Pony beleren..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MrikkieJ_

Re: Pony beleren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:35

Nou, ik heb de oplossing al.
Ik snap nog niet zo veel van deze site, dus neem mij die puntjes niet kwalijk!
Graag niet meer reageren op dit topic Knipoog

MrikkieJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:36

bergkraai schreef:
Ik zou hulp zoeken! Neem iemand mee die dit vaker gedaan heeft.. dan kun je samen heel ver komen! En doe idd niet kinderachtig als je commentaar krijgt!

De eigenaar heeft ervaring en ik een beetje.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:40

MrikkieJ_ schreef:
En trouwens,
als ik in draf probeer aan de longeerlijn dan doet is z'n hoofd omhoog en dan heb ik geen controle meer.
hebben jullie daar ook nog tips voor misschien?? Party!!

Ben blij dat ie zijn hoofd omhoog doet, probeer maar eens te blijven zitten als zijn hoofd tussen zijn voorbenen verdwijnt Haha!

En dat je geen controle meer hebt?
Je kan nog geen draven met de pony, dus je hoeft de teugels helemaal niet vast te houden.
Het is in eerste instantie aan de longeur om de pony te controleren. Deze bepaald wat de pony doet.
Zelf zit er op en zorg je dat je blijft zitten!
Als de pony eenmaal aan jouw op zijn rug gewent is kun je zelf wat hulpen gaan geven.

MrikkieJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:41

asjemenou schreef:
MrikkieJ_ schreef:
En trouwens,
als ik in draf probeer aan de longeerlijn dan doet is z'n hoofd omhoog en dan heb ik geen controle meer.
hebben jullie daar ook nog tips voor misschien?? Party!!

Ben blij dat ie zijn hoofd omhoog doet, probeer maar eens te blijven zitten als zijn hoofd tussen zijn voorbenen verdwijnt Haha!

En dat je geen controle meer hebt?
Je kan nog geen draven met de pony, dus je hoeft de teugels helemaal niet vast te houden.
Het is in eerste instantie aan de longeur om de pony te controleren. Deze bepaald wat de pony doet.
Zelf zit er op en zorg je dat je blijft zitten!
Als de pony eenmaal aan jouw op zijn rug gewent is kun je zelf wat hulpen gaan geven.

Okee!! hele goede tip!! erg bedankt!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:46

En je moet natuurlijk wel een touw om zijn nek binden.
Daar kun je je dan aan vasthouden, en je zit veel beter in balans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:47

HAR --> RT-P.

We sluiten geen topics op verzoek, gewoon niet meer reageren dan zakt het vanzelf Lachen

Daarnaast heb ik een aantal onzinposts verwijderd. Dat is niet toegestaan op Bokt.

MrikkieJ_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 21:48

asjemenou schreef:
En je moet natuurlijk wel een touw om zijn nek binden.
Daar kun je je dan aan vasthouden, en je zit veel beter in balans.

oke, dat doe ik de volgende keer,
ik had een "bokriempje" gekocht (leren riempje dat je aan die 2 ringetjes kan vastmaken aan de voorkant van het zadel) en daar heb ik ook wel wat meer grip op.
maar ik bind de volgende keer wel ene touw om zijn hals!! bedankt!! Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 22:07

grote kans dat het zadel niet goed past. zo'n jong dier verandert constant, en is je huidige zadel wel op je paardje aangepast voor je ermee begon? verder zou ik er professionele hulp bijhalen, aangezien je zelf de ervaring niet hebt, en als de eigenaar het zou weten zou je de vraag hier niet hoeven stellen.

advies: laat het zadel nakijken door een goede zadelmaker, en zoek dan professionele hulp (instructeur bijv.)

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 23:02

Ik ga mee met merrieveulen. Daarbij zou ik gewoon een professioneel oog laten kijken. zowel voor het zadel, en ook als er mee gereden word. Als je geen tot weinig ervaring heb met jonge paarden is dit een hele klus, ook dat bokken. mensen op bokt kunnen daarbij tips geven etc, maar dat hoeft in de praktijk niet te werken. Een jong paard krijgt vaak een trugval daarin, en daarbij is professionele hulp gewoon goed. Als alles verder goed is zal ik hem gewoon voorwaarts proberen te blijven rijden.