hij heeft me beetgenomen, maar hoe???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asfact

Re: hij heeft me beetgenomen, maar hoe???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:22

probeer veel te schakelen in galop , flink gas geven en weer terug dan moet hij wel naar voren ,in draf kan hij kleinere versneld pasjes maken maar in galop wordt moeilijker , en balkjes draven , steeds iets ruimer liggen ,succes

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:24

Zomaar een off-topic vraag maar waarom wordt er veelal eerst rijtechnisch gekeken en niet eerst naar de "vaste gegevens" zadel, tanden, spieren enz. ....?

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 21:28

tja ik neem aan dat je daar mee begint als je een probleem krijgt, maar wat je zegt niet iedereen let daar op natuurlijk maar dat is natuurlijk vereiste nummer 1

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 21:43

Omdat het geen sluimerend probleem is wat naarmate de tijd steeds erger wordt, dan moet er idd een belletje gaan rinkelen dat er iets buiten het rijtechnische aan de hand kan zijn.
Maar dan is hier (ontopic weer even Knipoog ) niet aan de hand. Zeker nu ik gisteren met mijn instructrice hem gisteren er wel weer doorheen kreeg weet ik dat het rijtechnisch is Knipoog

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 03:23

nou mooi dus je kan lekker verder gaan trainen, gewoon een dipje je komt er wel weer uit, maar een vervelend probleem is het zeker, in zeker zin is het herkenbaar mijn paard gooide altijd zijn tong over het bit ,nou hij kroop lekker achter de teugel en ging bijna achterwaarts , nou ik laat hem altijd flink naar voren galoperen, en zoveel schakelen en op een gegeven moment doet ie die tong weer terug , dit probleem heb ik al 11 jaar en heb van alles geprobeerd, maar dit blijft de beste oplossing op een tonglepel na dan, voor mij dan,

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 05:23

Talonius schreef:
Heb je al gekeken of het zadel niet teveel op de schouder klemt, waardoor ie voor korter gaat lopen? Vaak is een niet goedliggend zadel oorzaak van kort lopen, waardoor ze ook gaan vastpakken

lijkt mij ook,mijn eigen dier had een te krap zadel waardoor de schouder niet vrijuit bewegen kon.
gaf precies dezelfde problemen Knipoog