Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noppie

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:39

Autsj! Het zal zijn redenen hebben dat hij flink doorgereden moet worden. En het kan zijn dat de pony dus wellicht 'normaal' niet zo gereden wordt. Maar zoals hierboven ook wordt aangegeven is het geen fijn beeld. Wat een spanning, geen wonder dat hij in verzet komt als hij op deze manier gereden wordt... Bloos

NineliveZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:40

Mensen, die 'kin op de borst' en 'achter de teugel' is een gymnastiserende methode die men 'Laag Diep Rond' noemt, dit maakt de spieren in de hals sterker en in de rug langer en sterker, er is niets mis met deze methode (kijk maar naar Anky), alleen is helaas deze methode niet geschikt voor elk paard en kan idd gevaarlijk zijn voor de fysiologie van een paard dat hier niet voor geschikt is. Een sportpaardenveearts moet bepalen of dit wel of niet mag met dat paard. Ik zie, binnen mijn beperkte DA kennis, geen problemen op de foto's, het lijkt gespannen, en is het ook een beetje, want met deze methode wordt dus echt wel zware 'bodybuilding' gevergd van het paard.

Ik ben hier persoonlijk dus ook niet altijd voor, ik rijd volgens Gustaf Steinbrecht's methode aangepast door Stephan Radtke, maw. de enige, voor mij althans, correcte manier : Klassieke Dressuur, een lange, geduldige weg, maar met resultaten die dressuurpaarden geeft die op 18 jaar nog altijd perfekt lopen. LDR methode daarentegen kan een paard uitputten / verslijten voordat ze 10 zijn indien door foute ruiters uitgevoerd.

Be careful !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:42

Ziet er niet ontspannen uit...kopiert ze LDR? Een Wannebe Anky?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:44

maar hij loopt toch niet laag? alleen diep er rond...En laag diep en rond is volgens mij voor de ontspanning en dat zie je hier toch niet in terug...

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:44

Zolang mensen zijn die LRD rijden "eindelijk aanpakken" noemen, kan ik me voorstellen dat er zoveel tegenstand is. Kan wat mij betreft ook allemaal wat vriendelijker. Zeker gezien het postuur van de ruiter in vergelijking met die van de pony.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:45

Ik weet wel wat LDR is, maar denk niet dat de foto's een juiste weergave hiervan geven, denk niet dat dit de bedoeling hiervan is! En er wordt alleen maar met de hand gereden, en er is totaal geen ontspanning te bekennen en een krachtig onderzettend achterbeen!

Logisch dat deze foto's zoveel verzet opleveren! En het is makkelijk natuurlijk om een mening/reactie te geven op een forum maar daar is een forum uiteindelijk ook voor. Cool

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:46

Ik vind het een hartstikke mooi paard, maar qua commentaar ben ik het met de rest eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:47

Belker krijgen we nog het verhaal erachter?

Als ik in je profiel kijk kan ik mij niet voorstellen dat het geen reden heeft dat het dier zo gereden wordt. Kijk ik naar de opgezette spier in zijn hals, heb ik niet zo een fijn gevoel erbij.

Lijkt of het paard in bedwang getrokken wordt en als je die houtgreep hebt, is het niet moeilijk om zo rond te rijden, lijkt mij. Maar of het dier er beter van wordt.

NineliveZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:48

Ik vel geen oordeel, tracht enkel toe te lichten wat ik hiervan vindt... En lees vooral de laaste regel van mijn post dan vlak voor 'Be Careful'...

Nog even dit : LDR is wel helaas niet altijd 'even ontspannen', eerst moet het paard zijn/haar weg vinden hierin, wat wel eens tot verzet kan leiden... Trouwens, werken mensen altijd even graag ? Soms grommen wij toch ook wel eens ?

Nu moet ik terug wat werken .... Slapen

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:48

hmmmm, mooi paard.

maarja, dit is natuurlijk een soort van rijstijl. Ik denk trouwens niet dat de topicstarter dit vaak zo doet (aangezien de titel is: Eindelijk wordt ie eens aangepakt)
maar ik ben van menig dat dit niet goed is voor een paard. Daar krijgt hij problemen mee.
Succes met je paardje.

Noppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:50

Corelli schreef:
maar hij loopt toch niet laag? alleen diep er rond...En laag diep en rond is volgens mij voor de ontspanning en dat zie je hier toch niet in terug...

Hier ben ik het mee eens...En het zal z'n rug ook niet sterker maken op deze manier, hij zet em juist vast. Als hij regelmatig op deze manier gereden wordt zal dat op den duur alleen maar extra problemen gaan geven...Laten we dus maar hopen dat dit een éénmalige aktie was! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Noppie op 04-07-07 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Raja

Ik vindt deze pony ook niet niet ontspannen lopen en ik had ook zeker niet het idee dat er LDR gereden wordt met deze pony. Als dat het idee rachter zou zijn, zou ik toch nog maar eens heel goed gaan kijken hoe mevr Anky het doet en hoe het er bij haar uitziet...
Ik word ook echt niet vrolijk van deze plaatjes...

Marieke_K

Foto's zijn momentopname en voor het beeld vind ik hem te diep lopen. Of dit door de ruiter komt die hem er teveel door heen drukt of dat het dier het zelf doet (gaat hangen) kan ik vanaf foto's niet opmaken.

Wellicht kan TS toelichten waarom het hij eindelijk wordt aangepakt en of hij zelf zo diep wordt of zo diep gereden wordt.

Anoniem

Dan graag nog fotoos van de laatste minuten van de training, dus een ontspannen tevreden paard met het neusje op de loodlijn, dan heb ik nog een idee dat het wat heeft opgebracht en dan maar hopen dat het begin van de training niet veels te lang heeft geduurd, lijkt mij dan meer spierafbraak dan op opbouw.

NineliveZ

Allez, nog 1 postje dan; de teugelvoering is idd om van te schreeuwen, de binnenhand moet doorlaten, ALTIJD, anders verwoest je mond en natuurlijke buiging (die vanuit het binnenbeen moet komen en NOOIT vanuit de handen)

Voilà, nu werken of werk kwijt :s

Spot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:52

super_freek schreef:
Ik heb hier weinig woorden voor. Als iemand bij mij op stal zo op zijn paard rijdt, dan trek ik die er meteen vanaf!!

Helemaal mee eens, zou ik ook doen. Echt niet normaal, tranen schieten in mijn ogen bah Boos! Boos!

JuuLePuuL

Ik ben ook erg benieuwd naar het verhaal erachter! Het is zeker een leuk beestje maar begrijp deze (eenmalige) actie niet helemaal... met conseqeunt zijn is niks mis, maar vaak wordt het probleem bij het paard gelegd terwijl er verschillende redenen kunnen zijn waarom iets niet lukt, denk aan je eigen rijstijl & houding, bouw van het paard, natuurlijke scheefheid etc.

In dat opzicht ben ik het niet met LDR eens, verzet is nooit goed...

Corelli

ook als het voor 1 keertje is, lijkt het me niet de manier...
Verder ben ik het met Russel eens, het eindpunt van de training zou dan echt wel ontspanning moeten zijn inderdaad Ja

Anoukie

Grappig, ik denk dat de meesten de amazone niet eens herkennen Haha!.

Leuke pony, mooie hals ook (vooral wanneer hij zo diep en rond loopt Haha!). Wassie stout Ach gut?

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:53

Ben benieuwd naar het verhaal hier achter.
Vind het er niet lekker uitzien

fliam

Als ik dat paard was zou ik ook flink in verzet komen! Die persoon die er op zit, snapt volgens mij niet helemaal wat de bedoeling van het rijden van een paard Lips are sealed

SuperPepeijn

Anoukie schreef:
Misschien maar goed voor de amazone, al heb ik wel een idee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:54

hm mooi beestje maar ga wel met de rest mee

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:55

Wanneer komt belker eens uitleg geven dan?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 08:55

SuperPepeijn schreef:
Anoukie schreef:
Misschien maar goed voor de amazone, al heb ik wel een idee Knipoog

Ik zie overigens niet veel schokkends op de foto hoor. Ik zie geen trekkende handen, terugwerkende bewegingen etc. Bovendien zijn het momentopnames en zie je verder op andere foto's de pony ook met de neus er meer uit.

Vind de opmerkingen hier over "iemand van je paard sleuren" nogal, ehm, penny Haha!.