Dorage@work [M1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorage

Re: Dorage@work [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:13

dankjewel allemaal.
Het is een NRPS, ja zou je niet verwachten Tong uitsteken

@Orion_: Ik denk dat he t lijkt, want ze is zo los als maar kan ik kan haar zo ronder rijden of hoger instellen of lang en laag dus ze zet zich niet vast maar dat komt gewoon omdat we bezig zijn met dat verbinding maken en dat lukt niet bij haar als je haar ronder maakt want ze moet het zelf doen en niet afwachten totdat ik haar ronder maak Lachen

iiiNaOmiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:14

Hoj Hoj

Het zijn mooie foto's`:D
vindt aleen de hals hoofd houding er af en toe heel terug getrokken uitzien ,, alsof je een te hoge constante druk hebt ... Maar vindt het er heel erg netjes uitzien Haha!,,
groetjes Naomi

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:16

hoebedoel je terug getrokken? want kan er eigenlijk niet getrokken uitzien want ik doe er niets aan, ze maakt zelf verbinding en ze heeft zélf! altijd de neiging om zich op te kroppen misschien dat het daar door komt, maar iniedergeval ik doe er niets aan, ze maakt zelf de verbinding maar iniedergeval ik trek echt niet en geef af en toe een paar kneepjes Lachen

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:44

Jen ik vind het er heel fijn uitzien!
Natuurlijk zijn er altijd verbeter punten, dat heeft iedereen.
Maar het begin is er en ik weet dat je nog veel kan berijken met Dorage!

Vind het echt een gaaf ding Lovers

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:53

Leuk paardje...verbeterpunten zijn er altijd..je geeft ze zelf goed aan. Ben benieuwd naar nieuwe foto's als je in je klasse bent gegroeid. Zoals je zelf al zei...basis is het belangrijkste,de kunstjes komen dan vanzelf! Succes en geniet van je mooie beestje!

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 20:57

dankjewel.. gelukkig snapt er nog iemand het, iedereen zegt namelijk het zelfde Nagelbijten / Gniffelen
Want ik kan haar wel zelf ronder trekken maar daar schiet ik niets mee op, ze kropt zich op maakt haar passen niet af en kan dus ook geen middendraf rijden.. als je haar kent zul je zelf ook zo gaan denken en is het best lastig Ja

sik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:02

super mooi paard.. als jullie met nog wat begeleiding kilometers gaan maken komt het helemaal goed. nog iets meer ontspanning in de bovenlyn. veel succes nog:)

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:05

Ik weet wat je bedoeld...mijn arabiertje kropte zich ook behoorlijk op...bij ons heeft lang en laag en vooral de impuls een hoop wonderen gedaan....Wat de kunstjes betreft...het ziet er nog wat onwennig uit op de foto,maar je zult zien dat ook dat met veel minder...veel netter gaat worden.

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:15

ziet er al goed uit zeg!!!
mooi paardje!
nog succes ermee!!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:36

Jenn Lovers Waar is die ene leuke springfoto? *LOL*
Ze liep best lekker toen straks, althans ik heb der wel eens beroerder zien lopen..
Hoewel ze ook wel lekker kon kl.oten Slapen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 21:43

Ben vergeten te zeggen dat dit koppel in het echt een vele betere indruk geeft. Foto's zeggen niet alles. En sommige dingen zijn moment opnamens..

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:22

Errug mooi paard! Qua aanleuning en houding ziet het er goed uit! Probeer in die middendraf ook te "blijven" rijden. Dus de nek losmaken (links en rechtsinbuigen) en misschien toch iets lager en ronder eerst. Hij drukt zo net zijn rug weg, waardoor hij geen ruimte kan krijgen. Succes!

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 08:24

dankjewel..
lang en laag in middendraf doe ik meestal ook, maar niet op de foto Knipoog

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:25

Dorage schreef:
dankjewel..
lang en laag in middendraf doe ik meestal ook, maar niet op de foto Knipoog

Ok! Nee begrijp ik Knipoog, want dat is dan ook niet helemaal boktproef Tong uitsteken Krijg je daar weer commentaar op Knipoog

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 08:28

ja klopt, maar hier krijg ik dus ook weer commentaar op, maar ik zelf vind dat Dorage dus op eigen benen moet lopen en verbinding moet maken dus dan kan ik moeilijk zelf er aan gaan zitten omdat ze volgens jullie lager en ronder moet Knipoog Als ik met m'n instructrice daar mee bezig ben hé Lachen

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:32

Dorage schreef:
ja klopt, maar hier krijg ik dus ook weer commentaar op, maar ik zelf vind dat Dorage dus op eigen benen moet lopen en verbinding moet maken dus dan kan ik moeilijk zelf er aan gaan zitten omdat ze volgens jullie lager en ronder moet Knipoog Als ik met m'n instructrice daar mee bezig ben hé Lachen

Ja ik begrijp dat je dat geen wil doen wat je instructrice zegt, vooral omdat zij deze combinatie natuurlijk kent. Maar óók in de middendraf moet je eraan kunnen zitten als dat nodig is. En daarmee bedoel ik niet dat je mega aanleuning moet maken, maar gewoon losmaken. En "jij" moet zorgen voor deze verbinding. Als je gaat zitten wachten en zeg maar gewoon mee blijft rijden zal je er helemaal nooit aan kunnen zitten, want dat zal hij waarschijnlijk in verzet komen (spreekt uit ervaring).

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:33

Ook als je eraan zit moet hij op eigen benen kunnen lopen. Dat is de fout die ik ook maakte. Ik wilde bijna geen aanleuning hebben en ik had het gevoel hoe meer ik eraan zat hoe meer ik in mn handen kreeg, maar dat is tijdelijk. Want doordat ik niets deed tijdens de middendraf had ik er geen controle over.. en ging haar hoofd in de lucht etc etc. Omdat ik dacht dat ze zo meer op eigen benen zou lopen. Nu ben ik weer meer terug gegaan met het losmaken in de middendraf en ervoor te zorgen dat iedere pas van mij is. En nu loopt ze op eigen benen terwijl ik alles bepaal.
Laatst bijgewerkt door PolosportJ op 08-07-07 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 08:34

Ja maar dat lukt juist niet, daar zijn we mee aan het werk en dat lukt niet uit mijn zelf dan moet ik echt les hebben Knipoog

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:37

Dorage schreef:
Ja maar dat lukt juist niet, daar zijn we mee aan het werk en dat lukt niet uit mijn zelf dan moet ik echt les hebben Knipoog

wat lukt nou niet precies? Want ik heb nu een hele hoop gelult... Maar het is juist goed om les te hebben! Ik geef alleen wat tips.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 08:39

Nou er aan zitten, dat kan gewoon niet bij haar je moet haar echt kennen. Je kan niet maar even zeggen ja meer er aan zitten ofzo want dan maakt ze ten eerste haar passen niet af dus kan ze geen middendraf enz. rijden en kropt ze zich op en daar willen we nu juist van af dus is geen oplossing Knipoog

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:40

Het ziet er goed uit, apart kleur paardje ook ik ga geen commentaar geven want alles is al gegeven Lachen succes met de aankomende wedstrijden

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:41

Kan je haar niet los maken (rechts inbuigen en links inbuigen)? Dan is ze ook niet los. Het lijkt mij dat ze zich opkropt, omdat ze zich veel te strak maakt in de bovenlijn. Ze moet zich loshouden en dat kan je doen door dit te onderbreken met inbuigen tijdens de middendraf.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 08:44

tuurlijk kan ik dat doen, maar heeft geen nut, dan doet ze geen middendraf en is ze dus opgekropt.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:47

Dus ze doet geen middendraf meer als je haar inbuigt Verward Dan zit daar echt je probleem, dan zie je heel goed dat ze gewoon niet los is in haar lijf tijdens de middendraf. Ik zou zeggen ga haar echt losmaken! Tuurlijk komt er dan niet gelijk zo'n geweldige middendraf uit, vooral niet als je aan hara moeilijke punt zit te sleutelen! Maar zonder lossigheid kom je uiteindelijk nergens, dan heb je straks helemaal geen ruimte meer om de uitgestrekte draf te rijden!

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 08:49

het is idd een heel gaaf beesje leuke combi!
veel succes!