Thymen @ work in rode setje! ( Fries)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CtjeLief

Re: Thymen @ work in rode setje! ( Fries)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:46

oei oei meid.. wat trek jij je paard in de krul.. ik zie geen enkele ontspanning, en op het filmpje maakt het duidelijk 'dat je maar wat doet'.. hoop dat het moment opnames zijn! neem een andere instructeur en ga serieus aan de slag, anders staat jouw paard binnen no time compleet vast... en je zaagt wel degelijk op het filmpje.. je RIJDT niet paard, je bent enkel bezig met 'de krul' wat bij jou nog LANG niet van toepassing hoort te zijn.. rij eerst maar eens de basis erin..
het is een mooi paard, jullie staan leuk bij elkaar, dus ga er mee aan de slag..

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:48

nee als hij syil staat gaat hij altijd zo doen! en ik speel door tot dat ik voel dat hij zicht ontspand het gaat me niet om dat hij mooi in de krul loopt maar ik voel zo dat hij zijn rug ontspand.

maar hij is wel hart in zijnmond want hij is moeilijk in te houden heel erg! maar de laatste tijd gaat ie de rniet meer van door dan hoef ik ook niet meer zo terekken en niet veel in zijn mond te zitten, dus word hij ook steeds gevoeliger in zijn mond hij rijd ook niet meer voor de kar dus na een tijdje is hij ook veel beter terijden .
En hoef ik niet meer te vragen aan hem

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:50

CtjeLief schreef:
oei oei meid.. wat trek jij je paard in de krul.. ik zie geen enkele ontspanning, en op het filmpje maakt het duidelijk 'dat je maar wat doet'.. hoop dat het moment opnames zijn! neem een andere instructeur en ga serieus aan de slag, anders staat jouw paard binnen no time compleet vast... en je zaagt wel degelijk op het filmpje.. je RIJDT niet paard, je bent enkel bezig met 'de krul' wat bij jou nog LANG niet van toepassing hoort te zijn.. rij eerst maar eens de basis erin..
het is een mooi paard, jullie staan leuk bij elkaar, dus ga er mee aan de slag..

Dit is helemaal niet zo wat jij zegt .
Ik trek hem niet lees nou eens!
Ik mag amper in zijn mond komen!!

Niet dat het zeer doet maar hijh wilt dat gewoon niet dan gaat ie steigeren of rennen en inhouden kan niet hoor.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:53

meid.. je hebt toch een filmpje geplaatst? je paard ONTSPANT helemaal niet door met je handen te zagen.. leer hem eens op je zit en benen te rijden.. DRAAG je handen en hou ze rustig.. pas DAN zul jij voelen dat ie zich ontspant.. want op het filmpje is er geen enkele ontspanning te bespeuren..

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:53

Jij trekt hem wel degelijk in de krul.
En zijn rug is niet ontspannen. En hij loopt ook niet over de rug.
Dat hoofd is helemaal niet belangrijk. Wanneer jij je teugels los laat. DAN zie ik een ontspannen paard met een goede halshouding.
Dat hij moeilijk in te houden is komt doordat hij niet gereden word op jou zit en been maar op de teugels. De teugels zijn geen stuur en ook geen rem. En dat hij hard in zijn mond is volgens jou komt gewoon omdat je hem zo naar je toe trekt en het diertje niet meer het vermogen heeft om nog verder met zijn hoofd naar je hand te komen.
Zie dit alles niet als commentaar maar als tips waar je heel snel mee aan het werk moet gaan.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:55

anton_love, het is al vaker gezegd in je andere topics, maar wáárom luister je nou niet gewoon een keer naar alle tips?
Je zegt dat je hem niet in de krul trekt, en ik ben het met je eens dat in sommige topics echte momentopnames zijn, maar in ál je topics ziet iedereen gewoon hetzelfde beeld, een ruiter die d'r paardje gewoon écht in de krul trekt, hoe hard ze het ook ontkent. Zo jammer, wat je hebt gewoon een onwijs leuk paardje onder je kont..

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:55

Wanner het paard gaat steigeren of er vandoor gaat wanneer jij nog strenger met je hand komt betekend alleen maar dat je hem dan wel degelijk pijn doet en dat het dier dus absoluut niet hard in de mond is.
Zelf rij ik mijn fjord buiten met stang. Maar die kan ik ook net zo makkelijk alleen met een halstertje rijden of zelfs zonder iets en dan alleen maar op de zit. Het geeft weer aan dat de basis van je paard en van jou absoluut niet goed is.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:56

Leuke fries Haha!

Ik vind de foto's geen fijn beeld geven , je hebt een strenge hand je 'trekt' hem aan de teugel en je beugels kunnen wel een gaatje(s) langer.
Met springen meer meegeven.

Verder netjes en leuke rijbroek Lachen

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:56

nee hij was daar voor al zo en nu is het alleen maar maar minder geworden hoe sterk hij is in zijn mond.
Maar ja ik zal vandaag wel even wat foto's maken en dan vraag ik hem helemaal niet en laat ik hem zelf zijn gang gaan met zijn hoofd.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:57

Myukii schreef:
anton_love, het is al vaker gezegd in je andere topics, maar wáárom luister je nou niet gewoon een keer naar alle tips?
Je zegt dat je hem niet in de krul trekt, en ik ben het met je eens dat in sommige topics echte momentopnames zijn, maar in ál je topics ziet iedereen gewoon hetzelfde beeld, een ruiter die d'r paardje gewoon écht in de krul trekt, hoe hard ze het ook ontkent. Zo jammer, wat je hebt gewoon een onwijs leuk paardje onder je kont..

ben ik 100% mee eens. Ja

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:58

uhm.. dat is niet zoo hij is wel bot in zijn mond want zelf met stang bit kan je hem niet inm houden en dat staat ie op zijn laagste gaatje! dus!
Hij wilt gewoon niet dat hij gedwongen word door iets te doen als hij iets niet wilt. wilt hij het niet en mag ik het ook niet door vragen van hem !

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:59

Lauraapje schreef:
Myukii schreef:

Ik heb nog nooit foto's gezet van dat ie aan de teugel loopt dis deze reactie klopt niet Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:00

Citaat:
Maar ja ik zal vandaag wel even wat foto's maken en dan vraag ik hem helemaal niet en laat ik hem zelf zijn gang gaan met zijn hoofd.

je moet je niet tegenover ons bewijzen, je moet het voor jezelf en vooral voor het paard doen! als nou 30 mensen hetzelfde zeggen, denk je dan echt niet dat er een kern van waarheid in zal zitten..? je moet het ook niet als iets negatiefs zien, maar het oppakken om naar het positieve over te gaan..

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:01

Citaat:
Hij wilt gewoon niet dat hij gedwongen word door iets te doen als hij iets niet wilt

Maar meisje, dit is precies wat jij nu doet.. laat hem nou eens LOS van voren.. aan de teugel is voor jou nog LANG niet van toepassing.. leer eerst RIJDEN.. met been en zit! laat je paard ontspanning ZELF vinden en dwing hem niet af.. en dan kunnen jullie een supercombi zijn..!
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 08-07-07 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:01

ja dat snap ik ook wel!
Maar ik weet zelf wel het beste van hem!
en hoe hij zich voelt en wat ik bij hem mag doen en niet!
als ik zeg dat hij niet wil gedwongen worden dan kan ik moeilijk gaan zagen en hem naar benee dwingen!

Ik ga nu naar hem toe doei

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:02

Goed zo. Probeer dan meer op je zit te rijden. Laat hem jou hand op zoeken. Laat je teugels langer (een heel stuk langer)
Ga dan niet harder spelen met je handen maar ga meer met je zit en benen rijden.begin rustig in stap dat hij daar laag en lang loopt. Wanneer hij dat doet ga rustig kleine stukjes draven en zorg er voor dat hij dan ook laag loopt en je hand opzoekt door middel van contact met je teugels te maken (door zijn hals meer te strekken) Zo kan je rustig aan het werk gaan. Hij zal daardoor meer vanuit zijn achterhand gaan lopen en ook meer zijn rug gaan gebruiken.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 12:03

Okee heel erg bedankt voor je reactie!

Ik ga nu naar hem toe en is misschien handiger als nu niet meer even word gereageert tot dat ik weer hier op zit want anders kan ik het allemaal niet meer bij houden! Lachen

Alvast bedankt

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:05

aaaah de stang op het laagste gaatje!!!!
Heb je enig idee hoe enorm pijnlijk dat voor dat dier is?
Als je dan ook zo aan de teugels trekt?
En wat vind jij dan aan de teugel rijden?
Ja je hebt wel gelijk, want dit is inderdaad niet aan de teugel rijden maar aan de teugel trekken.
Ik wacht de foto's af. Of nog beter een filmpje.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:07

Als je veel gaat trainen en de tips aanneemt kom je er zeer zeker wel. Waarschijnlijk heb je het gewoon verkeerd aangeleerd en dan valt het niet mee om het weer af te leren.
Maar je komt er dan wel.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:11

Nee, dat is ook niet de bedoeling. Je hebt echt duidelijk een goede instructeur nodig, want je weet niet hoe je een paard ontspannen moet rijden.
Je moet hem van voren wel begrénzen, maar zorgen dat zijn achterhand er onder komt, waardoor hij meer kan zakken, waardoor zijn voorhand lichter wordt, hij daar makkelijker nageeflijk en rond kan lopen, en zodat je dus het eindplaatje hebt wat jij als beginpunt neemt..

Van voren naar achteren is precies wat jij moet doen. En níét hem van voren in de krul sjorren

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:13

_anton_love_ schreef:
Myukii schreef:

Ik heb nog nooit foto's gezet van dat ie aan de teugel loopt dis deze reactie klopt niet Knipoog

Maar wel foto's waar je zijn hoofd naar beneden probeert te krijgen Knipoog
En nogmaals: Thymen loopt niet aan de teugel. Aan de teugel is iets wat je krijgt door ontspanning, nu loopt hij gewoon met zijn hoofd in een boogje.

[Edit]: aai, zijn hoofd in een boogje is wel lastig Tong uitsteken Ik bedoel zijn hals in een boogje

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:02

Ik heb alleen de foto's bekeken, maar rijd je paard aub wat meer op lengte. Hij loopt echt heel erg opgekropt van voren, zonder ruggebruik. Ga eerst maar een poos lekker naar voren rijden, zonder aan de voorkant te zitten en als je je teugels erbij pakt, van achter naar voren blijven rijden, op lengte en over de rug houden met het neusje eruit.Succes. En wel een leuk paard trouwens!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:05

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 13:51

Probeer echt je teugels iets langer te laten en te ontspannen in schouders armen en handen. Je ziet aan het eind van het eerste filmpje dat je paard je hand volgt zodra jij de teugels langer laat. Dát gevoel moet je tijdens het rijden ook krijgen, dan zal hij zich ook niet meer zo opkroppen. Veel succes nog met dit leuke paardje!

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:14

Bedankt voor jullie reactie..

PS dat stang doet blijkbaar geen pijn! want hij word voor de katr altijd zo gereden en tja ik heb daar niks over te zeggen he Knipoog

BedaNKT VOOR jullie reacties Haha!

Ik ga nu weer dus ben der morgen weer Knipoog