Paard blijft maar aan de bakrand plakken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ariiane

Re: Paard blijft maar aan de bakrand plakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 17:57

Op de binnenhoefslag rijden en voltes kleiner rijden en dan weer groter

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:29

Even een stipje omdat ik een zelfde probleem heb.

Op de binnenhoefslag rijden gaat prima.
Maar als we op de hoefslag zitten heeft de wand weer een hele grote aantrekkingskracht.

Buitenbeen en Buitenteugel erbij om de schouder een beetje van de wand af te zetten wil wel helpen, bij mijn paard is het voornamelijk een balans probleem (hij is 5)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:38

Ik merk dat vooral het van de hoefslag afsturen van de ruiter meestal niet lukt bij sommige paardne omdat de ruiter de buitenteugel er te weinig bij wordt gehouden. Als de ruiter zoveel aan de binnenteugel zit, zodat het paard het hoofd naar binnen inbuigt kan het geen andere kant op dan verder naar buiten vallen.

Beide teugels er goed bij, licht stelling vragen naar binnen en met buitenbeen de bocht om leiden. En dat gewoon doorzetten.

Probeer ook om te beginnen veel af te wenden over de AC lijn En bv van E naar B, rechte lijnen rijden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:50

ligt er dan toch ook aan hoe het paard gebogen is? (er even van uitgaande dat dit paard scheef is). Is het een rechtsgebogen paard en rij je op de rechterhand dan zal stelling naar binnen vragen volgens mij een valpartij naar binnen veroorzaken. Als je contrastelling vraagt zal het veel gemakkelijker zijn om het evenwicht te bewaren?

Liony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:35

Ik rijd een paard die dit probleem ook heeft en dan werkt het heel goed om in te buigen richting bakrand. Gaat vanzelf van de rand af dan Clown Dit is natuurlijk bij ieder paard anders, dus verder weet ik het ook niet.

tequilaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 18:06

Op de binnehoefslag rijden en goed aan de buitenkant begrenzen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 15:14

Binnenhoefslag! Ja
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het werkt grandioos. Lachen

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:52

Misschien een aantal buitenritjes maken en daar wel dressuurmatig aan het werk gaan. Licht wijken voor beide benen. Tempowisselingen enz. Ook in een grote wei rijden kan helpen dan heeft ze minder om te plakken.