...nu hebben we gezien dat we dit nog niet helemaal kunnen...en zo kom je problemen tegen die je op de lagere sprongen niet ziet(zoals tever naar voren gaan zitten en het basculeren) hier kan je nu op lagere(andere) sprongen mee gaan oefenen...
En zoals Mariska zegt, we weten nu precies wáár we aan kunnen werken, en dat gaan we nu (met lagere sprongetjes, en mét grondbalk) ook doen!
VIPPIEKIPPIE schreef:Maargoed, veel plezier nog van de pony!
Beetje overbodig: maar heel veel plezier!
We gaan idd niet hoger, we weten nu tot hoever we kunnen gaan, en gaan zoals je zei, nu lekker aan de slag met lagere sprongen om de techniek goed te kunnen oefenen, en natuurlijk mijn houding!