houding tips alles is welkom!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Re: houding tips alles is welkom!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:05

edit: je maakt op je rug een kruis van het tape, van boven naar beneden, en van links naar rechts over je schouders. Ik heb er 1 uur mee gereden, en heb daar nu nog steeds plezier van, mijn houding is echt verbeterd door een uur lang steeds te voelen wanneer je wat doet. Zo kun je het ook bij je handen doen als die inknikken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 16:30

thanx

maar ik bedoelde is het makkelijk kopen via bol.com?:)

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 19:37

ik heb vanav een klein half uurtje zitles gehad!
op bonny. ik moest heel stil zitten, been geven en dan heel consequent, dan been weer stil. binnenhand het dekje vastpakken zodat ik die niet vast kon houden of teveel inwerken en buitenhand er goed aan. dan met binnenbeen naar ontspanning en stelling toe werken. en op mn kont zitten en benen naar voor houden! vermoeiend!! heb geloof ik nu al spierpijn, maar er is een begin, moet nog veel meer gaan ontspannen. maar stapje voor stapje...

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 19:50

ik twijfel tussen de 2 boeken ga denk ik voor die jij zei angela, kan altijd nog een ander erbij kopen.
staan er echt heel goede rijtips in?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 20:27

heb die van anne muller net besteld!!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:05

Het is echt een heel fijn boek! Het staat echt boordevol tips, voor zowel op het paard als dingen die je op de grond kunt doen om je eigen zit en houding te verbeteren Lachen

Het is heel fijn geschreven, dus niet van die taaie stof Haha!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:37

Ik ga met mariettek mee. Je zit meer op je kruis dan op je kont. Ik zou je pony door iemand laten longeren en dan zitles nemen. Zorg er wel voor dat je pony goed over de rug loopt want om goed te kunnen zitten moet je pony je ook laten zitten. Ga trots recht op zitten , kijk naar voren. Je moet balans vinden zonder je eigen vast te kunnen houden aan je teugels. Draai met je armen rondjes naar achteren zodat je je eigen je in het zadel drukt. Trek je knieen op en voel je zit been knobbels en maak veel overgangen en probeer zo goed in balans te blijven zitten.
Succes ermee.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:42

probeer is heel veel naar achter te gaan zitten en toch je benen onder je te houden?? mis helpt het

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:08

Probeer zoveel mogelijk je bekken te kantelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:14

het idee dat je het nooit zal leren heb ik ook Lachen

het enige wat helpt is je er constant van bewust zijn...........

als ik een moeilijk paard rij, wil je echt niet weten hoe ik erop zit, geen gezicht Lachen

rij ik een makkelijk paard dan ga ik aan mezelf werken

wat ook helpt is altijd iemand die naar je kijkt en je becommentarieerd...........

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:15

KiWiKo schreef:
wat ook helpt is altijd iemand die naar je kijkt en je becommentarieerd...........

Gruwelijk irritant. Maar het helpt inderdaad. Haha!

Heb dit ook gehad, wilde nogal snel voorover vallen, en toen iemand erbij gehad die élke keer als ik voorover ging zitten "ACHTEROVER!" riep. Nagelbijten / Gniffelen Werd er helemaal gek van, maar het hielp. *LOL*

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 20:19

ja haha zo iemand heb je ook echt nodig hoor! en je moet natuurlijk ook zelf wel gaan oefenen. maar juist iemand die het constant zegt is goed!

maar hoe kantel je nou echt goed je bekken?

Veeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:30

soms helpt het ook als iemand je filmt. Kan je goed naar jezelf kijken. Ik vind het moeilijk om mijn hakken laag te houden, heeft iemand tips?

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 18:58

vandaag weer puur op mn houding gehamerd, vond het moeilijk, mn binnenhand had ik zeg maar aan het dekje vast zodat ik daar niet aan kon zitten, buitenhand in contact(wil hem steeds losgooien) en dan met mn binnenbeen weer naar binnenstelling rijden..moeilijK! maar later ging het goed, moet nog meer reactie krijgen op mn been en dan stil houden maar ik zat als een dijk in galop!:)

tequilaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 17:43

Eraan denken en er iemand bij hebben staan die het de hele tijd zegt helpt erg goed.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 19:24

Kambell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:36

ik weet niet of het een eigen pony is of gewoon op verschillende (manege) pony's. Maar de 1 is wat fijner om het mee te oefenen dan de andere. Want ik heb het ook gehad dat ik zo erg naar voren ging zitten. Ik was toen niet zo ervaren en die pony schrok overal van.. Toen ben ik op een rustigere pony gaan rijden. Heel erg gelet op hoe ik zit (ook vragen aan je instr. of ze je er aan wil herinneren) en toen ik eindelijk een poos recht zat ben ik weer terug op die pony gekomen.. Het gaat nu super Knipoog

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:48

Hey, ik heb zelf ook altijd veel moeite met m'n balans (en daardoor ook houding). Wat over het algemeen heel goed werkt is rijden zonder zadel (en liefst ook enkel met halstertje, zodat je niet in de bek trekt). Als je zonder zadel rijdt dan moet je namelijk wel de juiste houding aannemen, anders blijf je niet zitten. Zodra je je knieën te ver optrekt kukel je er namelijk af, dus moet je de benen lang houden, recht zitten etc.

Als je dat gaat doen in combinatie met die zitlessen moet dat al heel veel schelen. Het werkt echt heel goed, en je zult al vrijwel meteen verschil gaan merken zodra je weer met zadel gaat rijden.