Het lieve stelletje aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Het lieve stelletje aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:22

Bayro houd niet zo van showen, als ik een plastic zakje of iets wat rammelt erbij pak komt ie naar me toe om het te bekijken. Alleen in de wei heeft ie soms een bui, dan vliegt ie in rengalop van voor naar achter met z'n staart in zo'n lange vlieger achter hem aan.
Maar je hebt ze gewoon bij elkaar in staan? Gaat dat goed en hoe heb je dat voor 't eerst geprobeerd?

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 19:15

Sinds Mo(Ninette) Mana heeft staat ze al naast Sier op stal, en gescheiden door een draadje in het land.
Nu ze de leeftijd heeft om drachtig te mogen zijn van ons kon het draadje er bij wijze van dus gewoon tussenweg, Sier is een echte gentleman, en Mana is soms een echt tutje die goed weet wat ze wel en niet wil Clown
Dus de eerste keer samen in het land was alsof dit nooit anders is geweest, en Mana is drachtig, en mogen ze ook de rest van het jaar bij elkaar in staan, en soms komt de minishet entertje ook even buurten, alleen de Welsh A merrie mag dit niet die staat samen met de enter minishet(als deze niet aan het buurten is) in het weiland ernaast Knipoog

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:37

Prachtige arabieren, ik ben vooral verliefd op Mana. Pling
Je zit er erg netjes op vind ik!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 19:41

Bren79 schreef:
Sinds Mo(Ninette) Mana heeft staat ze al naast Sier op stal, en gescheiden door een draadje in het land.
Nu ze de leeftijd heeft om drachtig te mogen zijn van ons kon het draadje er bij wijze van dus gewoon tussenweg, Sier is een echte gentleman, en Mana is soms een echt tutje die goed weet wat ze wel en niet wil Clown
Dus de eerste keer samen in het land was alsof dit nooit anders is geweest, en Mana is drachtig, en mogen ze ook de rest van het jaar bij elkaar in staan, en soms komt de minishet entertje ook even buurten, alleen de Welsh A merrie mag dit niet die staat samen met de enter minishet(als deze niet aan het buurten is) in het weiland ernaast Knipoog

Leuk dat dat zo makkelijk gaat, toen je de draad ertussen had bleef ie d'r ook netjes achter? Wat een lief paard zeg, ik wilde de merrie ook bij Bayro in 't land doen. We hebben vorig jaar ook al geprobeerd haar drachtig te krijgen van hem maar het wil maar niet lukken dus ik had al zoiets van 'als we haar er nou bij in stoppen zien we vanzelf wel wat het wordt' maar ik durf het nog niet zo goed, ik ben bang dat Bayro er wat aan over houd.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 20:10

Sier gaat niet door of over het draad, hoeft ook geen stroom op te staan bij hem, hij heeft eigenlijk zijn hele leven ook wel met andere paarden in het land gelopen Knipoog
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om ze eerst met draad ertussen op dezelfde weide kunt houden dat het voor hun ook normaal word om naast elkaar te lopen Knipoog en als ze bij elkaar in het land komen dat beiden genoeg ruimte hebben om weg te komen(dus niet in een kleine paddock) en hoe is het gedrag van beide met andere paarden is dit makkelijk, en is Bayro geen drammer, dan heeft de merrie hem snel genoeg verteld hoe ver hij mag gaan Knipoog

P.s heb ook even in je Doggen pup topic gereageerd Knipoog

annenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 20:55

Woauw wat een super gave ponies! vind ze echt mooi, en die eerste heeft ook al best een mooie nek voor een ponie die nog maar net onder t zadel is!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 21:28

Bren79 schreef:
Sier gaat niet door of over het draad, hoeft ook geen stroom op te staan bij hem, hij heeft eigenlijk zijn hele leven ook wel met andere paarden in het land gelopen Knipoog
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om ze eerst met draad ertussen op dezelfde weide kunt houden dat het voor hun ook normaal word om naast elkaar te lopen Knipoog en als ze bij elkaar in het land komen dat beiden genoeg ruimte hebben om weg te komen(dus niet in een kleine paddock) en hoe is het gedrag van beide met andere paarden is dit makkelijk, en is Bayro geen drammer, dan heeft de merrie hem snel genoeg verteld hoe ver hij mag gaan Knipoog

P.s heb ook even in je Doggen pup topic gereageerd Knipoog

Ik denk dat hij door een draad heen gaat, ze hebben wel een tijdje naast elkaar gelopen, de merrie nog met andere paarden, maar daar zaten 2 draden tussen en daartussen zo'n 6-8m weiland. Bovendien wordt de merrie al hengstig als ze Bayro ruikt dus een enkel draadje houd hem dan niet tegen denk ik. Ze is wel andere paarden gewend en is best een bitch maar ik denk dat als ze bij Bayro staat ze zich gewoon 3,4 of 5 keer per dag laat berijden als hij dat wil.

Bayro heeft een tijd bij een ruin in het land gestaan en ik het begin ging dat heel goed en speelden ze ontzettend lief, die ruin liet merken wat er wel en niet mocht en dat ging prima. Maar na verloop van tijd gingen de hormonen toch opspelen en heeft hij de ruin gewoon klem gezet in een hoek van de wei en 'verkracht' Boos! , daarna was de ruin ook te bang om te laten merken dat hij het er niet mee eens was dus hebben we ze uit elkaar gehaald. Dat is inmiddels al wel ruim een jaar geleden. Van zijn vorige eigenaar weet ik dat hij in zijn jongere jaren ook altijd samen met andere hengsten/ruinen heeft gestaan.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:57

Je bedoelt gave paarden... Tong uitsteken ... Arabs zijn echt poepiesjiek onder het zadel Ja

annenna schreef:
Woauw wat een super gave ponies! vind ze echt mooi, en die eerste heeft ook al best een mooie nek voor een ponie die nog maar net onder t zadel is!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:55

Mooie foto's Brenda! Ziet er super uit

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:13

Ziet er weer super uit, als altijd Ja OK dan!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:27

hoi, ik ben heel benieuwd hoe hoog de bruine merrie is. Ik vind het prachtige paarden verder

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 21:31

Dank jullie wel Haha!

anneliesdj heb je ook de mogelijkheid om ze naast elkaar op stal te zetten, en dat ze dan ook licht contact met elkaar kunnen hebben?

piezze Ik gok dat Mana rond de 1.55m is, Sirel gaat richting de 1.60m

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:36

Prachtige paarden..ben helemaal dol op ze!!
[ik heb hetzelfde gele zadeldekje met de helft van de binnenkant wol, heb ook in zwart en bruin]
Viel me op Bloos Tong uitsteken

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:26

Heej!

Wat een geweldige foto's weer zeg! Ziet er super uit.. Net als je paardjes! Kwijlbeesten blijven het Knipoog.. Nog wedstrijden in de planning?

Groetjes!

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 09:30

Prachtige paardjes! Haha!
Mana doet het erg netjes onder het zadel hoor! Heerlijk zo door het gras rijden. Echt supermooie paardje zijn het Ja Leuk dat je die hengst zo kan vertrouwen zonder zadel in galop!
Veel succes nog op wedstrijden maar dat gaat vast wel lukken Knipoog

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-07 19:19

Dank jullie wel voor de leuke reacties

@Sterre2000 uhm staat op dit moment nog niet veel wedstrijden in de planning eerst de AVS keuring/show, wedstrijd, en oefendag Aken in Exloo op 4 & 5 augustus Knipoog

Pleuniaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 21:06

Wouww, mooie paarden!! Pling

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:14

Bren79 schreef:
anneliesdj heb je ook de mogelijkheid om ze naast elkaar op stal te zetten, en dat ze dan ook licht contact met elkaar kunnen hebben?

De hele winter! Ze konden uitgebreid contact hebben met elkaar en dat ging prima, geen enkel probleem.