Jullie zijn een leuke combinatie
Let er alleen op dat je je tenen in de beugels houd, niet heel je voet. En je moet, zoals je zelf al zegt, meer meegeven
Ziet er leuk uit verder hoor!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jullie zijn een leuke combinatie
Let er alleen op dat je je tenen in de beugels houd, niet heel je voet. En je moet, zoals je zelf al zegt, meer meegeven
Ziet er leuk uit verder hoor!
sjorsie schreef:Mensen, paard loopt Z1, dus ze weet echt wel hoe ze met een spoortje moet rijden, springen is gewoon een nieuw en best spannend iets, zeker op vreemd terrein.

hard oefenen en dan wordt je houding ook steeds beter, misschien helpt het als je de beugels nog een gaatje korter doet maar ik weet niet of dat wel fijn zit met een dressuurzadel
Nouja, iig nog veel plezier met z'n tweetjes

heerlijk he zo een springconcoursje.
. Gewoon voor je eigen veiligheid
. Heb je dit ook met lage sprongetjes? Als ik jou was zou ik in ieder geval niet te hoog springen zolang je dit probleem hebt. (ik weet niet of het aanvallend overkomt want zo is het absoluut niet bedoelt
)
.
Maar aangezien ik niet de wedstrijden inwil met springen, en ook niet even zomaar geld voor een springzadeltje heb wil ik dat nu nog even niet.
Erg leuk zo! En leerzaam! Volgende keer neem ik zeker weer San mee. Ik doe het ook voor hem om deze reden dus. Om het wennen.. Fury ik wel braaf op ander terrein.
leuk leuk!
). Daardoor is het natuurlijk al direct een stuk moeilijker om een optimale houding te hebben, je hebt gewoonweg minder steun met je benen. Aangezien springen meer een hobby voor je is en je meer op dressuur richt verder, moet dat eigenlijk ook geen probleem zijn op deze manier. Ik vind overigens juist niet dat je er met je sporen inprikt, je zit telkens met je been van het paard af (waarschijnlijk door het zadel), ik zou juist graag zien dat je je benen er meer aan hield, contact houden met het paard.
Nou ja, voor af en toe geeft dat natuurlijk niet ... juist fijn om te zien dat je voor wat afwisseling zorgt voor je paard en voor jezelf!
Ik heb ook een hoge kniewrong (dat heeft mijn moeder er toen op laten zetten voorzichzelf, maar ze heeft er nooit op gereden) en ik vind dat juist niet erg fijn. Mijn grondtempo is soms helemaal niet verkeerd, want hij trekt er best wel op aan. Maar soms bij de eerste sprong valt dan het tempo eruit. (als hij bijvoorbeeld zo raar afgaat) Dat maakt het best lastig soms.
Leuk dat U@ straks ook een keertje gaat. Hij kan goed springen hoor!
Hij kan idd heel goed springen, maar ik zit m gewoon in de weg door die maffe sprongen. Ik hoop dat we dat nu eindelijk een beetje beter kunnen gaan krijgen.