4 Jarige Up and Down (L1) @ poging tot springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyShot

Re: 4 Jarige Up and Down (L1) @ poging tot springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 19:16

Ik vind het netjes hoor dat ze al zo goed springt!
Springt je zus wel vaker met andere paarden ?
Groetjes,

sannee1992x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 09:46

Ja, ik spring zelf veel met de andere pony's van stal, maar Up mag ik niet aankomen Knipoog Hooguit een keer uitstappen. Maar aangezien mijn zus nogal een dressuurprikker is, is het wel grappig om haar te zien springen. Vooral de uitspraken tijdens het springen zijn grappig Pling

Louise_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:54

Ziet er heel erg leuk uit!! Kan goed springen voor een 4 jarige vind ik!! Haha! Veel plezier ermee!! Maar dat gaat wel lukken denk ik! Haha!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:59

Een halve fries?? Daar kan ik nou echt helemaal niks van weerzien.

Ik vind het er fijn uitzien. Al heb ik op sommige foto's wel t idee dat je je hak er flink in port, aangezien de oren niet zo vriendelijk staan..

Maar de eerste keer is altijd moeilijk en aftasten als je het normaliter nooit doet.. Komt goed, zou maar snel wedstrijden op gaan geven.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 11:20

Bedankt allemaal! Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:06

hoe ou dwas ie toen je hem inreed? Lachen
En ik heb altijd gehoort dat je pas met een paard/pony mag springen als zij/hij 6 jaar is en dan nog helemaal niet zo hoog.

Is erg slecht voor zijn spieren.

Wel leuk paardje heb je zeg Haha!

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:32

Oeh, ziet er wel gaaf uit!

Maar zoals je zelf al aangeeft; de houding! Ik zou er aan gaan werken! Succes!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:36

Leuk paard loopt netjes en springt netjes. Wel vind ik dat je voor de allereerste keer springen best hoog gaat. Maar goed dat is jouw keuze. Zelf zou ik het een beetje opbouwen.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:01

Ze was 3 jaar toen ik haar inreed. Voor de reacties dat springen met een 4jarige slecht zou zijn, lees eerst het topic maar even door en kijk even hoeveel 4jarigen er in een B-parcours worden gezet Knipoog Heb geen zin om hier een discussie over te gaan voeren.

Verder bedankt voor de tips en reacties Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:03

_anton_love_ schreef:
hoe ou dwas ie toen je hem inreed? Lachen
En ik heb altijd gehoort dat je pas met een paard/pony mag springen als zij/hij 6 jaar is en dan nog helemaal niet zo hoog.

Is erg slecht voor zijn spieren.

Wel leuk paardje heb je zeg Haha!

Daarom springen ook alle springpaarden mininaal 1.35 op 6 jarige leeftijd. (sarcastisch bedoeld en de waarheid) Heb zelf bij het CHIO een springwedstrijd gezien speciaal voor 6 en 7 jarigen. 6 jarigen mochten niet hoger dan 1.35 en 7 niet hoger dan 1.45. Sorry hoor maar dat is behoorlijk hoog.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 13:06

Rustig aan (af en toe) springen op een jonge leeftijd lijkt mij juist een leuke afwisseling voor het paard. Zolang je (en dat past de TS goed toe in mn ogen) rustig aan doet en vooral niet overvraagt is het vaak alleen maar leuk.

Ik vind dat het springen er heel goed uitzien, hij doet goed zijn best en het lijkt me dat het hem allemaal heel makkelijk afgaat!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:39

Chupa schreef:
Voor de reacties dat springen met een 4jarige slecht zou zijn, lees eerst het topic maar even door en kijk even hoeveel 4jarigen er in een B-parcours worden gezet Knipoog

Dat is wat mij betreft geen argument. Als iedereen in de sloot springt doe jij het toch ook niet? Neem ik aan tenminste...

Overigens is er in mijn ogen helemaal niets verkeerds aan om te springen met een vierjarige. Sterker nog, als je dat rustig opbouwt en je paard niet overvraagt is het alleen maar goed voor de ontwikkeling van je paard. Zowel fysiek als psychisch.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:45

Hee ziet er goed uit! moet je zeker vaker doen!! Alleen 1 opmerking(jaja ik ben een zeur) doe met zo'n onervaren paard(met springen dan) wel een grondbalk bij de oxer...wel zo paard-vriendelijk
Heel Veel Succes met rijden! en niet vergeten ook op te geven voor spring-wedstrijden(haha) anders zou het zonde zijn van de kwaliteiten!

Sandraah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 10:47

stoer paard mooie kleur loopt en springt ook mooi Knipoog

joskeboske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:27

voor iemand die dresuur doet gaat het toch wel goed en het paard is heel mooi ik hou van die kleur Haha!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:27

Dank je Lachen

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 15:09

Leuk paardje! Het springen ziet er netjes uit, probeer er alleen op te letten met het losrijden ed iets rechter op blijft zitten en niet teveel je kont naar achter 'duwt'. Haha!

vi_tra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:27

hee, ik vind je paard heel erg mooi....en ik vind het ook echt heel erg leuk dat je nou met hem springt...

het is echt niet slecht om een 4-jarige te laten springen, want fokkers laten hun veulens ook springen, is dat ook zo slecht dan?? het is juist een goede afwisseling en hij wordt er alleen maar beter van...en zeg nou zelf, als ze het toch leuk vind, waarom zou je dan niet hoger gaan????

enne van een 4- jarig paard kan je niet echt verwachten dat hij al "gaat zitten" en op zijn achterhand loopt, daar zijn zijn spieren nog niet sterk genoeg voor...Ik vind dat het er heel mooi uitziet en volgens mij loopt ze heel erg ruim...alleen de beugels mogen voor dressuur werk idd iets langer...;P, maar goed je bent ook aan het springen dus dat is eigenlijk onzin commentaar...en rechtop zitten he niet te ver naar voren leunen ;P...maarre heel leuk paard en heel mooi ook....

nog heel veel succes ermee!!!

Zalvador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:02

Leuk aansprekend beestje, die kleur doet 't altijd wel goed Knipoog. Ziet er netjes uit, allemaal nog wel heel erg 'basic',maar daar is t een jong paard voor.
Wat voor gezwel heeft ie aan de voorkant van zijn linkerachterbeen bij de hak?

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 11:52

Dat heeft ze haar hele leven al, röntgenfoto's etc. laten maken, maar het blijkt niets te zijn. "Schoonheidsfoutje", zoals de veeartsen het noemen Knipoog

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 14:21

leuk paard en het ziet er goed uit hoor! soms wat minder ver naar voor zitten, maar verder ziet het er goed uit!

en de naam past PRECIES bij het springen *LOL* en ook bij het paard natuurlijk Tong uitsteken

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:55

Haha ja de naam dat klopt; op concours krijg je er altijd de gekste reacties op Knipoog én een van de paarden van Jeroen Dubbeldam heet ook Up and Down.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:01

Chupa schreef:
Haha ja de naam dat klopt; op concours krijg je er altijd de gekste reacties op Knipoog én een van de paarden van Jeroen Dubbeldam heet ook BMC Up and Down.

dat klopt! wie weet treed hij wel in zijn hoefsporen *LOL*

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:06

Waar mensen denk ik meer over vallen is dat dit de eerste keer is en dan al meteen naar een meter gaan voor een 4 jarige (en dan ook nog zo vaak springen) is misschien niet helemaal handig.

Ligt het zadel wel goed op zijn rug, vind hem heel erg naar voren zitten en een beetje los op de rug. Misschien het bondje er tussen uit?

Verder een leuk paardje, veel plezier ermee!

_Tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:48

Ziet er netjes uit.