Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
muiske07 schreef:anneliesdj schreef:Ik vind ook niet dat hij erg vrolijk kijkt, alleen op de laatste foto... Maar dat kan natuurlijk ook een momentopname zijn.
Hoe doe je zoiets eigelijk, ga je d'r gewoon op goed geluk een keer op zitten met alleen zo'n touwtje of train je daar nog op zeker manier voor?
is uit concentratie![]()
je moet weten hij is zijn hele leven lang met een hard hand en een stangbit bereden geweest en nu plots zonder niets,
denk dat hij niet wist wat er hem overkwam![]()
hij moet afgaan op hoe ik men handen plaats, schouders en hoofd draai + beenhulpen, vraagt best wel concentratie.
als zijn oortjes mooi rechtop staan is ie niet aandachtig dan hoort of ziet hij iets anders in de verte dat belangrijker is.
zijn oortjes staan mooi naar mij gedraaid zonder plat te liggen.
gewoon heel alert
hopelijk snap je men uitleg een beetje?![]()

[/quote]
anneliesdj schreef:Ja maar je stuurt hem dus met het touw om z'n nek en dat leer je aan door tegelijk het touw en het bit te gebruiken? Net zoals met het halthouden, ook eerst samen met bit, na verloop van tijd zonder bit als het paard het kent.
Begrijp ik het goed?
maarja dat hebben we zowiezo nog niet onder de knie 
omie_rulezzz schreef:zie er echt heel mooi uit. Echt knap! Gevaarlijk ziet het er niet uit!!
. Wat een leuk paardje ook, die laatste foto is echt mooi
.
muiske07 schreef:De vorige eigenaar zei me dat omar enorm gevaarlijk is zonder hoofdstel.
ik wou dat toch eerst met men eigen ogen zien voor ik zo iets zou geloven![]()
vandaag eerste keer zonder hoofdstel gereden in de piste en wonder boven wonder deed omartje alles wat ik vroeg.
stoppen, galoperen, galopwissels, zijgangen, wijken, vrijheidsdressuur, kleine en grote cirkels, gebroken lijnen, slangenvoltes, etc..
kvond het super![]()
zo een paar maand vol houden en dan ook is geleidelijk aan mee naar buiten komen![]()