DresslOver schreef:Ik ga met Kit_for_ever mee. Ik vind het niet bepaald een fijn en ontspannen beeld. De beelden van indraven zijn fijn, los, ontspannen en over de rug. De beelden waarop je hem oppakt, neigt het zelfs naar tegen de hand zijn. Er zit ook wat tussenin. Je rijd B. Zorg nou eerst dat je in een normale, lage halshouding een fijne aanleuning en nageeflijkheid hebt, voor je uberhaupt aan de oprichting dénkt. Want als ik het zo zie, is dit paard daar nog niet klaar voor.
SB en wijken zijn inderdaad goede oefeningen, maar niet op deze manier. Je paard komt tegen de hand, en valt over de buitenschouder weg. Probeer haar ontspannen naar je hand toe te rijden, en nog niet teveel in de oprichting te zetten, want hier krijg je later echt spijt van. Dan heb je (kweek je) een paard dat de rug weg drukt, tegen de hand is, sterrenkijkt en het bit niet aan durft te pakken. Want daar zijn dit de voortekenen van.
Sorry, maar ik vind dit alles behalve een prettig beeld geven. en ook ik vond je eerdere topics een fijner beeld geven.
En kijk nu zelf ook eens eerlijk naar de foto's. Kijk eens naar de in/uit draaf foto's en de oren stand en lichaams taal. De oren staan half naar voor, half naar achter, de oren hangen ontspannen langs haar hoofd, haar aandacht is bij jouw. Kijk nu eens naar de foto's waarop je haar oppakt. De oren zijn strak naar achteren gericht, en zijn gespannen. Dat kan je van de foto's af al zien.
Ik hoop echt dat je hier iets mee doet, want ik vrees dat je over een tijdje problemen krijgt.
edit; En je hoeft geen eeuwige B-ruiter te zijn, en mijn paard liep in de B ook al behoorlijk opgericht. Maar de basis moet wel voor elkaar zijn en dat zie ik hier niet. Het paard is er gewoon nog niet aan toe, zeker als je ziet dat ze gewoon bijna tegen de hand komt in de oprichting, want dan is het geen oprichting meer.
edit 2; en ik heb ook een paard dat gemakkelijke dingen saai vind, en het liefst zo veel mogelijk moeilijke dingen doet. MAar je moet ze wel tegen zichzelf beschermen, en als ik het zo zie, is voor dit paard, ontspannen van achter uit lopen, over de rug en met een goed ondertredend achterbeen, moeilijk genoeg. En natuurlijk kan je er best wat oefeningen als sb en wijken tussendoor gooien, maar je basis moet voor elkaar zijn, dáár is de winst te halen. En hier zie ik geen stevige, goede basis.
helemaal mee eens

Deze week nog wat bosritjes en zo.