Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

parouscha schreef:ik geef toe heb totaal geen verstand van quarters.
maar mag toch wel wat zeggen.

Ik zal proberen nog even het een en ander toe te lichten.
Maak je geen zorgen, dit paard loopt ook nog gewoon western hoor! Sterker nog, sinds ie dressuurmatig meer doorgereden is, is ie enorm vooruit gegaan. Als je nu bijvoorbeeld voor een lope vraagt, blijft ie in een heel laag tempo mooi doorspringen. Vroeger ging ie in de beruchte "dralop" als je hem te ver terugreed in de lope. Hij is nu gewoon veel soepeler door zijn hele lijf heen. Om even een overzicht van zijn veelzijdige prgramma te geven: over twee weken ga ik hem dus in een cross starten, dan een week later doet ie met de eigenaresse mee aan een grote meerdaagse westernshow en dan ergens eind November start ik hem in een dressuurwedstrijd. Ik denk dat de eigenaresse daarna een aantal jachten gaat doen.
)
)Pril schreef:Ik heb trouwens geen idee wat zijn afstamming is, maar hij is wel echt QH gefokt, dus weinig volbloed. Ik geloof dat ie ergens in de derde generatie Doc Bar heeft (maar ja welke QH nou niet?)

Pril schreef:Ik heb trouwens geen idee wat zijn afstamming is, maar hij is wel echt QH gefokt, dus weinig volbloed. Ik geloof dat ie ergens in de derde generatie Doc Bar heeft (maar ja welke QH nou niet?)
Hij is trouwens ongeveer 1.55m. maar lijkt groter. Hij is breed en heeft een vrij lange rug.