Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Candysnoepje schreef:Zit er leuk uit, maar sta jij in de galop?
Soleil_Lover schreef:Sara,dat met je armen,heb ik ook vaak hoor xP Vooral als ik op Ilande moet rijden in de manegelessen =] Vind het zo irritant,laat ik teugels wat losser,zegt viviane datk ze korter moet nemen,dat zijn m'n armen helemaal gestrekt en krijg ik ze niet gebogen omdat Ilande dan teugels uit je handen trekkt
maar dat doet calling niet, maar krijg ook altijd onder men voeten dat ik mijn teugels korter moet nemen
maar vaak doe ik dat niet
Toke schreef:Ik ben ook in Halen in Lommel op wedstrijd geweest!
Je paardje loopt op de foto's wat uit elkaar, in 2 delen, probeer hem goed voorwaarts te rijden en er de achterhand bij te halen.
Met wat oefening en veel geduld kom je er wel!
veel plezier nog
Helpt het niet bij de concentratie om vooruit te kijken ? Dit is maar een verondersteling hoor
Iedereen heeft zijn eigen manier paardj schreef:Paard drukt haar rug weg en loopt erg uit elkaar.
paardj schreef:de reden dat het nog geen mooi beeld geeft staat in het vet
yentlstyl schreef:Leuk paardje hoor!
Het ziet er iig naar uit dat je er plezier in hebt.
Goof89 schreef:Misschien een goede tip : Vraag eens aan een vriendin/je lesgever om je paard te longeren terwijl jij erop zit.
Zo kan je goed werken aan je zit terwijl je je geen zorgen hoeft te maken over je teugels en de rijrichting.
Je zit is al wel verbeterd, maar je ziet dat je je paard niet in de nageeflijkheid kunt houden, een goede zit zou hier veel aan kunnen veranderen.
+ jij kijkt zoveel rond ?Helpt het niet bij de concentratie om vooruit te kijken ? Dit is maar een verondersteling hoor
Iedereen heeft zijn eigen manier
Nog veel succes bij het rijden van je wedstrijden !
asjemenou schreef:paardj schreef:Paard drukt haar rug weg en loopt erg uit elkaar.paardj schreef:de reden dat het nog geen mooi beeld geeft staat in het vet
Dus omdat het paard een achterstand heeft gehad drukt ie nu zijn rug weg en loopt uit elkaar?
Dat snap ik niet helemaal, eenpaard mag nooit zijn rug wegdrukken.
De eerste foto is erg mooi!
Als je hem zo altijd kunt laten lopen gaat het helemaal goedkomen.

Marly_ schreef:Ben jij normaal een springruiter? Zo zit je namelijk
Probeer meer te gaan zitten, benen aangesloten houden aan je paard, je steekt ze af. Ga eens trots zitten en laat zien wat voor prachtig paard je hebt!
De rest van de tips zijn al gegeven, veel succes nog!
Edit: typfoutje
( calling en ik zijn ook springduo).
Goof89 schreef:Meer met je zit rijden, nageeflijkheid streven in zijn houding, dan gaat die rug vanzelf los.
Begin wel niet met je teugels te spelen, (zagen-beweging), de houding van het hoofd bereik je door je zit goed te gebruiken niet door te trekken in de mond.
Dat ie zo met zijn rug loopt heeft niets te maken met te vet zijn of achterstand. Ik vind hem trouwens helemaal niet zo overweight..
x_Staceyy schreef:ziet er goed uit!
En zoals de andere ook al zeggen: zitten op je kont!
En je mag trots wezen op dat lopende ding onder je kont;)
dus normaal moet dat niet moeilijk zijn

Bonnie_Theun schreef:Mooi paard, maar aan jou zit moet een heleboel veranderen, dan ziet het er denk ik heel wat beter uit
In de galop op je kont blijven zitten! Je schouders naar achter houden en je tenen naar binnen. Ook je handen goed bij elkaar houden en vrij opgesteld houden...Maar deze dingen komen wel, als je er maar goed op gaat oefenen
Veel succes verder...
er stond "de reden dat hij zo loopt STAAT in het vet" haha mijn fout.
hij is nog jong je kunt er nog zoveel mee gaan doen, ahja en hij loopt ook heel mooi qua gang
paardj schreef:Bonnie_Theun schreef:Mooi paard, maar aan jou zit moet een heleboel veranderen, dan ziet het er denk ik heel wat beter uit
In de galop op je kont blijven zitten! Je schouders naar achter houden en je tenen naar binnen. Ook je handen goed bij elkaar houden en vrij opgesteld houden...Maar deze dingen komen wel, als je er maar goed op gaat oefenen
Veel succes verder...
oefen er op elke keer dat ik rij, en ik heb ook 3x per week les
Het gaat goed komen
Vooral met z'on mooi paard. Succes!!
(woon ook in belgie).
Foryourneeds schreef:hey
ik vind het best een leuk paard. Alleen ziet het er nogal onstuimig uit. Ik zou proberen haar meer bijeen te rijden, misschien ook even letten op je tenen (op een van de foto's waren ze heel erg naar buiten toe). En zelf meer ontspannen. Het lijkt alsof jij gespannen zit, een beetje boven je zadel hangt (met je bovenbenen knijpt ipv zitten op je kont) en daardoor onbewust je hand vastzet. Probeer ontspannen te zitten, buikspieren aantrekken, en dat komt allemaal goed!
Veel succes verder
Foryourneeds schreef:hey
ik vind het best een leuk paard. Alleen ziet het er nogal onstuimig uit. Ik zou proberen haar meer bijeen te rijden, misschien ook even letten op je tenen (op een van de foto's waren ze heel erg naar buiten toe). En zelf meer ontspannen. Het lijkt alsof jij gespannen zit, een beetje boven je zadel hangt (met je bovenbenen knijpt ipv zitten op je kont) en daardoor onbewust je hand vastzet. Probeer ontspannen te zitten, buikspieren aantrekken, en dat komt allemaal goed!
Veel succes verder