Haflinger Pierrot @ dressuurwerk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karleylover

Re: Haflinger Pierrot @ dressuurwerk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:07

Heey daar ben ik zelf even de ruiter van deze foto's Lachen Bedankt voor jullie positieve reacties.. ik vind de foto's zelf ook erg leuk en mooi geworden.
@ Nancy.. Klopt nog iets voorwaartser mag, maar ik ben blij dat ik hem op dit moment zo heb lopen. Pierrot is liever lui dan moe. Zodra ik iets moeilijkers aan hem ga vragen.. een beetje buigen en nageeflijkheid wordt hij ineens lui.. Als ik hem dan een tikje geef krijg ik een fikse rodeo dus dan krijgt hij er gelijk nog 1. Pierrot loopt liever met zijn koppie omhoog in een sukkelgangetje zoals veel paarden wel lekker vinden. Misschien als ik vaker op hem rijd dat het steeds wat beter word (ga wel overmorgen op vakantie dus dat duurt nog wel even Knipoog )

@ Kas_flower De pony ziet er op de foto ook uit als een pony die heel leuk loopt. Je wil alleen niet weten wat ik ervoor moet doen. Als hij niet wilt en een tikje krijgt krijg ik een rodeo. En ik heb liever 1 prikje en een tik om aan te draven en 10 keer "schoppen" voordat ik reactie krijg.
Ik rijd mijn eigen fjord ook met sporen en zweep. Ik heb ze niet altijd nodig, maar het is altijd handig om ze bij de hand te hebben als je ze wel nodig hebt. Ik wissel ook af.. de ene dag met sporen en de andere keer weer niet. De aller eerste foto op bokt op Pierrot was ook zonder sporen. Nu rijd ik ermee omdat Pierrot geen makkelijke is en ik anders harder werk dan hem Knipoog

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:09

Aline_17 schreef:
Mooie haf ziet er ook lekker ontspannen uit!
Alleen soms vind ik je een beetje te ver naar voren vallen
xxx

Hey dat klopt.. ik zie het nu ook op de foto's nu ik er nog een keer naar kijk. Ik ben denk ik zo veel met hem bezig om hem goed te laten lopen dat ik door het naar beneden kijken ook naar voren val. Goede tip om meer op te letten! Het komt ook weleens omdat hij soms ineens gaat afremmen en dan krijg ik een rodeo Knipoog

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:12

pierrot kennende zal steeds beter zijn best gaan doen,maar niet vergeten dat hijnu even flink aan het dressuren wordt gezet door je, das voor hem ook al snel drie weken geleden..en ja dan is hij graag beledigd..met veel schakelen krijg je hem echt heel erg loperig uit zichzelf, zie het als de diesel aangooien..werkt echt hoor!

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:23

Hij was buiten de rodeo's ook al veel loperiger dan de eerste 2 keren dat ik erop zat. Toen was hij veel slomer.. Het gaat dus al beter. Ook gaat hij zijn achterhand er veel beter onder zetten, want hij heeft vanzichzelf korte gangen en op deze foto's zie ik dat hij al veel ruimer loopt dan dat ik hem heb zien lopen.
Ik neem aan dat jij de vorige eigenaar bent? Het is een leuk paardje!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:27

ja, ben zijn vorige baasje..maar uitproberen is hij zeker niet vies van..ja als je niets vraagd is hij super mak, maar ga je er druk opzetten zal hij dat best even tegenwerken..ik vond ook al dat hij zo braaf was,haha.
nee hoor,hij is super maar wel een die echt verbeterd als je er elke dag achteraan zit..hier was hij natuurlijk ook gewend om veel te moeten lopen,en werd hij hoe langer hij liep steeds beter..raar paard..heeft gewoon losrijtijd nodig, misschien meer als een ander..veel plezier met hem,en lekker doorknutselen,wordt hij nog mooier van

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:28

Stoere haf!! Jullie vormen een leuke combinatie, maar op het merendeel van de foto's heb je een boogje in de teugels, probeer contact met de mond te houden. Het kan natuurlijk een momentopname zijn dat je hem net even extra loslaat aan de binnenkant, maar het viel me gewoon op Haha!

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:36

Klopt ik zie het nu ook.. Ik zat hem soms met mijn binnenhand te kriebelen dat hij zo braaf was. Voor het eerst in galop geweest vandaag en ook redelijk nageeflijk gebleven en zonder rodeo in de galop Knipoog
De loshang teugel is natuurlijk niet altijd van het kriebelen.. maar ik denk dat het komt doordat hij in het begin even sterk is.. en als je even doorzet is hij ineens heeel licht op je hand.. en dan is dit dus het gevolg ervan dat mijn teugel wat slapper hangt.. weer iets om aan te verbeteren Lachen Ook is hij links veel meer vast en ik probeer dan soms te kijken of ik die teugel kan toestaan als ik stelling heb, zonder dat hij gelijk weer recht gaat lopen of omhoog komt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 21:48

Ziet er goed uit, mooie Haf!

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:19

Prachtige haflinger !

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:23

Wat een mooie fotos!.. Ze rijd hem echt super Haha!

Renee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:27

heeeeeej lisanne Haha!
Is dat die haf waar je het over had?? Het is een leuk paardje hoor! Netjes Tong uitsteken
Kom snel weer is kijken, ook bij tjelle, neem ik meteen je kado mee Knipoog

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:37

heeey renee wist niet dat je hier ook zat joh haha.. ja dat is die haf waar ik het over had! Ben benieuwd naar je kadoo Knipoog en gezellig als je weer eens komt kijke bij tjelle ik ga ook een keer mee met jou!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 22:40

Leuke foto's *LOL*!

Veel plezier ermee nog he Knipoog

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 23:45

Ziet er heel leuk uit vind het ook een mooie haf!
Zou lekker zo doorgaan!

Succes met je vinger!

groetjes Maxime

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 08:31

Pierrot is echt een onwijs leuke haflinger zeg! Haha!
Rijden ziet er goed uit, alleen op sommige foto's lijk je de teugels een beetje los te gooien, probeer netjes contact te houden. Lachen
En Calice, sterkte met je vinger! Ach gut

Chantal16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:30

Echt super gave foto's!!! Pierrot loopt echt mooi! Haha!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:23

karleylover; Leuk dat je zelf even een reactie geef, op mijn achteraf domme opmerking. Goed dat je een reden voor je zweep en sporen hebt, niet domweg alles erbij pakt.
Ga zo door Lachen

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:15

Gelukkig dat het dan zo een soort van is opgelost met de meningsverschillen Lachen Ik denk dat als iemand "alles er maar bij pakt" het er dan een stuk slordiger en anders uit zou zien.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:52

Haha Lachen
Ik ben opzich vaak vast in mijn mening, maar als je met een goed argument komt is dat prima, dan verander ik!
Maar ik meld me weer af, heb niet zo veel tijd om de rest bij te lezen, het is nu goed, en ga zo door :p