Toelatingsexamen Initiator.. Geslaagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frieke84

Re: Toelatingsexamen Initiator.. Geslaagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 20:51

Proficiat !!

Jij bent dus een van de nieuwe 'slachtoffers' van JP (de lesgever) Knipoog
Ik heb de cursus ook gevolgd vorige winter en ik kan je garanderen dat het lange dagen zijn hoor.

Waren er bij jullie ook zo weinig mensen geslaagd voor de dressuur? Toen ik mijn rijvaardigheid aflegde waren er misschien 4 van de ongeveer 20 deelnemers geslaagd voor de dressuur.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 21:17

@Frieke: Er zijn er altijd weinig geslaagd voor dressuur en ik moest als eerste binnen Nagelbijten / Gniffelen Er waren er nu 3 of 4 door (van de 14?) met mij erbij dan Knipoog Er waren er ook veel die al voor de tweede keer waren en terug gebuisd zijn...

@Urielle: Dank je wel Lachen Op mijn B-brevet moest ik maar 80-90 cm springen Nagelbijten / Gniffelen en er waren maar 5 of 6 sprongetjes? Haha!

@Nathiie: De rijvaardigheid van de LRV? Zoja dan deed er waarschijnlijk iemand mee die ik ken Knipoog

@Renske: De parcourbouwer was aan het vertellen dat dit vroeger ook zo was bij ons, en dat hij dan moest lesgeven en mensen zonder talent en dat dit meestal niet echt lukte Vork En toen is dit veranderd naar eerst een rijvaardigheidstest voordat je mag starten met de cursus Ja Ik vind dit eigenlijk ook een betere methode... Jij ook proficiat met het behalen van je brevet! Haha! Mooie punten zeg! (ik weet trouwens mijn punten van dressuur en springen niet, wat ik wel jammer vind...)

@Lauraketje: Ja ik hoop het, ik doe allesins mijn best Knipoog

Iedereen erg bedankt voor de lieve/leuke reacties! Haha!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:41

Renske_ schreef:
Wow knap zeg zo springen op een paard wat je nog maar zo weinig gereden hebt OK dan!

Biepje schreef:
De Orunfases lopen inderdaad redelijk gelijkmatig met onze Initiator, Trainer B en Trainer A. Wij moeten telkens eerst ingangsexamen doen, dan wordt er een cursus gegeven aansluitend bij je niveau en moet je op het einde nog eens theorie en praktijk afleggen.

Dit zouden ze in NL ook moeten invoeren! Want bij de Orun basiscursus(is basiscursus om dressuur+springles te geven op B/L niveau) zitten er een aantal bij die er echt te weinig van weten, en bij de 1e, 2e en 3e fase(daarbij moet je wel zelf rijden, op je eigen paard en op andermans paarden en afhankelijk van je wedstrijdklassering doe je dressuur of allround) maar ook daar kom je weleens paarden tegen waarvan je denkt... Verward Koe
Prima geregeld dus in Belgiƫ!

en succes met je cursus, ik ben net geslaagd voor de Orun basis Haha! met een 8&10 Pling vond t een erg leuke cursus!!

In Nederland bestaat wel zoiets.
Cursus tot manege- instructie.

Daarbij moet je Dres. L met punt zijn en een 2e dicipline.
Meestal springen, die moet B zijn.
Je moet dan ook voorrjiden dressur + 2e dicipline.
Deze cursus bestaat nog niet lang, 1e jaar werd met alleen dressuur genoegen genomen, hoefde je ook niet voor te rijden.
Nu is dit dus anders. Ik heb de cursus zelf ook gevolgd, leuke cursus.
Maar wel vooral gericht op manegelessen. Al is het kwa stof erg te vergelijken met ORUN, fase 1.

@ TS: Gefeliciteerd! Het ziet er super uit!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:40

Shanna_W schreef:
@Urielle: Dank je wel Lachen Op mijn B-brevet moest ik maar 80-90 cm springen Nagelbijten / Gniffelen en er waren maar 5 of 6 sprongetjes? Haha!

Ah, bij ons stond er voor het A wel een stuk of 6 sprongetjes, maar het B-brevet was een parcours van 12. En dat stond bij enkele sprongen, oa een triple heel dik 90 Knipoog
Ik heb altijd geaarzeld voor de initiatortest omdat dat NOG hoger was en ik ben niet zo'n springding. Maar je hebt het er prima vanaf gebracht in elk geval. Knipoog

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 21:54

Urielle: Op mijn A moest ik drie sprongetjes nemen ofzo Nagelbijten / Gniffelen Initiator is dan eigenlijk hetzelfde als jou B? Alleen 10cm erbij, de eerste sprong staat op 90 de rest op 1m en die ene oxer stond nog iets hoger, maar eenmaal dat je eroverheen gaat valt het best wel mee Vork Haha!
Ik zou het toch doen hoor als ik jou was, ik was ook zo aan het aarzelen maar ben nu zo blij met het resultaat! (heb ook maar eens mijn grenzen verlegt Knipoog )

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:47

Gefeliciteerd zeg, het ziet er onwijs goed uit en zeker voor als je nog maar 2 keer met dit paard hebt gesprongen.