Jip en Omar op de Ginkel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: Jip en Omar op de Ginkel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:58

Haaaai Wil Haha!

Zal ffe kijken of ik ze via msn door kan zetten naar je!

Zie je morgen wel op stal en nogmaals super bedankt!! Haha!

omarfazara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:04

hee super leuk onze oude trouwe omar..maar ja soms loopt hij gewoon niet uit te kijken ..maar annemieke...weer een prestatie rit hoor!!
en doe een knuf aan mijn oude maatje omar...en neem hem eens mee..kun je lekker rijden in appelscha...of jubbega!!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:12

Azzaro schreef:
hier de groom van annemiek en omar!

Leuke verslag sas! Was erg gezellig he gister! Vandaag stond ik ook alweer vroeg naast me bedje!
Jullie hebben echt super gereden met zijn 2en. Echt jammer van onze Omar maar hij voelde zich vanochtend al wat beter toen ik om half 8 op stal stond. Gelukkig valt het mee!

Ik krijg de fotos van Jip niet op de computer helaas. Ik ga nog even wat anders proberen

edit: Thnx anky haha

Héé, jij ook op bokt? ik zal de foto's op cd zetten en aan Annemieke geven, dan kun je ze daar van overnemen! en jij bent ook een supergroom heb ik gezien!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:12

eroslover schreef:
leuke foto's mazzeltje! Vind al die termen van endurance wel beetje moeilijk hoor hahah. Dat heb je met een echte recreatie ruiter die wel wat dressuur rijd maar 0,0 endurance ervaring heeft haha. Maar mooi dat omar al wat aan de beterende hand is en leuk dat je dat zo gezellig met zijn tweeen kunt uitoefenen.

Welke termen wil je weten?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:16

Azzaro schreef:

Leuke verslag sas! Was erg gezellig he gister! Vandaag stond ik ook alweer vroeg naast me bedje!
Jullie hebben echt super gereden met zijn 2en. Echt jammer van onze Omar maar hij voelde zich vanochtend al wat beter toen ik om half 8 op stal stond. Gelukkig valt het mee!

Ik krijg de fotos van Jip niet op de computer helaas. Ik ga nog even wat anders proberen

Hoi Hoi je zat lekker te slapen toen ik vertrok , gaat beter met omar las ik. Jij de zondag ook weer iemand gegroomd , je bent er maar druk mee. Groetjes invalgroom van Jip en Saskia

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:17

omarfazara schreef:
hee super leuk onze oude trouwe omar..maar ja soms loopt hij gewoon niet uit te kijken ..maar annemieke...weer een prestatie rit hoor!!
en doe een knuf aan mijn oude maatje omar...en neem hem eens mee..kun je lekker rijden in appelscha...of jubbega!!

Hey Anja Haha! Clown Wat leuk dat je reageert!! Ja hij lette idd niet helemaal op nee en ook beetje mijn fout dat ik hem opeens naar rechts trok. Ik zat te dicht op Jip en toen ging Saskia opeens naar rechts en ik ook want dacht dat er iets op grond lag... en toen lag Omar dus half op zijn snufferd... gelukkig niet helemaal en hij stond ook bijna meteen weer overeind, was behoorlijk schrikken! Ik zal Oom een knuffel van je geven!! We komen zeker een keer langs!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:19

Alle grooms verzamelen Haha! Clown

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:20

mazzeltje schreef:
Azzaro schreef:

Héé, jij ook op bokt? ik zal de foto's op cd zetten en aan Annemieke geven, dan kun je ze daar van overnemen! en jij bent ook een supergroom heb ik gezien!

Ja tuurlijk zit ik op bokt! jaa is goed! en thnx voor het compliment Haha!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:20

hey mazzeltje

bv vetgate , turgor en hf?

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:21

ceesje schreef:
Azzaro schreef:

Hoi Hoi je zat lekker te slapen toen ik vertrok , gaat beter met omar las ik. Jij de zondag ook weer iemand gegroomd , je bent er maar druk mee. Groetjes invalgroom van Jip en Saskia

Ja klopt ik was echt kapot. Heb het laatste stuk in de auto ook liggen slapen. Moest vandaag ook kwart voor 7 weer uit me bedje iemand bij dressuurkampioenschappen groomen. Ik heb het zoo zwaaaaaaaaaaarrr hahah maar wel leuk Haha!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:22

Ja die kleine bobbie zal ook wel moe geweest zijn , want die heeft veel gelopen die dag , zij ging mee de paarden voor de vet gate en finish tegemoet lopen. Is bepaald geen pieperd hoor. Groetjes en het beste voor Omar

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:25

hf = hartslag, turgor = uh lastig uitleggen maar dan checken ze of hij niet is uitgedroogd... ze trekken stukje huis op hals omhoog en dan moet dan binnen zoveel seconden terug zijn. Turgor 1 is geloof ik 1 seconde en turgor 2 = 2 seconden (toch Sas?). Vetgate is soort van tussenstop. Je paard wordt daar veterinair gekeurd en als je goedgekeurd bent gaat je pauze in, meestal 30/45 min. en daarna zet je de rit weer voort.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:27

ceesje schreef:
Ja die kleine bobbie zal ook wel moe geweest zijn , want die heeft veel gelopen die dag , zij ging mee de paarden voor de vet gate en finish tegemoet lopen. Is bepaald geen pieperd hoor. Groetjes en het beste voor Omar

Ja dat was een flinke wandeling zeg!! Die kleine meid heeft flink haar best gedaan en was gevloert toen ze in de auto zat! Ze was meteen in slaap gevallen Lachen Ik dacht dat jullie daar met auto heengingen maar jullie waren helemaal wezen lopen!! Bobbie is idd geen pieperd en een echt stoer paardenmeisje Haha!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:29

bedankt AnneOmie , lijkt me erg leuk zulke ritten rijden , weet niet of mijn paardje er geschikt voor zou zijn , maar als ik een trailer had zou ik het wel eens willen proberen ,natuurlijk dan wel eerst trainen hoor.

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 07:23

Er is in september een endurance in Leersum, vertrekt van het Leersums vels (Boonzaaijer), misschien is dat wat voor jou, wel gauw inschrijven want hij loopt al aardig vol!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:13

Of anders langskomen om te kijken en sfeer te proeven Lachen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:47

Gefeliciteerd Sas! Gelukkig was het toch nog goed gekomen met je ijzer!!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:25

Nou, idd, dat was wel even stressen!

benniebang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:40

Leuke foto's! Heel irritant als je moet stressen vlak voordat je aan de bak moet! Gelukkig goed afgelopen! Lang leve de smid die nog een gaatje over heeft! Lachen

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 11:21

Het was echt puur toeval dat hij in de buurt aan het werk was.
Jip staat op kunststof en niet iedere smid doet dat, dus in een "noodgeval" is dat dan wel weer lastig!