Azra @ wedstrijd => graag opbouwende kritiek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: Azra @ wedstrijd => graag opbouwende kritiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 05:18

doorzitten kan pas op een paard dat lekker door de rug loopt. als je al eerder gaat zitten wordt het een klotsebotserij. Een zweep achterlangs ken ik ook maar moet je alleen doen op een erg braaf paard. Als je een schieterd hebt dan is het gevaarlijk. daarbij wordt het nageven je erg beperkt dus ook de aan leuning moet al goed zijn voor je dat doet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 08:06

Het doorzitten gaat idd nog niet helemaal lekker, er zijn moment dat ze lekker loopt dat ik kan doorzitten anders is het een hobbelpaard.

Een zweep achterlangs zie ik het nut niet van eigenlijk, ook is Azra niet echt braaf en kan nog weleens gekke dingen doen.

Ik heb gelukkig nu heel goed les dus ik hoop dat ik daar ook mee verder kom, maar op het moment dat ik dit topic opende was ik daar totaal niet van overtuigd.

Iedereen iig bedankt voor de reactie's!

susil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:50

Hee charlotte hier je ouwe instructrice, ik zie inderdaad het probleem ik weet natuurlijk ook wel hoe azra is een beetje, maar zoals ik lees is je instructrice daar ook mee aan het werk.Veel schakelen en zelf ook durven 'los' laten he, dan komt het wel weer goed hoor, azra is natuurlijk ook een paardenmonster ha ha veel succes verder nog.Groetjes sylvia

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 09:33

Hee Sylvia!, bedankt voor je reactie! daar zijn we inderdaad mee aan het werk en voor mijn gevoel gaat het steeds beter. Bij de paarden hebben we veel meer concurrentie dan bij de pony's dus de punten zijn nog niet echt denderend.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 16:51

oosterhoff schreef:
doorzitten kan pas op een paard dat lekker door de rug loopt. als je al eerder gaat zitten wordt het een klotsebotserij. Een zweep achterlangs ken ik ook maar moet je alleen doen op een erg braaf paard. Als je een schieterd hebt dan is het gevaarlijk. daarbij wordt het nageven je erg beperkt dus ook de aan leuning moet al goed zijn voor je dat doet.

Idd anders blokkeer je je paard alleen maar meer met dat gehobbel op zn rug. Ja

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:15

Maar als ik alles bij elkaar zo lees dan heb je gewoon nog erg veel werk aan de winkel om je basis in orde te krijgen, dus dan vind ik het niet zo raar dat het nog niet zo lukt. Dat is niet negatief bedoeld hoor, maar je moet in je proeven toch je paard fijn nageeflijk kunnen houden en goed kunnen schakelen. Dat is wel een 1e vereiste voor hogere punten. Als ze zich nog geregeld vasthoudt (en dus waarschijnlijk niet lekker schakelt en geen lengtebuiging heeft) dan voldoe je gewoon nog niet aan de basisvoorwaarden.
Ik denk dat je het in het M1 dan nog moeilijker gaat krijgen!

Ik zou zeggen, hou het simpel, veel schakelen, nog even niet aan de voorkant zitten, die gaat vanzelf wel loskomen als je veel, echt veel overgangen maakt, zowel vooruit als terug.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 19:16

leuke foto's charlotte leuk paard azra Haha! kun je trots op zijn Haha! succes nog samen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 07:51

De voorkant los laten zijn we ook erg mee bezig, ik zet nl. al jaren mijn handen vast waardoor Azra in 1 houding blijft lopen. Schakelen gaat overigens ook steeds beter!

Ik merk zelf dat het rijden beter gaat, bij de paarden is het alleen niet zo makkelijk om dezelfde punten te rijden als bij de pony's omdat het allemaal toch wat serieuzer is en de rest veel beter rijdt.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:45

Charos schreef:
De voorkant los laten zijn we ook erg mee bezig, ik zet nl. al jaren mijn handen vast waardoor Azra in 1 houding blijft lopen. Schakelen gaat overigens ook steeds beter!

Ik merk zelf dat het rijden beter gaat, bij de paarden is het alleen niet zo makkelijk om dezelfde punten te rijden als bij de pony's omdat het allemaal toch wat serieuzer is en de rest veel beter rijdt.

Bij de paarden loopt er veel beter materiaal rond, en daarnaast inderdaad veel bekende/goede ruiters.
Het is aanpezen inderdaad, maar er is nooit geen haar op mijn hoofd geweest, die aan stoppen dacht! Dus jij ook niet!! Ach gut

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:48

leuke haf heb je zeg! Haha!
ik heb niets doorgelezen, alleen wat je zelf schreef,
maar probeer je benen rechter te houden, niet alsof je helemaal gaat remmen.
veder ziet het er allemaal netjes uit.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:21

Ben blij dat je de foto's leuk vind! En niks aantrekken va ndie stomme punten van de jury, want je weet zelf ook wel dat je er veel meer verdiende..Maar eigenlijk is het ook niet eerlijk, met een Haflinger tussen alle grote paarden rijden..Maar vooral goed blijven oefenen, en dan kunnen ze straks echt niet meer om jou en Az heen hoor!! Lachen