Maggie_Eddy schreef:Niet om het een of ander hoor, maar als zij of wij niet zouden weten waar we mee bezig zijn, en jij vind dat ze er niet genoeg verstand van heeft, hoe komt het dan dat o.a. een paard dat wij hebben ingereden, nu Belgisch (lees land Belgie) nationaal kampioen is??
Omdat iemand anders misschien later dat paard alsnog goed heeft door/verder gereden. Uit de afbeeldingen en de informatie die de TS geeft blijkt duidelijk dat zij/jullie/jij niet weet/weten wat nageeflijkheid inhoudt.
Citaat:
Jullie doen net of wij onze Belg meteen dik de dressuur inrijden
Deden jullie dat maar, dan was er tenminste sprake van een paard dat zijn spieren leerde te gebruiken op de juiste manier (want dat is de bedoeling van dressuur).
Ook hier laat je weer merken niet genoeg verstand van paarden te hebben om ze te kunnen inrijden naar mijn mening.
Citaat:
we ZITTEN er net goed en wel 1 keer in de week op... Denkt men hier allemaal (lees "de mensen die negatief denken) dat wij van zulke penniemeisjes zijn die niet van ons paard af kunnen blijven en er daarom maar zo snel mogelijk mee willen beginnen?? No way, en heel toevallig weten we wel degelijk hoe de bouw en groei van een paard in elkaar zit, dat is ook de reden waarom we maar zo weinig er op gaan zitten, maar we zijn er wel nu "al" mee bezig, want hoe ouder hoe sterker en hoe lastiger aan te leren, dat is gewoon een feit, daar kan niemand onder uit. Maar dat wil nog niet zeggen dat we er nu dus iedere dag mee bezig zijn zoals aangenomen lijkt te worden...
A.d. hand van deze opmerking is dus duidelijk dat jullie geen verstand van de groei van een paard hebben, want je hoort er met deze leeftijd niet weinig op te zitten, maar helemaal niet! Hoe ouder, hoe sterker is een feit, maar niet direct hoe lastiger aan te leren als je hier goed mee omgaat. Paardrijden is, nogmaals, geen krachtsport. En ook nogmaals adviseer ik dan ook om paarden voortaan te laten inrijden door iemand die hier wel verstand van heeft.
Ik vind het erg jammer dat je goefbedoeld advies erg kwaad opneemt en zo boos reageert. Ik zou het gewoon erg jammer vinden als dit dier over een (groot) aantal jaar niet meer bereden kan worden omdat hij/zij vroegtijdig versleten is.