San (van Murano) @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xBibi

Re: San (van Murano) @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:14

Leuk paard Lachen Jullie zijn een leuke combinatie Knipoog Let er alleen op dat je je tenen in de beugels houd, niet heel je voet. En je moet, zoals je zelf al zegt, meer meegeven Knipoog Ziet er leuk uit verder hoor! Lachen

DJ_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:14

Ik weet niet of iemand het al heeft gezegt,, maar misschien voeten niet te ver in de beugels.. Verder ziet t er leuk uit Haha!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:23

sjorsie schreef:
Mensen, paard loopt Z1, dus ze weet echt wel hoe ze met een spoortje moet rijden, springen is gewoon een nieuw en best spannend iets, zeker op vreemd terrein.

Oh ja precies. Als je paard Z1 is dan is het natuurlijk goed he. Pling
En ik weet niet of je hebt gekeken naar hoe d'r benen af en toe liggen... Z1 of niet, dat lijkt me gewoon niet prettig.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:32

Uitstekend achterhandgebruik op de laatste foto.. formidabel Ach gut
Ik ben het niet eens met je reden tot spoorgebruik maar vind niet dat je het paard onnodig prikt of wat dan ook boven de sprong. Je spoortje ligt netjes langs de buik van het paard en niet erin. Het is natuurlijk ook wel wennen dat springen Knipoog hard oefenen en dan wordt je houding ook steeds beter, misschien helpt het als je de beugels nog een gaatje korter doet maar ik weet niet of dat wel fijn zit met een dressuurzadel Scheve mond Nouja, iig nog veel plezier met z'n tweetjes Knipoog

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:56

Ik zal het nog 1x zeggen, maar aangezien ik dat al een paar keer gedaan heb blijf ik dat niet doen.
Ik gebruik mijn spoor niet om mijn paard voorwaarts te houden. Ik weet wel beter. Mijn paard is niet een super vlotte, maar wel goed aan het been!
Tijdens het springen heeft hij echter nog wel moeite om vlot door te springen vandaar.

lovely1; ja, dat achterhand gebruik vond ik ook erg mooi. Gaatje korter zal denk ik erg lastig worden door mijn dressuurzadel.

Bedankt voor de tips over mijn voeten! Daar ga ik zeker wat aan proberen te doen!

Paljassofie: We springen 1x in de week les. Maar ik wil er verder niet de wedstrijden mee ingaan, en aangezien ik me nu ook niet even 1,2,3 een springzadel kan veroorloven vind ik dat wel een twijfel geval.

ArianneF; leuk dat jij ook een Murano heb zeg! Die kom je niet veel tegen, ik zal eens een kijkje in je profiel nemen.

Pikeur; mijn benen heb ik echt wel onder controle. Ik ben nog lang niet tevreden over mijn beenligging en zeker niet bij t springen, maar ik zie niet echt dat ik die kleine spoortje in mijn paard prikt tijdens t springen.
Laatst bijgewerkt door danifur op 08-07-07 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:05

Tijd voor een springzadeltje erbij dan, Daan? Haha! Tong uitsteken
Oh, nee niet dus! Heb je je post aangepast? Tong uitsteken Knipoog
Laatst bijgewerkt door Dabo op 08-07-07 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:07

Ik vind jullie een leuke combinatie! Haha! heerlijk he zo een springconcoursje.

Ik moet wel zeggen dat ik heel erg schrik van je voeten. Aangezien je Z1 rijd weet je wel hoe je je voeten in de beugels moet houden maar gaat het hier gewoon een beetje mis. Misschien doordat het paard onverwacht springt? of dat je beugels te kort zijn? Ik hoop dat je de oorzaak hiervan weet en aan de slag gaat met het werken hieraan Knipoog. Gewoon voor je eigen veiligheid Knipoog. Heb je dit ook met lage sprongetjes? Als ik jou was zou ik in ieder geval niet te hoog springen zolang je dit probleem hebt. (ik weet niet of het aanvallend overkomt want zo is het absoluut niet bedoelt Haha!)

Verder natuurlijk het meegeven. Maar kan me heel goed voorstellen dat dit lastig is als je paard overwacht springt. Ik weet hoe het voelt Knipoog.

Oh trouwens ben het niet eens met het commentaar over je sporen. Voor zover ik kan zien prik je het paard niet in zijn buik, dus onzin dat je ze om deze reden af zou moeten doen.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:16

iets meer meegeven.
mooi paardje oor spring goed Knipoog

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:17

Nee, het komt niet aanvallend over hoor!
Tijdens het gewoon rijden heb ik hier geen last van, maar tijdens t springen wel.
Ik ga daar iig wat proberen mee te doen, maar ik heb t ook tijdens lage sprongen omdat hij soms gewoon onverwacht springt en nog een beetje in slomotion als je begrijpt wat ik bedoel. Daar zijn we dus ook hard aan aan t werk!

Ellen; ja idd! Haha! Maar aangezien ik niet de wedstrijden inwil met springen, en ook niet even zomaar geld voor een springzadeltje heb wil ik dat nu nog even niet.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:18

Domirenza; dank je wel. En met die handen zijn we hard aan t werk!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:19

Ga je volgende keer weer met San of neem je dan Fury mee?

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 21:31

Cindy; het was idd gezellig he Haha! Erg leuk zo! En leerzaam! Volgende keer neem ik zeker weer San mee. Ik doe het ook voor hem om deze reden dus. Om het wennen.. Fury ik wel braaf op ander terrein.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:35

leuk, ik kom zeker weer kijken en misschien neem ik over een tijdje U2 ook wel een keer mee, Willemijn wil het wel een keer proberen met hem, ik vind het op stal al spannend genoeg met hem Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:40

En als jullie dan weer met z'n allen gaan, kom ik ook eens kijken! Haha! leuk leuk!
en nee, ik neem Bella niet mee hahaha

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:19

He Danielle,

Leuk om eens springfoto’s van jouw en San te zien. Moeilijk hè springen met een dressuurzadel (hehe vandaar dat ik een springzadel heb Tong uitsteken). Daardoor is het natuurlijk al direct een stuk moeilijker om een optimale houding te hebben, je hebt gewoonweg minder steun met je benen. Aangezien springen meer een hobby voor je is en je meer op dressuur richt verder, moet dat eigenlijk ook geen probleem zijn op deze manier. Ik vind overigens juist niet dat je er met je sporen inprikt, je zit telkens met je been van het paard af (waarschijnlijk door het zadel), ik zou juist graag zien dat je je benen er meer aan hield, contact houden met het paard.

En je vertelde al dat hij wat moeite heeft met het voorwaarts springen en tempo tussen de sprongen. Wellicht moet je het grondtempo waarin je rijdt iets hoger gaan leggen.

En je zegt zelf al dat je bezig bent met meer meegeven en dat is ook prima, kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om altijd goed mee te geven, omdat hij nog niet altijd even safe wegspringt. Vind het toch knap dat je een parcours met hem gesprongen hebt hoor, chapeau!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 00:54

Oei, dat is inderdaad niet een fijn zadel om mee te springen haha. Ach gut Nou ja, voor af en toe geeft dat natuurlijk niet ... juist fijn om te zien dat je voor wat afwisseling zorgt voor je paard en voor jezelf!

Misschien is het een idee om iets eerder in de verlichte zit te gaan? Dan blijf je niet zo achter als hij weer eens op het verkeerde moment springt. Je zou ook kunnen oefenen met galop balkjes (heet dat zo??) en lage kruisjes, om hem met zijn afstanden te helpen.

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 07:46

Guinevere; dank je wel voor de tip!

Stephanie; dank je wel! Het is zeker niet makkelijk nee. Maar voor de afwisseling wil ik dit wel blijven doen. Daarom vind ik het wel belangrijk om nog wat dingen te verbeteren Lachen Ik heb ook een hoge kniewrong (dat heeft mijn moeder er toen op laten zetten voorzichzelf, maar ze heeft er nooit op gereden) en ik vind dat juist niet erg fijn. Mijn grondtempo is soms helemaal niet verkeerd, want hij trekt er best wel op aan. Maar soms bij de eerste sprong valt dan het tempo eruit. (als hij bijvoorbeeld zo raar afgaat) Dat maakt het best lastig soms.

Cindy; leuk als je volgende keer weer meegaat Haha! Leuk dat U@ straks ook een keertje gaat. Hij kan goed springen hoor!

Ellen; leuk als je ook meekomt! Haha!

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:41

he daan! k zou nog steeds reageren Tong uitsteken
leuke foto's zijn het geworden howr! vooral die laatste Clown

nee ffies zonder dollen, hij kan het echt wel! gewoon blijven proberen Lachen

evabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 15:43

ik zal als ik jou was:P je voeten wat minder ver in de beugels schuiven als je ze op de bal van je voet houd kan je beter naar vore zitten en kan je ook beter je handen meegeven;) want dat zag er ook nog niet helemaal jovel uit:P

Cool

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-07 17:40

Mayo; dank je wel Lachen Hij kan idd heel goed springen, maar ik zit m gewoon in de weg door die maffe sprongen. Ik hoop dat we dat nu eindelijk een beetje beter kunnen gaan krijgen.